اخبار داغ

کارشناس بازار،بورس و سرمایه:

وضعیت بانک ها به عنوان بزرگترین مشکل اقتصادی شناسایی شود/صندوق های بازنشستگی با مدیران ناکارآمد و سفارشی دارایی های کشور را نابودی کردند

وضعیت بانک ها به عنوان بزرگترین مشکل اقتصادی شناسایی شود/صندوق های بازنشستگی با مدیران ناکارآمد و سفارشی دارایی های کشور را نابودی کردند
کارشناس بازار،بورس و سرمایه گفت: به نظر من وضعیت بانک ها به عنوان بزرگترین مشکل اقتصادی بایستی شناسایی و به آن پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:حرکت بانک ها از بانکداری به بنگاه داری،محل آغاز مشکلات بانکی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه نداشتن سیستم حسابداری استاندارد و تلاش برای نشان دادن سودهای غیر واقعی بانک ها باعث شد برای مطالبات مشکوک الوصول هیچ ذخیره ای لحاظ نشود، افزود: چرا که نشان دادن سود و دریافت پاداش هیئت مدیره الویت برخی از مدیران بود و به همین دلیل صورت های مالی واقعی نشان داده نشد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: در این حالت سهامدارانی که با توجه به اطلاعات موجود در آن مقطع اقدام به خرید سهم بانک کردند در یک مقطع 6 ماهه با اصرار بانک مرکزی به در پیش گرفتن استانداردهای حسابداری و با اصلاح صورت های مالی با بحران مواجه شدند.

,

کارشناس بازار،بورس و سرمایه با اشاره به اینکه سهامداران با یک باز و بسته شدن نماد حدود 40 درصد ضرر کردند، گفت: در مجموع می توان گفت که مشکل بانک ها بیشتر بحث نظارت و از جنس مدیریت بود که باعث شد ما به این بحران برسیم، بحرانی که باید بیش از بیش جدی گرفته شود.

,

محمودی با بیان اینکه بانک ها بدنبال منافع خود بودند غافل از اینکه منافع آنان با منافع تولید گره زده شده است،خاطرنشان کرد: به همین دلیل با سقوط بخش تولید و عدم توانایی در پرداخت اقساط ،بانک ها به تدریج دچار ورشکستگی شده و در حال حاضر بانک ها وضعیت بسیار خطرناکی را دارند.

,

وی با اشاره به اینکه صندوق های بازنشستگی متاسفانه مشکل مدیریتی دارند، تصریح کرد: صندوق ها در مقاطع مختلف با مدیران ناکارآمد و مدیران و هیئت مدیره های سفارشی، دارایی های صندوق ها را به نابودی کشاندند.

,

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: صندوق  های بازنشستگی و تامین اجتماعی نرخ بازدهی مناسبی ندارند و ما اصلا عددی را هم به صورت رسمی سراغ نداریم که این منابع گردآوری شده با چه بازدهی سرمایه گذاری می شوند.

,

محمودی با بیان اینکه اغلب این سرمایه گذاری ها به صورت منابعی برای پرداخت حقوق پرسنل شرکت ها و جبران زیان شرکت ها مصرف می شوند، ادامه داد: بنابراین اوضاع صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگی نیز بسیار بحرانی است.

,

وی افزود: دولت به بانک ها 120 هزارمیلیارد و به عبارتی 140هزار میلیارد و بیشتر بدهکار است.

,

این کارشناس اقتصادی با با بیان اینکه هر چند این مشکل کل بانک ها را حل نمی کند اما می تواند باعث برطرف شدن برخی از مشکلات شود، تصریح کرد: دولت به صندوق تامین اجتماعی بیش از 120 هزارمیلیارد بدهکار است و به صندوق های بازنشستگی حدود 50 هزارمیلیارد بدهی دارد.

,

وی گفت: هر چند پرداخت این بدهکاری هم معدل کارایی مدیران صندوق ها را از زمان تشکیل و فعالیت را نیز بی اثر نمی کند اما اگر اندکی از مشکلات بانک و صندوق بازنشستگی و...حل شود ما شاهد رشد و شکوفایی کشور خواهیم بود.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه