اخبار داغ

مشاور اموربانوان و خانواده فرمانداری طرقبه شاندیز:

«طلاق» منشأ اکثر آسیب های اجتماعی است

«طلاق» منشأ اکثر آسیب های اجتماعی است
مشاور اموربانوان فرمانداری طرقبه شاندیز با بیان این مطلب که بانوان بومی روستاها پوشش ظاهری سنتی خود را باید حفظ کنند تصریح کرد: علاوه بر در اولویت بودن نقش مادری و خانواده، خانواده پایدار ملاک عمل است و بر این اساس الگوی اشتغال زنان و اشتغال کارمندی صحیح نیست بلکه باید زنان شاغل در کنار خانواده وظایف مادری و اقتصاد خانواده را پیش ببرد چراکه این الگوی صحیح اشتغال زایی سایر معضلات از جمله طلاق را نیز مورد پوشش قرار می هد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروانه رامین مشاور اموربانوان و خانواده فرمانداری طرقبه شاندیز در گفتگو با طرقبه‌نیوز، اظهار کرد: با توجه به جهانی ومدرن شدن جوامع انسانی، آسیب های اجتماعی و پدیده های نوظهوری چون طلاق، اعتیاد، عدم اشتغال و فقر،  اجتماعات مختلف بالاخص حوزه زنان را تحت الشعاع قرار داده است. در شهرستان ما نیز بزرگترین معضل موجود بیکاری و فقر زنانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه‌نیوز,

 

,

وی با بیان اینکه در راستای اشتغال بانوان و کاهش فقر سه محور مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغال  و همچنین ایجاد بازارهای فروش محصولات و توانمندی زنان را مورد توجه قرار دادیم افزود: در زمینه آموزش تلاش شدهآموزش هایی که بازار محور نبوده و به نوعی صنعت راکد محسوب می شده را از چرخه آموزشی بانوان خارج و آموزش های نوین و دارای بازار نقاضا چون قلم زنی روی مس ، گلیم بافی، دوخت مصنوعات چرمی، ساخت زیورآلات  و پرورش گل و گیاه را جایگزین کنیم که به این منظور تفاهم نامه همکاری آموزشی با مرکز فنی و حرفه ای استان و ادره میراث فرهنگی منعقد شده است.

,

 

,

مشاور اموربانوان و خانواده فرمانداری طرقبه شاندیز با اشاره به راه اندازی کارگاهی کوچک در زمینه ایجاد اشتغال در روستاها افزود: از آن جا که اعتیاد یک پدیده خاموش اجتماعی بوده متاسفانه هیچ گاه نرخ دقیقی از این آسیب در دسترس نیست و لیکن در شهرستان به دلیل بافت مذهبی و فرهنگ غنی و سنتی، نرخ اعتیاد بانوان نسبت به سایر شهرستان های استان پایین است.

,

 

,

وی با تأکید بر آموزش های پیشگیرانه و آسیب های اجتماعی گفت: در رابطه با توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، ضمن رایزنی با نهادهای حمایتی و معرفی این بانوان جهت تحت پوشش قرار گرفتن و استفاده از امکانات رفاهی از لحاظ آموزش و اشتغال نیز مورد حمایت قرار گرفته اند و البته فعالیت های بسیج خواهران و برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیرانه بازتاب خوبی در کاهش آمار اختلافات خانوادگی و طلاق داشته است.

,

 

,

رامین طلاق را به عنوان منشأ آسیب های اجتماعی شهرستان مانند اعتیاد و حضور کودکان کار خیابانی در حوزه بانوان دانست و افرود: به علت در اختیار نداشتن آماری درست نتوانستیم برنامه ریزی داشته باشیم.

,

 

,

وی با اشاره به اهمیت جای دادن و سپری کردن آموزش های زندگی، خانواده و همسرداری به عنوان شروط ضمن عقد خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش طلاق تفاهمی باید پروسه این امر با مشاوره و کلاس های همسرداری طولانی تر شود که برای تحقق این امر منتظر ابلاغ رسمی از دستگاه های مروبطه هستیم.

,

 

,

مشاور اموربانوان فرمانداری طرقبه شاندیز اظهار کرد: شهرستان رتبه خوبی در دارا بودن زنان کارآمد و توانمند دارد و عمده معضلات اجتماعی در حوزه بانوان و خانواده مربوط به همجواری با کلان شهر مشهد بوده که آسیب های اجتماعی را وارد این شهرستان می کند؛ طرقبه شاندیز در استان از لحاظ اشتغال زایی و عفاف و حجاب در رتبه های بالای خراسان رضوی قرار دارد  لذا شهرستان گردشگری با چنین فرهنگ غنی سنتی و بومی باید در معرض دید و بزرگ نمایی شود.

,

 

,

وی با بیان این مطلب که بانوان بومی روستاها پوشش ظاهری سنتی خود را باید حفظ کنند تصریح کرد: علاوه بر در اولویت بودن نقش مادری و خانواده، خانواده پایدار ملاک عمل است و بر این اساس الگوی اشتغال زنان و اشتغال کارمندی صحیح نیست بلکه باید زنان شاغل در کنار خانواده وظایف مادری و اقتصاد خانواده را پیش ببرد چراکه این الگوی صحیح اشتغال زایی سایر معضلات از جمله طلاق را نیز مورد پوشش قرار می هد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه