اخبار داغ

کاهش مشارکت بانوان در شورای روستاهای همدان / بانوان در شورای روستاها هیچ گونه حقوقی دریافت نمی کنند

کاهش مشارکت بانوان در شورای روستاهای همدان / بانوان در شورای روستاها هیچ گونه حقوقی دریافت نمی کنند
مسئول روابط عمومی فرمانداری همدان اظهار داشت: مشارکت بانوان در بخش شورای روستاها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان،  یکی از عرصه های حضور اجتماعی زنان پذیرفتن نقش نماینده در شورای شهر و جلس اسلامی است که بانوان را در صحنه های سیاسی کشور پر رنگ تر نشان می دهد و بر توانمندی آنها اذعان دارد. شرکت زنان به عنوان نامزد انتخاباتی در انتخابات شوراهای  شهر و روستا نشانۀ خودباوری بانوان مسلمان در نظام اسلامی است.  بانوان در سالهای پس از انقلاب ثابت کردند در سایه فرامین اسلامی می توانند در اجتماع بزرگتری از نهاد خانواده مدیریت را به عهده بگیرند و به حل مشکلات اجتماعی بپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان،,

این روزها که بحث انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ثبت نام فعالان این عرصه برای کاندید شدن، بحث داغ روز است. در این بین تعداد بانوانی که در این عرصه شرکت کردند مسئله ای جالب و سوال برانگیز است طبق آمار فرمانداری همدان در این شهر 972 نفر برای کاندید شدن در شورای شهر و روستا ثبت نام کرده اند در حالیکه ار این تعداد تنها 64 نفر زن هستند. یعنی حضور زنان در این عرصه در شهر همدان تقریباً یک پانزدهم مردان بوده است.

,

مسئول روابط عمومی فرمانداری همدان خبر داد : از این  64 بانویی که در شورای شهر ثبت نام کرده اند 43 نفر از شهر همدان و قهاوند ، 2 نفر از روستاهای بخش مرکزی و 12 نفر از روستاهای بخش شراء هستند.

,

علی رضا بابایی  افزود: هرچند به طور کلی آمار حضور بانوان به نسبت سال گذشته رشد داشته است اما در دوره قبل مشارکت بانوان در بخش روستایی بیشتر بود و در شورای  روستا شاهد سیر نزولی حضور بانوان هستیم. در دوره قبل 59 نفر در شهرستان همدان در بخش شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که در این دوره تعداد بانوان برای ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی در بخش شهری بیشتر شده است اما در بخش روستایی کاهش پیدا کرده است .

,

 

,

علت کاهش ثبت نام بانوان برای کاندید شدن در شورای روستاها 

, علت کاهش ثبت نام بانوان برای کاندید شدن در شورای روستاها ,

مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان  تصریح کرد : یکی از مهم ترین علل کاهش حضور بانوان در روستاها این است که منتخبین خانم در بخش شورای روستاها در سطح کشور هیچ گونه حقوقی دریافت نمی کنند و در مقابل آن با مشکلات عدیده ای نیز مواجه می شوند. با توجه به اینکه  روستاها ی شهرستان همدان مشکلات زیادی دارند و اهالی روستا این مشکلات را به شوراهای  روستا انتقال می دهند و امید دارند که این مشکلات مرتفع شوند بانوان از یک طرف به علت سختی کار و از سوی دیگر  به دلیل نداشتن حقوق و مزایا رغبت کمتری برای ثبت نام در شورای روستاها دارند.

,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه