اخبار داغ

مهم ترین شهرک صنعتی البرز سال گذشته ۲۷۰ نفر را جذب کرده است/بیکاری ۳ برابر اشتغال

مهم ترین شهرک صنعتی البرز سال گذشته ۲۷۰ نفر را جذب کرده است/بیکاری ۳ برابر اشتغال
در سال ۹۵ ، ۷۵۰ تعدیل نیرو در این مرکز صنعتی صورت گرفته است و دو کارخانه دراین شهرک به طور کامل تعطیل و دو کارخانه به انبار تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش فردیسان، اشتغالزایی یکی از اصول اقتصادی هر دولتی محسوب می‌شود و باید در اولویت دغدغه‌های مسئولین قرار گیرد، این در حالی است که دولت کنونی در زمان رقابت‌های انتخاباتی بحث اشتغالزایی را از اولویت کاری خود قرار داده بود و مدیران و مسئولان همواره از بهبود شرایط و تلاش در راستای توسعه سخن به میان می آوردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

در حالی که دولت به پایان زمان چهار ساله فعالیت خود نزدیک می شود نه تنها قدمی برای بهبود وضعیت اشتغال برداشته نشده است که حتی از میزان شغل های موجود هم به خوبی محافظت نشد و روند تعطیلی واحدهای تولید ادامه دارد.

,

شهرک صنعتی سیمین دشت با ۱۷۰ واحد تولیدی و صنعتی یکی از مهم ترین مراکز صنعتی استان البرز و شهرستان فردیس به شمار می آید .

,

طبق اعلام منابع آگاه در سال ۹۵ ، ۷۵۰ تعدیل نیرو در این مرکز صنعتی صورت گرفته است و دو کارخانه دراین شهرک به طور کامل تعطیل و دو کارخانه به انبار تبدیل شده است.

,

از سوی دیگر ۵ کارخانه تولیدی دیگر نیز در این شهرک میزان تولید را به دلیل عدم وجود نقدینگی در بازار و عدم توان خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق کارگران در مرز تعطیلی قرار داده اند و تنها به جلوگیری از تعطیلی واحد تولیدی بسنده کرده اند.

,

در حالی که استاندار البرز درآخرین روزهای سال ۹۵ از اعطای  ۵۱ میلیارد  تومان وام اقتصاد مقاومتی به واحد های تولیدی و صنعتی استان البرز خبر داد اما واحدهای تولید و صنعتی شهرک صنعتی سیمین دشت از این منابع بهره ای نبردند و صاحبان صنایع در این شهرک هم چنان از باز پرداخت وام های بانکی با سودهای بالا گلایه دارند و آن را مخالف با رشد و توسعه اقتصادی می دانند .

,

خالی از لطف نیست بدانید در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰۰ متقاضی کار در این شهرک ثبت نام کرده اند در حالی که تنها ۲۷۰ جذب نیرو در سال گذشته صورت گرفته است، بنابراین یک حساب سرانگشتی به خوبی نشان می دهد که میزان تعدیل نیرو ۳ برابر میزان جذب بوده است.

,

سال ۹۵ با شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به پایان رسید و آنچه مشخص است.عملکرد دولت در اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال و حمایت از صنعتگران و تولید کننده ها به نتیجه مطلوبی نرسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه