اخبار داغ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی:

1400 کلاس درس در استان مرکزی نیازمند مقاوم سازی است

1400 کلاس درس در استان مرکزی نیازمند مقاوم سازی است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 1400 کلاس درس در استان مرکزی نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از اراک امروز؛ محمد صادق قائمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: در استان مرکزی دو هزار فضای آموزشی داریم که این واحدها ۹ هزار و ۷۰۰ کلاس درس را شامل می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

قائمی اظهار کرد: در سنوات گذشته ۶۱۲ فضای آموزشی استان با حدود دو هزار و ۶۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی بودند که از این تعداد ۱۹۶ پروژه تخریب و بازسازی شد.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۱۶ فضای آموزشی استان مرکزی با هزار و ۴۰۰ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی هستند که این تعداد حدود  ۳۵ درصد از فضای آموزشی استان مرکزی را شامل می شود.

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: مقاوم سازی این تعداد فضای آموزشی نیازمند اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان است که با اعتبارات موجود فعلا امکان پذیر نیست و نیازمند حضور جدی خیرین است.

,

وی به فعالیت چشم گیر خیرین در ساخت فضاهای آموزشی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۷۳ فضای آموزشی در استان مرکزی با ۵۲۹ کلاس درس و زیر بنای ۸۰ هزار مترمربع در دست اجرا است.

,

قائمی با اشاره به اینکه این پروژه ها هم اکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ادامه داد: برای اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان نیاز است.

,

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز سال گذشته در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ۴۱ میلیارد تومان در قالب ۲۲۴ تعهد داشتند .

,

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: در سطح استان مرکزی ۳۸ پروژه نیمه تمام آموزشی داریم که از این تعداد ۶ پروژه در دست اجرا است.

,

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال این ۳۲ واحد آموزشی را برای تکمیل به خیرین واگذار کنیم.

,

قائمی اظهار کرد: این پروژه ها بین ۲۰ تا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و برای تکمیل آنها به ۳۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,


انتهای پیام/صا

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه