اخبار داغ

گزارش خبری؛

مشکلات متعدد مجتمع مسکونی آبادگران/ نیمه کاره ماندن این مجتمع علی رغم دریافت هزینه دو برابری

مشکلات متعدد مجتمع مسکونی آبادگران/ نیمه کاره ماندن این مجتمع علی رغم دریافت هزینه دو برابری
مسکن مهر آبادگران بیرجند علی رغم پرداخت هزینه دو برابری، این مجتمع نیمه کاره رها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مسکن مهر یکی از مهم ترین پروژه هایی است که در دولت نهم کلید خورد و سبب خانه دار شدن بسیاری از جوانان و افراد کم بضاعت تر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,

اما در ساخت برخی از این آپارتمان ها انطور که باید دقت نشده است و در واقع برخی از تعاونی ها بیشتر منافع خودشان را در نظر گرفته اند.

,

, ,

حسینی یکی از مالکین واحدهای مجتمع آبادگران در خیابان شهید رجایی بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: پروژه مجتمع آبادگران در سال 92 کلید خورد و در سال 93 هم به اعضا تحویل شد؛ اما هنوز از پایان کار و تحویل سند و ... خبری نیست.

, خبرنگار خاورستان،, خبرنگار , خاورستان, خاورستان, ،,

وی افزود: مقرر بود برای ساخت این واحدها از هر عضو 20 میلیون تومان دریافت شود اما متاسفانه تاکنون هرکدام از اعضا 40 میلیون تومان دریافت شده است که از این میزان 4 میلیون و 500 هزار تومان مربوط به هزینه زمین بوده است که باید به حساب راه و شهرسازی ریخته شود.

,

حسینی بیان کرد: اما متاسفانه مدیرعامل تعاونی بدون مصوبه هیئت مدیره، پول زمین را خرج شخصی کرده است و اکنون در این خصوص پولی ندارد.

,


وی گفت: اکنون در این آپارتمان ها ساکن هستیم اما با مشکلات متعددی مواجه هستیم که از جمله آن نیمه کار ماندن پارکینگ، خرید و نصب تجهیزات آتشنشانی، نداشتن حصار، خاکی بودن کف حیاط و ... است، همچنین پنجره ها، درب ها،تجهزات نصبی آپارتمان ها؛ آنطور که در قرارداد ذکر شده است، انجام نشده است.

, ,
,

حسینی بیان کرد: متاسفانه مدیرعامل اصلا جواب اعضا را نمی دهد که در این خصوص سال گذشته در اداره راه و شهرسازی هم جلسه ای گرفتیم که تعدادی از اعضا برای پیگیری امور تعیین شدند اما متاسفانه هیچ پیگیری نشد.

,

وحید دائی رئیس اداره برنامه ریزی، تجهیز منابع و اقتصاد مسکن راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در این خصوص اظهارکرد: چون پروژه تعاونی مسکن است مربوط به خود تعاونی می شود و راه و شهرسازی تنها وظیفه واگذاری زمین و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات را برعهده دارد.

, خبرنگار خاورستان،, خبرنگار , خاورستان, خاورستان, ،,


وی افزود: ساخت و ساز، عضو گیری، رتبه بندی و ... همه برعهده خود تعاونی است و هیئت مدیره تعاونی را هم مدیرکل راه و شهرسازی یا تعاون تعیین نمی کنند؛ بلکه خود اعضای تعاونی با رأی گیری انتخاب می کنند.

, ,
,

دائی گفت: بررسی و پاسخگویی مشکلات اعضا درخصوص اینکه چرا به اندازه پولی که داده شده؛ کار نشده است، وظیفه راه و شهرسازی نیست و اگر مشکلی وجود دارد، اعضا باید به بازرس تعاونی یا اتاق تعاون مراجعه کنند.

,

وی اذعان کرد: چون این واحدها توسط تعاونی ها ساخته می شود که مدیرعامل و هیئت مدیره توسط خود اعضا انتخاب می شود، این اداره درخصوص مشکلات آپارتمان ها یا اختلافات بین اعضا و مدیرعامل وظیفه ای ندارد.

,


حسام قاسمی مسئول دبیرخانه داوری اتاق تعاون استان هم گفت: باید اعضای این تعاونی برای حل اختلافات خود به اتاق تعاون مراجعه کنند.

, ,
,

وی افزود: همچنین لازم نیست که همه اعضا برای شکایت مراجعه کنند و اگر تنها تعدادی از اعضا شاکی هستند باید با تنظیم یک وکالت نامه محضری یکی از اعضا به عنوان نماینده کارها را پیگیری کند و یا هم می توانند به اداره نظارت بر تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی مراجعه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه