اخبار داغ

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان:

«اگر سپاه نبود،کشور نبود»؛ جمله ای که کهنه نمی شود/ نقش پررنگ سپاه در عرصه های دفاع، فرهنگی، سازندگی و تولید علم

«اگر سپاه نبود،کشور نبود»؛ جمله ای که کهنه نمی شود/ نقش پررنگ سپاه در عرصه های دفاع، فرهنگی، سازندگی و تولید علم
حجت الاسلام والمسلمین سنجری گفت: با نگاهی به این سیستم و مجموعه که مورد توجه امام و رهبری است، می بینیم از سال تشکیل سپاه پاسداران تا به امروز که بیش از 38 سال از تاسیس آن می گذرد، دستاوردهایی داشته که کلام امام به راحتی قابل درک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن سنجری درگفتگو با ناب نیوز با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه سال 58 گفت: امام (ره) در اسفندماه سال 57 دستور تشکیل سپاه پاسداران را دادند و این نهاد رسما از اردیبهشت سال 58 شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان ابراز کرد: براساس اصل 150 قانون اساسی، مهم ترین وظیفه سپاه پاسداران دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است همانطور که در تعریف نام این نهاد، دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی، انقلاب، آرمان ها و کیان آن آمده است.

,

وی عنوان کرد: زمانی که امام این نهاد مقدس را شکل دادند، در پیامی فرمودند من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از سپاه برنمی گردد و در جای دیگر می فرماید اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛ من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می دارم. چشم من به شما است که هیچ سابقه ای جز سابقه اسلامی ندارید.

,

حجت الاسلام والمسلمین سنجری اذعان داشت: با نگاهی به این سیستم و مجموعه که مورد توجه امام و رهبری است، می بینیم از سال تشکیل سپاه پاسداران تا به امروز که بیش از 38 سال از تاسیس آن می گذرد، دستاوردهایی داشته که کلام امام به راحتی قابل درک است.

,

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند من یک سپاهی هستم و امام که فرمودند خدایا من را بااینها محشور کن، بیان کرد: در جنگ تحمیلی وسایر ادواری که بر کشور و انقلاب گذشت، همچنین در بحران هایی که در کردستان، خوزستان و سیستان رخ داد و همچنین در غائله ترکن صحرا همواره شاهد حضور سپاه بوده ایم.

,

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان با بیان اینکه سپاه امروز هم نقش کلیدی در کشور دارد، تصریح کرد: این جمله امام (ره) که فرمودند "اگر سپاه نبود کشور نبود" بسیار به جاست و هر چه از آن می گذرد، کهنگی درآن دیده نمی شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین سنجری تاکید کرد: در زمینه دفاع از انقلاب اسلامی نقش سپاه بسیار پررنگ و در عرصه فرهنگی نیز همواره میدان دار بوده است؛ سپاه همچنین در زمینه های سازندگی حضوری فعال دارد که در جهت پیشبرد مسائل انقلاب و بدون در نظر گرفتن کسب درآمد است.

,

وی با اشاره به فعالیت های قرارگاه خاتم اظهار داشت: فعالیت های خاتم الانبیا در سدسازی، ساخت اتوبان، اسکله ، مترو، راه سازی، گازرسانی و پل سازی کم نظیر است؛ در مسائل دفاع از تمامیت ارزش های انقلاب اسلامیف  سپاه همواره جلودار بوده و هرگاه باری از انقلاب روی زمین مانده، اولین گروهی که خود را می رساند، سپاه است.

,

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان یادآور شد: در حوزه علم و فناوری، با وجود دانشگاه های معتبر مانند امام حسین (ع) و بقیه الله و سی دانشکده زیرمجموعه، نقش سپاه را در تولید علم بسیار پررنگ می بینیم که در دنیا مثال زدنی است و در عرصه های مختلف عرضه می شود.

,

وی فلسفه اصلی تشکیل سپاه را دفاع از انقلاب دانست و گفت: درسال های اخیر همکاری های سپاه را تحت عنوان مشورت های مستشاری در عراق وسوریه شاهد بودیم که خروجی آن را می بینیم؛ ابرقدرت هایی مانند آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جنگ ها در راستای ساقط کردن حکومت بشار اسد ودولت عراق پشتیبانی کردند.

,

حجت الاسلام والمسلمین سنجری خاطرنشان کرد: نقش مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانع از سقوط این دو کشور اسلامی شد و در ادامه این مسیر نیز، همواره در حد توان خود به مردم مظلوم دنیا کمک می کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه