اخبار داغ

دوای درد رکود بازار مسکن کشور کمی عقل بود نه سیاست اشتباه

دوای درد رکود بازار مسکن کشور کمی عقل بود نه سیاست اشتباه
به نظر میرسد با تداوم سیاست های تک بعدی دولت تدبیر در حوزه مسکن که صرفا به نفع قشر مرفه جامعه است مستاجران همچنان باید رویای خانه دار شدن را در سر بپرورانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین:بازار مسکن کشور بیش از ۳ سال است شدیدا با رکود دست و پنجه نرم می کند تا انجا که مدتهاست خریداران در خرید و فروشندگان در فروش همچنان بلاتکلیف اند.

دولت نیز در چهار ساله گذشته در حوزه مسکن جز اتخاذ سیاست های مزخرفی چون افزایش وام مسکن که جز اقشار خاص جامعه در توان هر زوج های جوان با حقوق کارمندی ناچیز نیست ؛فعالیتی انجام نداده است.

به نظر میرسد لازمه حل بحران رکود مسکن کشور بیش از سیاست های تک بعدی مزخرف یک جو عقل لازم داشت زیرا هر کارشناسی اقتصادی میداند اخذ وام ۸۰ میلیونی با شرایط سپرده گذاری نصف مبلغ درخواستی وام به مدت یکسال در توان هر زوج جوانی نیست از ان گذشته برفرض که زوجین مبلغی معادل  ۴۰ میلیون تومان جهت سپرده گذاری یکساله داشته و وام را نیز اتخاذ کنند ایا توانایی پرداخت اقساط وام با مبلغ ۶۰۰ تا۸۰۰ باتوجه به بالا بودن سایر هزینه های زندگی با سقف حقوق اداره کار و کارمندی را دارند؟

قطعا اخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر یکی از ضعیف ترین وزرای دولت یازدهم بود که نه تنها در حوزه مسکن و شهرسازی بلکه در حوزه راه کارنامه قابل توجیهی ندارد و طی چهارسال گذشته در حوزه مسکن جز گره زدن رکود بازار مسکن به سیاست های دولت قبل هیچ اقدامی انجام نداد و با وقت کشی چهارساله صرفا به افتتاح مسکن های مهری که بارها انها را مزخرف خوانده پرداخت.

اخوندی در جدیدترین اظهاراتش در گفتگو با خبرنگاران سیاست های دولت قبل در حوزه مسکن را سوداگری عنوان کرده و باتاکید بر مزخرف بودن مسکن مهر گفته:اساسا ما مخالف این هستیم که بخش مسکن به عرصه سوداگری تبدیل شود زیرا سیاست سوداگری دولت قبل در بخش مسکن برای ما نتیجه بدی داشته است.

وزیر عصبانی دولت تدبیر همچنین از سال ۹۶ به عنوان سال رونق مسکن یاد کرده است که قطعا پاسخ افکار عمومی به چنین  وعده چهارساله دولت به مردم این است که به گفته رئیس دولت یازدهم “مگر ادم احمق باشد که تصور کند با سیاست های رکودی مزخرف چهارساله دولت تدبیر  منتظر اتفاق جدیدی در حوزه مسکن باشد”

همچنین عقبایی رییس اتحادیه املاک کشور از رونق بازار مسکن در سال ۹۶ و افزایش ۱۰ درصدی قیمت مسکن متناسب نرخ تورم اعلام شده خبر داد.

به گزارش اهوازنوین به نظر میرسد با تداوم سیاست های تک بعدی دولت تدبیر در حوزه مسکن که صرفا به نفع قشر مرفه جامعه است مستاجران همچنان باید رویای خانه دار شدن را در سر بپرورانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه