اخبار داغ

فرمانده سپاه خلیل‌آباد مطرح کرد؛

سپاه حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزها

سپاه حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزها
فرمانده سپاه خلیل‌آباد گفت: سپاه در همه عرصه‌های نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، عمرانی، آموزشی، تربیتی و معنوی موفق عمل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نیک یاد در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام امت در عین سادگی و بی‌پیرایگی و گرفتار نشدن در دنیای سیاست‌مداران آن روز، با تیزبینی و درایت کامل و با تکیه‌بر تعالیم دین مقدس اسلام حکومت دینی تشکیل داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه حکومت اسلامی که پس از امام حسن مجتبی (ع) تا سال 1357 تشکیل نشده بود، خاطرنشان کرد: پایه‌ها و ارکان حکومت اسلامی، یکی پس از دیگری شکل گرفت و این برای دشمن بسیار سخت بود که این‌همه موضوعات جلوی چشمانشان در حال اتفاق افتادن بود.

,

فرمانده سپاه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه دشمن تاب تحمل و دیدن شکل‌گیری حکومت اسلامی را نداشت و به شیوه‌ها و شگردهای مختلف از قبیل جنگ، ترور، کشتار و... تلاش کرد تا این حکومت شکل نگیرد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن این شرایط، امام به فکر تشکیل نیروی بود که بتواند در برابر این‌همه فشار، هجمه و حمله انقلاب و حکومت اسلامی را حفظ کند.

,

وی ادامه داد: امام به دنبال نیرویی مقتدر بود که همه قدرت نظامی داشته باشد، هم قدرت مردمی و هم قدرت معنوی؛ در دوم اردیبهشت‌ماه 1358 و 72 روز بعد از پیروزی انقلاب امام با تأسی از قیام سیدالشهدا و 72 تن از یاران آن حضرت دستور تشکیل نهاد و نیرویی را می‌دهد که حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی باشد.

,

نیک یاد بابیان اینکه نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌فرمان امام (ره) شکل گرفت، اذعان کرد: اگر دقت کنیم واژه واژه نام این نهاد هرکدامش یک دنیا معنا و مفهوم دارد، اولاً سپاه است پس ارتش نیست، نیروی نظامی صرف نیست که در آینده کسانی بیایند و بگویند با ارتش یکی شود و ارتش جدیدی نیست که در برابر ارتش قدیمی باشد.

,

وی با تأکید بر اینکه پاسدار تنها یک نیروی نظامی صرف نیست که کارش فقط حفاظت مرز جغرافیایی باشد، بیان کرد: پاسدار انقلاب اسلامی یعنی تا اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی مهدی موعود ادامه خواهد داشت و پاسدار انقلاب اسلامی تنها متعلق به مرزهای داخل کشور نیست بلکه هرکجا که انقلاب اسلامی باشد سپاه هم باید باشد تا محافظت و پاسداری کند.

,

فرمانده سپاه ناحیه خلیل‌آباد در ادامه تأکید کرد: امام با تیزبینی و هوشیاری خاصی که قطعاً نشأت‌گرفته از قدرت معنوی ائمه طاهرین، معصومین و تعالیم اسلامی است آینده را پیش‌بینی کرد که کسانی خواهند آمد و به خاطر به خطر افتادن منافع حزبی و مادی خود تاب دیدن این مولود انقلاب را نخواهند داشت پس موضوع گیری می‌کنند.

,

وی بابیان اینکه این افراد گاهی به فکر ادغام سپاه با ارتش می‌افتند، گاهی به فکر ادغام بسیج با نیروی انتظامی هستند و گاهی به عملکرد سپاه قدس در کشورهای اسلامی ایران ایراد می‌گیرند ابراز کرد: این افراد که البته فراموش کرده‌اند که باید به سخنان حضرت امام (ره) و صحیفه نور مراجعه کنند تا درایت و هوشیاری اما را ببیند و جواب خود را بگیرند.

,

نیک یاد با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) خطاب به مسئولان بسیج و سپاه در 30 آبان ماه 1363، عنوان کرد: امام فرمودند با تقدیر و تشکر از اقدامات خداپسندانه بسیج مستضعفین درراه هدف مقدس اسلام و استقلال کشور و آزادی ملت‌های دربند و با تشکر از کوشش‌های آنان در کوتاه کردن دست چپاول گران؛ در ادامه امام خواستار قطع طمع استکبار جهان خوار نه‌تنها از کشورهای اسلامی که از همه ممالک تحت ستم جهان و تقویت بسیج برای حراست از اسلام بزرگ هستند.

,

وی همچنین گفت: امروزه اگر نگاهی به کارنامه 38 ساله سپاه بیندازیم و از زبان بزرگان انقلاب امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز این موضوع را رصد کنیم الحمدالله کارنامه درخشان این مولود انقلاب و خادم و نوکر مردم را می‌بینیم.

,

فرمانده سپاه خلیل‌آباد در پایان بابیان اینکه سپاه در همه عرصه‌های نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، عمرانی، آموزشی، تربیتی و معنوی موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه سپاه و بسیج برخاسته از متن مردم و تابع محض ولایت‌فقیه و برای مردم، نظام، انقلاب و جهان اسلام و مظلومین جهان است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه