اخبار داغ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت بزرگترین پل ریلی کشور

پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت بزرگترین پل ریلی کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم اکنون پروژه قزوین – رشت در حوزه زیرسازی پیشرفت ۹۵ درصدی را به ثبت رسانده و در ساخت ایستگاه‌های این محور نیز رشدی ۸۵ درصدی داشته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خیرالله خادمی در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه بزرگ ریلی قزوین- رشت اعلام کرد: طولانی‌ترین پل ریلی کشور آماده بهره‌برداری شده است، این پل که ۱۵۷۰۰ متر طول دارد در ورودی سد منجیل و اطراف دریاچه این سد قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی در ادامه افزود: هم اکنون پروژه قزوین – رشت در حوزه زیرسازی پیشرفت ۹۵ درصدی را به ثبت رسانده و در ساخت ایستگاه‌های این محور نیز رشدی ۸۵ درصدی داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ریل‌گذاری این پروژه ۱۶۵ کیلومتری نیز از چند ماه قبل آغاز شده و هم اکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این محور ریل‌گذاری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به آنکه کار در چهار جبهه مختلف ادامه دارد، ظرف چند ماه آینده ریل‌گذاری نیز به پایان برسد. 

وی اذعان کرد: در این محور ۵۸ تونل تعریف شده که در حال حاضر کار ۵۰ تونل به اتمام رسیده و هشت تونل پایانی نیز مراحل آخر کار را پشت سر می‌گذارند تا امکان ریل‌گذاری در آنها فراهم شود؛ حدود ۵۰ دستگاه پل بزرگ در این پروژه قرار گرفته که اقدامات مثبتی در راستای ساخت و تکمیل آنها انجام شده است. 

این مسئول در پایان گفت: با وجود تمام دشواری‌ها و پیچیدگی‌های این پروژه که حدود ۳۵ کیلومتر از آن پل یا تونل است، خوشبختانه منابع مالی لازم فراهم شده و کار با سرعت قابل توجهی ادامه دارد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه