اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه سراب:

سپاه یک نیروی توانمند در تمام عرصه های دفاعی, علمی و سازندگی است/ 8 سال دفاع مقدس اوج بالندگی دفاعی و معنوی بسیج بود

سپاه یک نیروی توانمند در تمام عرصه های دفاعی, علمی و سازندگی است/ 8 سال دفاع مقدس  اوج بالندگی دفاعی و معنوی بسیج بود
کاظم قلعه با بیان اینکه سپاه یک نیروی توانمند در تمام عرصه های دفاعی, علمی و سازندگی است اظهار داشت: قرارگاه خاتم بازوی قدرتمند سپاه در عرصه سازندگی کشور و در صدد جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبری و پیشرفت کشور هست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, سرهنگ کاظم قلعه در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران گفت: دوم اردیبهشت یادآور تدابیر حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ایستادگی در برابر ابرقدرتهای شرق و غرب را سرلوحه خود قرار داد تا عزت و افتخار حسینی را نصیب ملت عزیز ایران اسلامی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی افزود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در دوم اردیبهشت ماه 58 , شورای انقلاب با تاسیس شورای فرماندهی سپاه گامی اساسی در راه سازماندهی این نهاد برداشت که در واقع هدف از آن بر اساس اصل 150 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمانهای الهی و گسترش حاکمیت قانون بود .

,

قلعه ادامه داد: البته تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی عمومی از دیگر اهداف تشکیل سپاه بود که کارنامه حدود چهار دهه ای این نهاد در عرصه های مختلف امیدهای فراوانی را بر بدنه مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان دمیده است.

,

فرمانده سپاه ناحیه سراب خاطرنشان کرد: سپاه بر اساس رسالت پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن اگر کشور در هر عرصه ای از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس تهدیدات سخت, نیمه سخت و نرم به خطر بیافتد عملا خود را موظف به دفاع و مقابله با آن می داند که از این رو مهمترین قلمروهای عملکرد سپاه در چند محور تقسیم می شود.

,

قلعه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش سپاه در عرصه های گوناگون  چگونه هست , با تصریح بر نقش موثر عملکرد سپاه در عرصه های نظامی, امنیتی, علمی, اقتصادی و ... در مورد این عرصه ها توضیح داد:

,

 عرصه نظامی

,  عرصه نظامی,

 قلعه با اشاره به دستاورد سپاه در عرصه نظامی اظهار داشت: سپاه به عنوان یک نیروی مسلح مومن و نیرومند و انقلابی کارآمد در همه شرایط آماده پاسخگویی و مقابله با هجمه های خارجی در کمک به ارتش جمهوری اسلامی بوده که قدرت خود را در هشت سال دفاع مقدس به دوستان و دشمنان ثابت کرد.

,

وی افزود: امروز توانمندیهای سپاه به جایی رسیده که در مواجهه با تهدیدات خارجی آماده پاسخگویی کوبنده و همه جانبه و پشیمان کننده است.

,

 

,

عرصه امنیتی و علمی

, عرصه امنیتی و علمی,

فرمانده سپاه ناحیه سراب با اشاره به نقش بی بدیل سپاه در عرصه امنیت کشور اظهار داشت: سپاه در عرصه های امنیتی و اطلاعاتی و مقابله با آشوب ها و بحران های داخلی, توانمندی بالایی دارد و در کمک به وزارت اطلاعات  و نیروی انتظامی نقش موثری در مهار بحران ها و قدرت بازدارندگی نظام ایفا کرده است.

,

این مقام نظامی تصریح کرد: در طول جهار دهه انقلاب , دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و استکبار جهانی که در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی و انگلیس قرار دارند طرح های مختلف امنیتی و فتنه های گوناگون را طراحی کردند تا از این راه به براندازی نظام جمهوری اسلامی دست یابند که حضور سپاه و بسیجیان عزیز در کنار مردم غیور همه توطئه ها را خنثی کرده اند.

,

 قلعه با اشاره به نیازهای انقلاب در عرصه های علمی و دفاعی به نقش بی نظیر سپاه در این حوزه اشاره و افزود: اقدامات چشمگیر فرزندان غیور این کشور در عرصه های علمی و صنایع دفاعی و نظامی بر کسی پوشیده نیست.

,

 

,

عرصه اقتصادی و سازندگی

, عرصه اقتصادی و سازندگی,

سرهنگ قلعه اظهار داشت: بعد از جنگ و بر اساس فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت بازسازی کشور سپاه با تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان بازوی اصلی و توانمند سپاه در عرصه های مختلف سازندگی کشور فعالیت کرد که بر اساس گفتمان حضرت امام (ره) که فرمودند: « باورمان باشد که خودمان می توانیم بسازیم» و نیز بر اساس رهنمودهای رهبری که فرمودند: « ایرانی بسازید که هرکس از هرجای دنیا به این کشور نگاه کند معجزه اسلام را در سازندگی یک کشور و ملت به چشم ببیند» تصمیم گرفت تا به خواسته نظام و رهبری جامه عمل بپوشاند.

,

 

,

عرصه تحقق ارتش بیست میلیونی بسیج

, عرصه تحقق ارتش بیست میلیونی بسیج,

فرمانده سپاه ناحیه سراب با اشاره به تشکیل شجره طیبه بسیج در 5 آذرماه سال 58 توسط بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: بسیج در 8 سال دفاع مقدس به اوج بالندگی دفاعی و معنوی خود رسید.

,

وی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس بسیج با توسعه کمی و کیفی به قدرت بی نظیر در عرصه های مختلف در عرصه های دفاع از انقلاب و نظام اسلامی رسید که امروز جلوه هایی از ندای دلنشین تفکر و فرهنگ بسیج در جهان اسلام برای مبارزان و انقلابیون الگو آفرینی می کند.

,

 

,

عرصه های فرهنگی اجتماعی

, عرصه های فرهنگی اجتماعی,

قلعه با بیان اینکه سپاه یک واحد صرفا نظامی نیست خاطرنشان کرد: سپاه مسئولیت مهمی در  دفاع از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد و نمی تواند نسبت به مسائل ارزشی جامعه و انقلاب بی تفاوت بماند و باید به وظیفه انقلابی خود در قبال مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه عمل کند.

,

فر مانده سپاه سراب افزود: دشمن بعد از دفاع مقدس و شکست در عرصه جنگ سخت وارد کانال فرهنگی شد , هرچند در طول این سالها تهدید نظامی و دکترین نظامی و تهاجمی آمریکا و اسرائیل حذف نشد اما این کشورها سعی کردند با تهاجم همه جانبه فرهنگی جوانان را از این نظام مقدس جدا سازند تا نظام را از درون متلاشی کنند.

,

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری بارها از تهاجم فرهنگی, ناتوی فرهنگی, و جنگ نرم دشمن یاد کرده اند که سپاه در این جنگ با طرحهای مختلف اثر گذاری دشمنان در رسیدن به اهدافشان را نام گذاشته است.

,

قلعه در پایان علت این همه سپاه هراسی و تبلیغات دشمن علیه سپاه و بسیج را به علت موفقیت روز افزون این نهاد ولایتمدار در دفاع از انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها و برهه های زمانی عنوان کرد.

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه