اخبار داغ

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع):

مشارکت 20 هزار نفر در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)/ حمایت از پایان‌نامه‌هایی با موضوع فرهنگ رضوی

مشارکت 20 هزار نفر در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)/ حمایت از پایان‌نامه‌هایی با موضوع فرهنگ رضوی
مدیرعامل بنیاد ملی امام رضا (ع) بابیان این‌که در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) 20 هزار نفر فعالیت دارند، گفت: حجم فعالیت‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نسبت به دوره قبل 50 درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها، اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در نشست خبری ظهر امروز در محل این بنیاد اظهار کرد: برنامه‌های بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در دو بخش برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و برنامه‌های آینده این مرکز تشریح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

 

,

وی افزود: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در قالب برنامه‌های فرهنگی، پژوهشی، سینمایی، مطبوعاتی و دیجیتالی در کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان، مساجد و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود.

,

 

,

شیخ بابیان این‌که در برگزاری این جشنواره 20 هزار نفر فعالیت دارند، افزود: حجم فعالیت‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نسبت به دوره قبل 50 درصد افزایش داشته است و در حوزه دانشگاه 16 دانشگاه به دانشگاه‌های شرکت‌کننده در جشنواره اضافه‌شده‌اند.

,

 

,

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ادامه داد: تاکنون هیات‌های مذهبی در برگزاری این جشنواره دخالت مستقیم نداشته‌اند، ولی از امسال 90 هزار هیات مذهبی از سراسر کشور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) حضور خواهند داشت.

,

 

,

وی عنوان کرد: برای اولین بار جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به فضل و عنایت امام مهربانی در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و اختتامیه برنامه از شب به عصر تغییریافته است.

,

 

,

شیخ خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) سعی شده است تمامی درخواست‌ها عملیاتی شود، البته مهم‌ترین اتفاق‌نظر در محل برگزاری جشنواره است.

,

 

,

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) افزود: در این همایش چهار نفر از خادمان امام رضا (ع) در داخل کشور و چهار نفر دیگر از خادمان امام رضا (ع) مورد تقدیر قرا می‌گیرند که مراحل انتخاب انجام‌شده است و نتایج اعلام خواهد شد.

,

 

,

وی با اشاره به این‌که برای هر بخش از جشنواره یک مهمان ویژه دعوت‌شده است، بیان کرد: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در 77 کشور در قالب 2600 برنامه مردمی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل‌بیت، مجمع تقریب مذاهب، جامعه المصطفی العالمیه و وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

,

 

,

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) افزود: در ادامه برنامه‌های بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای مشهد 2017، مجمع خادمان فرهنگی رضوی را خواهیم داشت و از خادمان 14 دوره گذشته دعوت خواهیم کرد.

,

 

,

شیخ تصریح کرد: شش همایش علمی در شش کشور روسیه، هند، اندونزی، برزیل افغانستان و لبنان برگذار خواهد شد، همچنین برپایی نمایشگاه فاخر نقاشی به همراه بسته‌های فرهنگی در آلمان، روسیه و چین نیز از دیگر برنامه‌های ما برای مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام است.

,

 

,

وی یادآور شد: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در حوزه مفهومی و علمی کارهای ماندگاری را عرضه کرده است که ازجمله می‌توان به انتشار 273 کتاب در 51 عنوان برای احیای امر ولایت اشاره کرد.

,

 

,

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تأکید کرد: رویکرد جدید بنیاد بین المللی امام رضا (ع) پژوهش محوری بجای تبلیغات است و سعی داریم بیشتر در بخش مفهومی که در جامعه اثرگذار است، کارکنیم.

,

 

,

وی ادامه داد: هدف این است که تألیفات و نشریاتی را با کمک صاحب‌نظران فرهنگی رضوی، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌های کشور برای نهادینه کردن فرهنگ رضوی در جامعه از کودکستان تا دانشگاه‌ها تولید و در این مسیر از حمایت‌های آستان قدس رضوی استفاده کنیم.

,

 

,

شیخ عنوان کرد: تلاش می‌کنیم در واحدهای تحصیلی رشته‌ای را برای فرهنگ و سیره رضوی اختصاص دهیم و پیگیری‌های زیادی را برای این بحث خواهیم داشت.

,

 

,

وی افزود: در تعامل با دانشگاه فرهنگیان که محل آموزش معلمان است سعی داریم سیره رضوی جزو برنامه‌های درسی قرار بگیرد و در این زمینه اقدامات شروع‌شده است.

,

 

,

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: پایان‌نامه‌های تحصیلی که با موضوع فرهنگ رضوی تولید شوند موردحمایت قرار می‌گیرند، البته موضوعاتی را که شورای پژوهشی تائید کند و قابلیت انتشار را دارا باشد.

,

 

,

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما برای استفاده بیشتر از نشریات بنیاد بین المللی امام رضا (ع) راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه دائمی محصولات است که حدوداً در هفته سوم اردیبهشت افتتاح خواهد شد.

,

 

,

شیخ ادامه داد: انتقال مرکز خبرگزاری فرهنگ رضوی به مشهد از دیگر رویدادهای شاخصی است که برای اولین بار اتفاق می‌افتد و در 15 استان دیگر نیز دفاتر آن راه‌اندازی می‌شود.

,

 

,

وی افزود: سعی داریم در دهه کرامت پیشرو باشیم و در جشن‌های دهه کرامت بیشترین درصد مشارکت مردم و هیات‌های مذهبی را همراه بانشاط اسلامی در جامعه شاهد باشیم.

,

 

,

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تصریح کرد: صداوسیمای استان خراسان رضوی بیشتر از ظرفیت خود برای جشنواره امام رضا (ع) وقت گذاشته است و امیدواریم این همکاری در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نیز ادامه یابد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: برای تولید فیلم و انیمیشن با موضوع ترویج فرهنگ رضوی با بنیاد سینمایی فارابی وارد صحبت شده‌ایم و درصورتی‌که دستگاه‌های همکار ازجمله آستان قدس رضوی حمایت کند در قالب فیلم سریال اثر فاخری را ارائه خواهیم کرد.

,

 

,

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) افزود: دانشنامه امام رضا (ع) با کمک و همکاری جامعه المصطفی تولید و منتشرشده است و در حقیقت یک‌سوم کار به انجام رسیده و در حین کار هم نیاز به همکاری آستان قدس رضوی داریم.

,

 

,

وی در انتها بیان کرد: بودجه اندکی در اختیار بنیاد بین المللی امام رضا (ع) است، اما نگرانی نداریم و وزیر ارشاد قول تأمین بودجه برای برنامه‌های ترویج فرهنگ رضوی را داده است، البته رایزنی با نمایندگان در بحث بودجه را در برنامه داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه