اخبار داغ

وقتی مردم از پس اجاره خانه های سنگین برنمی آیند/رکود بازار مسکن دست آورد دولت یازدهم

وقتی مردم از پس اجاره خانه های سنگین برنمی آیند/رکود بازار مسکن دست آورد دولت یازدهم
براساس عرف بازار، رهن و اجاره بها بین یک چهارم تا یک پنجم ارزش اصلی ملک، تعیین می‌شود ولی بیشتر مستأجران عنوان می‌کنند، عملاً چنین فرمولی اجرا نمی‌شود و هر کس هر قیمتی که دوست دارد می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، با وجودی که این روزها وعده های دولت برای ایجاد مسکن اجتماعی که می توان گفت همان مسکن مهری است که دولت تدبیر و امید همیشه آن را مورد انتقاد قرار می دهند از یاد رفته است و کمتر کسی از ان سخن می گوید هزینه های بالای اجاره خانه در شهرستان قروه سردرگمی خانواده های اجاره نشین را دوچندان ساخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

عدم نظارت بر قیمت گذاری ها و تعیین اجاره بها به صورت اختیاری از طرف صاحب ملک شرایطی را به وجود اورده است که کرایه کردن همان مسکن مهر ها نیز شرایط بسیار سختی را برای اجاره نشین رقم می زند.

,

هزینه های بالای زندگی از یک سو و قیمت 200 و یا 300 هزار تومانی برای اجاره یک منزل 60 تا 70 متری در شهرستان قروه ان هم با پیش پرداخت 10 میلیون و 12 میلیون تومان گاهی انسان را به فکر فرو میبرد که چه آپارتمان ها و منازل لوکسی انتظار حضور او را می کشند اما وقتی به داخل ساختمان وارد می شوید می بینید که از فکر تا واقعیت راه درازی در پیش است.

,

جالب تر آنجاییست که دولتمردان در نبود برنامه ای مدون برای برطرف ساختن مشکل مسکن جوانان در آخرین روزهای باقی مانده از عمر دولت یازدهم روی به افتتاح طرح هایی نمودند که تا دیروز از ان انتقاد می کردند و با بهره برداری از واحدهای مسکن مهر به دنبال افزایش اعتماد مردم برآمدند.

,

متاسفانه امروز در شهرستان قروه یکی از دغدغه های اصلی جوانان برای ازدواج و تشکیل زندگی مشترک مشکل مسکن است که گویا چشم دولتمردان بر این حقیقت پوشیده است و کسی به دنبال برطرف ساختن این دغدغه نیست.

,

نمی دانم با این وضعیت چکار کنم!!

, نمی دانم با این وضعیت چکار کنم!!,

یکی از افرادی که برای اجاره یک خانه کوچک به بنگاه معاملات ملکی مراجعه نموده بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: واقعا شرایط به گونه ای است که نمی دانم چکار کنم!!

,

م . رضایی افزود: خانواده من هم همانند دیگر خانواده ها به سرپناه نیازدارند اما اجاره بهای سنگین قدرت اجاره را از من گرفته است.

,

وی ادامه داد: واقعا از دولت باید پرسید که چه برنامه ای برای بی خانمانانی چون من دارد؟؟؟

,

تا حالا در پارکینگ زندگی می کردم

, تا حالا در پارکینگ زندگی می کردم,

یک مستاجر دیگر نیز که به دنبال اجاره خانه بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من با 2 بچه و همسرم تا حالا در پارکینگ زندگی می کردم.

,

وی افزود: این درحالی است که یکی از دختران من منتظر تهیه جهیزیه اش می باشد.

,

این مستاجر خاطر نشان کرد: بخدا سوگند که دیگر طاقتی برایم نمانده است و هیچ کاری از دستم برنمیاید...

,

 

,

سخن پایانی

, سخن پایانی,

 

,

برآوردهزینه ها نشان می دهد مستاجران در قروه نزدیک به 4۰ درصد از درآمد خود را برای پرداخت اجاره خانه اختصاص می‌دهند و در واقع هیچ پس‌اندازی برای افزایش کرایه و رهن سال آینده‌شان باقی نمی‌ماند.

,

یکی از نسخه‌های کارشناسان برای خروج مسکن از رکود و صاحبخانه شدن مستأجران طبقه متوسط وام ۱۶۰ میلیونی برای زوج‌هایی است که از وام خرید مسکن استفاده نکرده‌اند. وامی که در واقع گرفتن و پرداخت اقساط آن بسیار دشوار است. برای گرفتن این وام باید ۸۰ میلیون را در فلان بانک به ‌مدت یک سال بخوابانید و بعد هم ماهی ۲ میلیون قسطش را بپردازید. با این وضع آیا فکر می‌کنید بازار اجاره مسکن به آرامشی برسد یا نه؟

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه