اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه نیر:

حراست از دستاوردهای انقلاب وظیفه اصلی سپاه/قدرت بسیج، گره گشای مشکلات اقتصادی

حراست از دستاوردهای انقلاب وظیفه اصلی سپاه/قدرت بسیج، گره گشای مشکلات اقتصادی
فرمانده سپاه ناحیه نیر با بیان اینکه سپاه نیرویی مردمی، انقلابی و مکتبی است گفت: فلسفه وجودی سپاه حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز سرهنگ حسن دهقانی با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تبریک این روز به پاسداران و بسیجیان اظهار داشت: با فرمان امام راحل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد و ماموریت سپاه پاسداری از انقلاب، اسلام، قانون اساسی حقوق ملت مسلمان ایران و پاسداری از مرزو بوم کشورمان است.
 
وی افزود: فلسفه وجودی سپاه از همان بدو شروع کار یعنی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی بوده است، انقلابی که با زحمات و مجاهدت‌های فراوان مردم مسلمان ایران برپا شده است.
 
دهقانی با بیان اینکه در قانون اساسی نیز نقش سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: مخالفان انقلاب اسلامی طی سالهای اخیر در صدد ایجاد این تردید هستند که حال که نظام اسلامی مستقر شده دیگر نیازی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست.
 
وی با تاکید بر رابطه قوی سپاه با مردم افزود: هدف سپاه حمایت و همراهی با مردم است؛ اگر بخواهیم چند مؤلفه اساسی برای سپاه پاسداران نام ببریم مردمی بودن، انقلابی بودن و مکتبی بودن از اساسی ترین این مؤلفه‌ها است.
 
فرمانده سپاه ناحیه نیر اظهار داشت: نگاه سپاه در همه عرصه‌ها به سوی مردم است و همه هدف ما در عرصه‌های مختلف چه در دوران دفاع مقدس و چه در عرصه سازندگی تامین امنیت و آرامش برای مردم بوده است.
 
دهقانی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از پیشگامان تحقق اهداف و آرمان های ملت ایران و نظام اسلامی می تواند نقشی تاثیرگذار در تحقق راهبرد و نقشه راه اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب ایفا نماید.
 
وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز تبدیل به بازوی پرتوان انقلاب و کشور شده است و از طرفی الگوی همدلی و همزبانی با مردم است و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.
 
فرمانده سپاه ناحیه نیر افزود: بررسی کارنامه سپاه نشان می دهد که این نهاد مردمی و ملی در کنار تلاش برای ارتقا توان دفاعی کشور و مقابله با تهدیدات دشمنان، در عرصه های فرهنگی و اقتصادی کشور نقشی مهم را ایفا کرده است.
 
وی تصریح کرد: امروز اقتدار و انسجام سپاه به نحوی است که نام آن نیز لرزه بر اندام دشمنان می اندازد و اگر تدبیر و دستور ولایت مبنی بر تشکیل سپاه نبود، ایستادگی در برابر توطئه‌هایی که دشمن هرلحظه علیه کشور ما انجام می‌دهد، ممکن نمی‌شد.
 
سرهنگ دهقانی  اضافه کرد: قدرت بسیج، گره گشای بسیاری از مشکلات مختلف در اجتماع است و همواره بایستی از این قدرت بهره برد.
 
وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدت زمانی کوتاه، شگفتی جهانیان را برانگیخت. نهادی که هیچ گونه پیشینه نظامی گری نداشت و از آموزش های کلاسیک دانشکده های نظامی بی بهره بود، چنان افتخارهایی آفرید که عظمت آنها را در ژرفای سخن معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه الله می توان یافت، آنجا که اداره کشور وابسته به وجود سپاه گردید: «پاسدارها اگر نباشند، ... کی می تواند این مملکت را اداره کند؟» و آنجا که پاسدار بودن آرزوی امام شد:«ای کاش من هم یک پاسدار بودم» و چه افتخاری بالاتر از این!
 
فرمانده سپاه ناحیه نیر گفت: امام خمینی رحمه الله در بخشی از سخنان خود در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمود: «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه ای جز سابقه اسلامی ندارید».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از, نیریمیز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه