اخبار داغ

دوم اردیبهشت/روز زمین پاک

حال زمین تالاب پیرسلمان خوب نیست

حال زمین تالاب پیرسلمان خوب نیست
وجود نخاله‌های ساختمانی از بازسازی امامزاده پیرسلمان در اطراف تالاب این منطقه طبیعت آن را دگرگون و نمای زیبای آن را زشت کرده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ امروز 2 اردیبهشت مصادف با 22 آوریل به‌عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده؛ روزی که هرساله  تمام دنیا به‌پاس داشتنی زمینی پاک جشن می‌گیرند و تأکید به حفظ آن  یادآوری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , آوای سیدجمال,

می‌توان گفت که زمین به‌عنوان یکی از شگفتی‌های آفرینش، پناهگاهی است که در آن چشم به دنیا گشوده و روزی هم می‌میریم و البته این شگفتی همانند امانتی بود که خدا عنایت کرد؛

,

حال اینکه چگونه با این زمین و شگفتی آفرینش رفتار کنیم دست خودمان است؛ هم می‌توان با  دستان ناپاک و ناسپاسی بر آن زخم زنیم، هم زخمی از آن برداریم؛ قطعاً اولین زخم زدن به زمین به خود انسان برمی‌گردد و تاوانش را خواهد داد.

,

در شهرستان اسدآباد تالابی به زیبایی و پرآبی معروف است؛ تالاب پیرسلمان که در همجواری امامزاده صفایی دیگر دارد و البته وجود گونه‌های مختلف حیوانات از پرندگان گرفته تا صدای غور غور قورباغه‌ها طبیعت را نوایی دیگر داده؛

,

, ,

حال در اطراف این تالاب زیبا و شگفت‌انگیز نخاله‌هایی از بازسازی امامزاده همجوار آن طبیعت را زشت کرده است.

,

دیروز که در آستانه روز جهانی زمین پاک قرار داشتیم، انتظار می‌رفت برای جمع‌آوری این نخاله‌ها اقدام می‌شد یا تذکری داده شود که این نخاله جایش اینجا نیست.

,

البته ناگفته نماند که رئیس اداره محیط‌زیست می‌گفت که به اداره اوقاف و امور خیریه هشدار داده که این نخاله‌ها را جمع‌آوری کنند؛ اما توجیه این ریختن نخاله‌ها در کنار تالاب این بود که می‌خواهند با این نخاله‌ها سطح جاده کنار تالاب را هم‌سطح کنند.

,

, ,

اگرچه این عمل توجیهی بیشتر نبود، اما انتظار می‌رود که هرچه زودتر نسبت به اقدامی قرار است صورت بگیرد، سرعت داده شود؛ چراکه زمین تالاب حالش خوب نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه