اخبار داغ

در آیین افتتاحیه هفته سلامت مطرح شد:

نصب نخستین سیتی آنژیوگرافی در بیمارستان قلب همدان/23 هزار دانش آموز سفیران سلامت می شوند

نصب نخستین سیتی آنژیوگرافی در بیمارستان قلب همدان/23 هزار دانش آموز سفیران سلامت می شوند
آیین افتتاحیه هفته سلامت امروز با شعار زندگی سالم بانشاط و امید و حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و معاونان و مدیران آموزش و پرورش در هنرستان دخترانه تهذیب آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ حبیب الله موسوی بهار در این مراسم با بیان اینکه جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی سلامت جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم است گفت: شعار امسال هفته سلامت از سوی سازمان جهانی بهداشت زندگی سالم بانشاط و امید و همچنین بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

رئیس دانشگاه علومپزشکی همدان افزود: امروزه در دنیا علاوه بر مسائل بهداشتی و سوانح طبیعی آنچه رواج دارد مساله شیوع افسردگی و استرس در جوامع نوین بشری است که با وجود توسعه زندگی شهرنشینی و آپارتمان نشینی فرصت گفت و گو را از خانواده ها گرفته است و استفاده از موبایل و فضای مجازی نیز می تواند مزید بر علت باشد.

,

 

,

وی با بیان اینکه سه هدف اصلی و کلی همچون بیماری استرس زا و روحی و روانی از سال گذشته وارد فعالیت در وزارت بهداشت کشور شده است اظهار کرد: در حال حاضر 16 درصد زنان و 12 درصد مردان در ایران دچار استرس شغلی و خانوادگی هستند که ریشه بسیاری از این مسائل ناشی از افسردگی است که باید برنامه ریزی در این خصوص بیشتر انجام شود.

,

 

,

موسوی بهار با بیان اینکه 75 درصد بار بیماری ها در ایران و جوامع صنعتی و پیشرفته بیماری های مزمن و غیر واگیردار است خاطرنشان کرد: بیشترین بیماری های شایع در کشور هم اکنون بیماری های قلبی عروقی، دیابت ،تنگی نفس و فشار خون است که در این جوامع شیوع دارد.

,

 

,

وی خطاب به دانش آموزان که به عنوان سفیران سلامت در جامعه هستند ادامه داد: پیام سلامت دانش آموزان به خانواده ها در خصوص رعایت مواردی همچون پیاده روی نکشیدن سیگار و استفاده از رژیم غذایی مناسب و جلوگیری از افزایش وزن است.

,

 

,

*رییس دانشگاه علوم پزشکی: یک میلیون و 500 هزار نفر  در همدان پرونده الکترونیک سلامت دارند

, *رییس دانشگاه علوم پزشکی: یک میلیون و 500 هزار نفر  در همدان پرونده الکترونیک سلامت دارند, *رییس دانشگاه علوم پزشکی: یک میلیون و 500 هزار نفر  در همدان پرونده الکترونیک سلامت دارند,

 

,

موسوی بهار در خصوص تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در استان نیز بیان کرد: هدف از تشکیل این پرونده ها مراقبت فعال و پیشگیری از بیماری هاست که تاکنون از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان یک میلیون و 500 هزار نفر دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص اقدامات طرح تحول نظام سلامت در همدان نیز اضافه کرد: در حال حاضر دانش آموزان  پایه یکم تا ششم ابتدایی چهار مرحله تحت معاینات دهان و دندان و فلوراتراپی قرار گرفته اند و 150 هزار دانش آموز در این طرح تحت پوشش قرار گرفته اند.

,

 

,

موسوی بهار ضمن گرامیداشت 15 اردیبهشت سومین سال اجرای طرح تحول نظام سلامت یادآور شد: با انجام این طرح اجرایی در استان همدان بزودی 6 بیمارستان با اضافه شدن 900 تخت در شهرستان های اسدآباد، بهار ،اکباتان، همدان و تویسرکان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

,

 

,

* اختصاص 300 میلیون تومان تجهیزات پزشکی به استان

, * اختصاص 300 میلیون تومان تجهیزات پزشکی به استان, * اختصاص 300 میلیون تومان تجهیزات پزشکی به استان,

وی در خصوص اقدامات حوزه پایگاه فوریت های پزشکی همدان در سال گذشته نیز گفت: سال گذشته علاوه بر ورود آمبولانس های نو و ایجاد آمبولانس هوایی 300 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد و در حال حاضر نیز دستگاه آنژوگرافی به عنوان اولین دستگاه در غرب کشور در حال نصب در یکی از بیمارستان های همدان است.

,

 

,

* معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش:23 هزار دانش آموز سفیران سلامت می شوند

, * معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش:23 هزار دانش آموز سفیران سلامت می شوند, * معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش:23 هزار دانش آموز سفیران سلامت می شوند,

در ادامه این مراسم نیز معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش همدان اظهار کرد: در هفته سلامت امسال 23 هزار دانش آموز به عنوان سفیران طرح سلامت در هفته سلامت شاخص های مهم و حیاتی سلامت را به خانواده های خود منتقل می کنند.

,

 

,

جعفری افزود:  امسال برای نخستین بار مجمع خیرین سلامت در استان همدان با فعالیت 200 دانش آموز شکل گرفته که هدف این محصلان خدمت به دانش آموزان بیماری های حاد و شدید همچون سرطان است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: امسال طرح کوشا در هفته سلامت با هدف افزایش شور و نشاط دانشآموزان نیز در محیط مدارس استان به طور همزمان برگزار می شود.

,

 

,

گفتنی است زنگ آیین افتتاحیه هفته سلامت با حضور رؤسای دانشگاه علوم پزشکی همدان و معاونین آموزش و پرورش استان در دبیرستان دخترانه تهذیب همدان به صورت نمادین نواخته شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه