اخبار داغ

طی فروردین ماه سالجاری رخ داده است

کشف بیش از 27 هزار کیلوگرم فراورده های خام دامی غیر بهداشتی در زنجان/ ارجاع 101 پرونده تخلف مراکز عرضه مواد خام دامی به مراجع قضایی

کشف بیش از 27 هزار کیلوگرم فراورده های خام دامی غیر بهداشتی در زنجان/ ارجاع 101 پرونده تخلف مراکز عرضه مواد خام دامی به مراجع قضایی
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این مدت از سال و طی بازرسی و نظارت های انجام شده از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی 27 هزار و 231 کیلوگرم از این فرآورده ها ضبط شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اشرفی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه در سال گذشته، 10 هزار و 793 مورد بازرسی در سطح استان زنجان از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت و بازرسی انجام شده است، اظهار کرد: در این نظارت و بازرسی ها 378 مورد موارد غیر بهداشتی مشاهده شده و درخصوص رفع موارد غیر بهداشتی به آنان تذکر کتبی و شفاهی داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 34 هزار و 39 کیلوگرم از فرآورده های پروتئینی و دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی معدوم شده است، تصریح کرد: در این مدت از سال و طی بازرسی و نظارت های انجام شده از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی 27 هزار و 231 کیلوگرم از این فرآورده ها ضبط شده است.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر نظارت از مراکز تولید، نگهداری عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی پنج هزار و 340 مورد نیز از خوردوهای حمل این مواد بازدید شده است.

,

اشرفی با بیان اینکه در سال گذشته و طی این نظارت ها یک هزار و 179 مورد نیز نمونه برداری انجام شده است، افزود: این نمونه برداری از فرآورده های خام دامی در رستوران ها، تالارها و خودروهای حمل این فرآورده ها است.

,

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته 101 پرونده تخلف از مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی در این استان به مراجع قضایی ارجاع داده شده است، خاطرنشان کرد:پرونده تخلف از مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی در زنجان به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: پرونده های تخلف ارجاع داده شده به مراجع قضایی استان زنجان در خصوص کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی است.

,

اشرفی متذکر شد: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی به حتم به مهر دامپزشکی و برچسب دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه دقت کنند.

,

وی تاکید کرد: هنگام خرید مرغ از مراکز مجاز عرضه نیز باید مرغ های بسته بندی شده ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه کرد.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 اداره های دامپزشکی تماس برقرار کنند و مورد تخلف را برای رسیدگی اطلاع دهند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه