اخبار داغ

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان:

بیش از 50 درصد املاک روستاهای زنجان سند دار شده است / مقاوم سازی بیش از 11 هزار خانه روستایی در زنجان

بیش از 50 درصد املاک روستاهای زنجان سند دار شده است / مقاوم سازی بیش از 11 هزار خانه روستایی در زنجان
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان ایجاد و فعالیت نظام فنی روستایی و سنددار کردن املاک روستایی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان برشمرد و گفت: تاکنون بیش از 50 درصد املاک روستاهای شهرستان زنجان سنددار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان، محمدرضا شکیبایی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان در دیدار با فرماندار زنجان ،ساخت و سازمطلوب روستایی رایکی از محورهای فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان دانست و اظهار کرد: در این راستا بحث مقاوم سازی خانه های روستایی جزء موارد اولویت دار محسوب می شود،به طوری که تاکنون بیش از 11 هزار واحد، مقاوم سازی شده اند و بقیه واحدها نیز در حال پیگیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی همچنین ایجاد و فعالیت نظام فنی روستایی و سنددار کردن املاک روستایی از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و گفت: تاکنون بیش از 50 درصد املاک روستاهای شهرستان زنجان سنددار شده است.

,

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان زنجان تصریح کرد:تهیه و مطالعه طرح هادی و اجرای آن از دیگر اقدامات انجام گرفته در این نهاد است که از بین 213 روستا تاکنون در 127 روستا فعالیت ها آغاز و بخشی از فازهای این طرح ها اجرا شده است.

,

شکیبایی با بیان اینکه فاز یک طرح هادی در بیش از پنج درصد روستاهای شهرستان زنجان به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد:در این زمینه اعتبارات دهیاری ها تاثیر ویژه ای در پیشرفت طرح ها داشته اند.

,

تاثیر فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها،انکارناپذیر است

, تاثیر فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها،انکارناپذیر است,

رسول بیات فرماندار زنجان در این دیدار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای انقلابی ماندگار و اثرگذاری است که اثرات آن روز به روزبیشتر مشخص می شود. 

,

وی با بیان اینکه در کنار دهیاران و شوراها به عنوان مدیران روستاها،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهای موثر در پیشرفت روستاهابه شمار می آید،اظهارداشت: اقدامات و فعالیتهای قابل توجه این نهاد موجب شده نظام فنی و ساخت وسازهای روستایی قوت بگیرد،و تاثیرات مثبت این نهاد در توسعه روستاغیرقابل انکار است.

,

 فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه، اقتصاد مقاومتی یکی از عوامل تاثیرگذار در حمایت از دهیاری ها برای پیشرفت روستاها است،افزود:یکی از دغدغه های موجود و مهم، کاهش فاصله بین روستا و شهر، تقویت مدیریت روستایی و افزایش اقتصاد روستایی است که دراین میان مسئولان می توانند نقش بسزایی برای حل این مشکلات و ارائه خدمتی ماندگاربرای نسل حاضر و نسل های آینده داشته باشند، خدمتی که بسیاری از ابعاد آن تنها در اثروقوع حوادث و پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از آن به وجود می آید.

,

بیات به سنددار کردن املاک روستایی اشاره کرد و ادامه داد: اگر می خواهیم به روستاها وساکنین آن اهمیت داده و به روستاییان و مالکان خانه های روستایی وابستگی و هویت بخشیم باید اقدامات موثری درزمینه سند دار کردن املاک روستایی صورت گیرد، زیرا هر اندازه که این احساس هویت و تعلق بیشتر شود قطعا در ماندگاری جمعیت در روستاها موثر بوده و تاثیرمثبتی در معاملات اقتصادی روستاها خواهد داشت.

,

اجرای طرح های هادی در زنجان پیشرفت مطلوبی داشته است

, اجرای طرح های هادی در زنجان پیشرفت مطلوبی داشته است,

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های هادی در شهرستان زنجان پیشرفت مطلوبی داشته است، تصریح کرد: در طراحی و اجرای طرح‌ های هادی باید توجه داشت که این طرح ها متناسب با نیاز روستاها باشد، چرا که رضایتمندی روستاییان دراین زمینه از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است.

,

فرماندار شهرستان زنجان به یکی از دلایل توجه به روستاها از منظر گردشگری اشاره کرد و گفت: منظرشهری تفاوت های بسیاری با روستا دارد لذا باید در معماری‌ها توجه ویژه ای به این امرشود تا کارکرد روستایی، نمود بهتری داشته باشد و ضروری است برای حفظ شکل ومبلمان روستایی اقدامات مطلوبی از سوی مسئولان صورت پذیرد.

,

بیات با تاکید بر اینکه، با ایجاد وحدت رویه می توان رضایتمندی عموم جامعه را جلب کرد،یادآور شد: دولت درزمینه تامین مسکن اجتماعی نیز اقدامات اساسی و مهمی انجام داده است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه