اخبار داغ

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن کشور:

فلسفه سپاه پاسداران صیانت از مسیر حرکت انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات می باشد/ایفای نقش سپاه پاسداران در عرصه ها مختلف

فلسفه سپاه پاسداران صیانت از مسیر حرکت انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات می باشد/ایفای نقش سپاه پاسداران در عرصه ها مختلف
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن کشور گفت: فلسفه سپاه پاسداران صیانت و مراقبت از مسیر حرکت انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات می باشد که نقش آفرینی های سپاه در مقاطع مختلف باعث نقش برآب شدن توطئه های دشمن شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سردار ید الله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن کشور در گفتگو با آرمان کرمان، با اشاره به ۲ اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد:فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پس از پیروزی انقلاب به نیاز انقلاب به صیانت و محافظت بر می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,

وی ادامه داد: بر اساس یک تجربه تاریخی هر انقلابی که در سرزمینی به پیروزی برسد دشمنانی دارد و این دشمنان علاقمند نیستند که آرمان های سرزمین مذکور محقق شود به ویژه اینکه انقلاب ماهیت دینی و  آزادی خواهی داشته باشد.

,

, ,

سردار جوانی افزود: در تاریخ یک واقیعت تلخ وجود دارد که قدرت های شیطانی و سلطه گر و کسانیکه به دنبال چپاول  منابع ملت ها و سلطه بر بشریت بوده اند با حرکت های آزادی خواهانه و عدالت خواهانه مقابله می کردند و ما در دوران قبل از انقلاب کشورمان را با یک موقیعت راهبردی می دیدم که تحت نظام سلطه بیگانگان ، آمریکا و اروپاییان است.

,

وی با بیان اینکه جریان های مختلف منفعت طلبی بودند که حساب می کردند از انقلاب اسلامی ایران متضرر می شوند ، گفت : پیش بینی می شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی  توطئه ها ، شیطنت ها و دسیسه های آنها  آغاز شود از اینرو  امام خمینی (ره) دور اندیشانه دستور تأسیس سپاه پاسداران را صادر کردند و  قانون اساسی نیز آن را تصویب کرد.

,

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن کشور با اشاره به اینکه سپاهی که در ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفته باقی می ماند تا از دستاوردها انقلاب اسلامی صیانت کند ؛ بیان کرد:  فلسفه سپاه پاسداران صیانت و مراقبت از مسیر حرکت انقلاب اسلامی و  مقابله با تهدیدات می باشد که سپاه این رسالت را طی سال های گذشته توانسته انجام دهد به گونه ای که اگر نگاهی به چهار دهه قبل داشته باشیم و نقش سپاه را در مقاطع مختلف مورد بررسی قرار دهیم  مشخص می شود که سپاه در حفظ ، جهت دهی و شتاب بخشی حرکت انقلاب اسلامی موثر بوده است و این تأثیر را می توان در کلام حضرت امام(ره) در سال های ابتدایی پس از تأسیس دید که فرمودند :” اگر سپاه نبود کشور هم نبود” در واقع اگر سپاه تشکیل نشده بود توطئه ها و شیطنت های  اروپاییان ، آمریکایی ها، صهیونیست ها  و بیگانگان  در منطقه وجود داشت ممکن بود که حتی کشور ما را به نابودی بکشاند .

,

وی اذعان کرد: نقش آفرینی های سپاه در مقاطع مختلف باعث نقش برآب شدن توطئه های دشمن شد بطوریکه در سه دهه اول با انبوهی از توطئه ها مواجه بودیم از جمله اینکه تروریست با استفاده از فریب خوردگان به دنبال ترور رهبران انقلابی و  از صحنه خارج کردن آنها بودند که سپاه پاسداران با خنثی سازی موفق تروریست در ایران سبب شد تا در نهایت آنها مجبور به فرار  و خروج از کشور شوند.

,

سردار جوانی خاطر نشان کرد : غائله های سلفی به دنبال چند پارچه کردن و  جدا سازی بخش هایی از ایران در مناطقی مانند کردستان، خوزستان، ترکمن صحرا و …. بودند که سپاه پاسداران نقش بسیار موثری در خنثی سازی این غائله ها   داشته است.

,

, ,

وی تاکید کرد: سپاه در کنار ارتش جمهوری اسلامی و  به کمک نیروی پایان ناپذیر مردمی موفق شد جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کند و شهدای بسیار زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کند هم چنین اقدام موثر سپاه پاسداران در خصوص  هواپیما ربایی، این توطئه را نیز  با شکست مواجه کرد.

,

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن کشور توضیح داد: بعد از دفاع مقدس وقتی دشمنان به جنگ اقتصادی روی آوردند شاهد آن هستیم که سپاه پاسداران در عرصه سازندگی ،عمران ، آبادانی کشور  و خنثی سازی توطئه های اقتصادی ، جنگ نرم و حفظ ارزش های و آثار دفاع مقدس نقش ایفا کرده است.

,

وی تاکید کرد : امروزه دشمنان انقلاب اسلامی از جمله آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهد انقلاب اسلامی را از حرکتش متوقف یا منحرف کنند و  یا با شکست مواجه نمایند باید سپاه پاسداران  را از صحنه خارج  کنند چون علاوه بر اینکه سپاه پاسداران در حفظ جمهوری اسلامی ایران نقش موثری داشته در توسعه قدرت و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده است .

,

سردار جوانی گفت :  تحولات، بیداری و مقاومت اسلامی منطقه ای واقیعتی است که روند این تحولات را که به برکت بیداری اسلامی در حال انجام است می تواند به دوران حضور قدرت های استعمارگر خارجی پایان دهد که تحولات سوریه ،عراق، لبنان  و … نقش آفرینی سپاه را در  دفاع از حقوق مسلمانان و  مقابله با نفوذ بیگانگان نشان می دهد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروزه سپاه پاسداران در بالندگی جمهوری اسلامی نقش بسزایی دارد به گونه ای که اگر در کشور ما امنیت وجود دارد و در زمینه های توسعه، پیشرفت و سرمایه گذاری جمهوری اسلامی توانسته موقیعت های خوبی را بدست بیاورد یکی از عوامل اصلی آن ،قدرت بازدارندگی، دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است که سپاه پاسداران سهم بالایی در آن دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه