اخبار داغ

تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی در کارگاه‌های کوچک تولیدی + عکس

تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی در کارگاه‌های کوچک تولیدی + عکس
نمایشگاه سوغات و صنایع دستی که با حضور کارآفرینان از استان‌های مختلف کشور در فراهان برپا شده است فرصتی است برای آشنایی و الگوگیری از عزم و اراده‌، ضمن ایجاد فرصت برای درآمدزایی به رشد اقتصاد کشور نیز کمک می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش فراهان خبر؛ نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با حضور کارآفرینان از استان‌های مختلف کشور در فراهان برپا شده است. معرفی فروش محصولات و آگاهی‌ بخشی و اطلاع‌رسانی در راستای تولید محصولات و حمایت از محصولات اقتصادمقاومتی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر؛, فراهان خبر؛, فراهان خبر؛, فراهان خبر, فراهان خبر,

در این نمایشگاه تلاش شده علاوه بر معرفی واحدها و صنایع کوچک و متوسط، شرایط برای ارائه محصولات باکیفیت از تولیدکننده به مصرف‌کننده و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم شود. در این نمایشگاه محصولاتی اعم از انواع مرکبات، شیرینی و خشکبار، زیتون، صنایع‌دستی و انواع دست‌بافت‌ها، عرقیجات و گیاهان دارویی با قیمت‌های مناسب به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. 

,

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، قیمت‌های محصولات ارائه شده در این نمایشگاه را مناسب دانستند.

,

, ,

سیدیونس عباسی، یکی از کارآفرینان در بخش تولید عسل از استان آذربایجان درباره چگونگی شروع فعالیت و گسترش کار خود به خبرنگار ما گفت: کار ما یک شغل خانوادگی است و سالانه حدود ۴ هزار کیلو عسل با بهترین کیفیت و خواص درمانی تولید می‌کنیم.

,

, ,

این تولیدکننده عسل اظهار کرد: متأسفانه یکی از معضلاتی که در حال حاضر وجود دارد، ورود عسل تقلبی در بازار است که همین مسئله باعث شده عسل تولید داخل که از کیفیت خوبی برخوردار است از استقبال چندانی برخوردار نباشد.

,

عباسی ادامه داد: این مشکلات زنبورداران را متضرر کرده است و زنبورداران هم نیز به سمت تولید عسل تقلبی رفته‌اند که کارخانه‌داران این عسل‌ها را بیشتر و با قیمت پایین‌تر خریداری‌، بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌کنند و نظارتی هم بر این کارخانه ها وجود ندارد.

,

این کارآفرین آذربایجانی با اشاره به اینکه تولید عسل مرغوب و با کیفیت برای زنبورداران با صرفه نیست، گفت: مردم هم رقبتی برای خرید عسل‌های مرغوب و باکیفیت که قیمت بالاتری هم دارد از خود نشان نمی‌دهند.

,

وی افزود: در نمایشگاه‌های مختلف حضور پیدا کردیم تا کیفیت محصولاتمان را نشان دهیم، بیشتر افرادی که از ما عسل خریداری می کنند به سبب کیفیت عسل، مشتری دایمی ما می‌شوند.

,

, ,

درآمدزایی با فروش عرقیات دارویی

, درآمدزایی با فروش عرقیات دارویی, درآمدزایی با فروش عرقیات دارویی,

سعید حضوری، یکی دیگر از کارآفرینان فعال در عرضه عرقیات گفت: اهل کاشان هستم و کاشان از جمله مناسب‌ترین اقلیم‌ها برای تولید و پرورش گیاهان دارویی محسوب می شود.

, جمله مناسب‌ترین اقلیم‌ها برای تولید و پرورش گیاهان دارویی محسوب می شود. ,

وی افزود: وجود این مزیت ها به اضافه تقاضای رو به رشد برای مصرف گیاهان دارویی موجب شده که این حوزه از ظرفیت های بالایی برای اشتغالزایی و صادرات برخوردار شود.

, وجود این مزیت ها به اضافه تقاضای رو به رشد برای مصرف گیاهان دارویی موجب شده که این حوزه از ظرفیت های بالایی برای اشتغالزایی و صادرات برخوردار شود. ,

حضوری بیان کرد: کاشان قطب تولید عرقیات و گلاب است و بازار فروش خوبی دارد، من هم این شغل آبا و اجدادی را ادمه داده و از کودکی با پرورش گل محمدی و گلابگیری و عرقیات دارویی آشنا شدم.

,

کارآفرین کاشانی گفت: گل محمدی و گیاهان دارویی را در مزرعه پرورش می دهم و به صورت سنتی عرقیات را در کارگاه کوچکی تولید می کنم.

,

وی افزود: در فصل بهار باتوجه به رویش گیاهان، عرقیات گیاهی تولید می شود و در سایر فصول محصولات فروخته می شود، با فروش محصولات، ماهیانه بین ۲ تا ۳ میلیون تومان سود حاصل از فروش به دست می آید.

,

حضوری درخصوص تشریح معنای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه محتاج کشورهای خارجی نباشیم و روی پای خود بایستیم و امورات مملکت را بچرخانیم.

,

, ,

, ,

احیای آداب و فرهنگ ایرانی با عزم و اراده جهادی

, احیای آداب و فرهنگ ایرانی با عزم و اراده جهادی, احیای آداب و فرهنگ ایرانی با عزم و اراده جهادی,

مرتضوی از کارآفرینان کردستان یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به سوغات کردستان گفت: هر شهر و دیاری شیرینی‌های سنتی مخصوص به خود را دارد. استان کردستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. شیرینی کنجدی یا گزانگبین، بادام سوخته، نان خرمایی، شیرینی آرد نخودچی از سوغات استان کردستان است.

,

مرتضوی اظهار کرد: گزانگبین از شیره درخت بلوط که فقط در کردستان می‌روید، تهیه می شود و این گزانگبین به میزان مشخصی به شیرینی اضافه می شود.

,

کارآفرین کردستانی بیان کرد: این شیرینی ها را در کارگاه های آبا و اجدادی تولید می کنیم، طرز تهیه این شیرینی نسل به نسل در کردستان چرخیده و به ما رسیده و با توجه به تاکیدات رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی، برای درآمدزایی شغل آبا و اجدادی پدرمان را ادامه دادیم و علاوه بر احیای آداب و رسوم و فرهنگ کردستان، تولید و اشتغالزایی هم محقق شده است.

,

وی گفت:  بحث رونق اقتصادی همان طور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز تاکید کردند با حمایت تولید داخلی امکان‌پذیر است.

, بحث رونق اقتصادی همان طور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز تاکید کردند با حمایت تولید داخلی امکان‌پذیر است.,

مرتضوی اظهار کرد: مصرف کالاهای ایرانی در کنار رونق و رشد اقتصادی، معضل بیکاری در جامعه را کاهش داده و شکوفایی تولید و اشتغال را به همراه داشت.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/صا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه