اخبار داغ

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در سمنان:

برخی بانک ها پول فروشی می کنند/ برای سرمایه گذار مثل حاجی باید قربانی کرد

برخی بانک ها پول فروشی می کنند/ برای سرمایه گذار مثل حاجی باید قربانی کرد
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: برخی بانک ها هدف اصلی خود را فراموش کرده اند و با سیستم اقتصاد مقاومتی هماهنگ نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان با موضوع بررسی راهبردهای اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال که در سالن شهید مطهری شهر سمنان برگزار شد گفت: کمتر کسی است که در این سال‌ها اصطلاح اقتصاد مقاومتی را نشنیده باشد واین موضوع به‌عنوان یک گفتمان در ابعاد مختلف جامعه در حال رشد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شرایط زندگی با اقتصاد مقاومتی هماهنگ شود

, شرایط زندگی با اقتصاد مقاومتی هماهنگ شود,

تقوی با بیان اینکه این اصطلاح در زمان حملات اقتصادی دشمن به کشور مطرح شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری این اصطلاح را به‌عنوان پادزهری برابر تهاجم اقتصادی مطرح کردند و اقتصاد مقاومتی در دیدگاه رهبری یعنی اینکه اقتصاد مقاوم باشد.

,

وی اقتصاد مقاومتی را نوعی جنگ اقتصادی عنوان کرد و افزود: همان‌طوری که در جنگ نظامی باید آمادگی داشت، در جنگ اقتصادی هم باید آماده بود و اوضاع زندگی با شرایط جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی هماهنگ باشد.

,

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی، اقصادی فعال و نه منفعل، دارای رویکردی تهاجمی و نه تدافعی است و اقصادی جهادگونه در تقابل با حملات دشمن قرار داد.

,

تقوی افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه تعریف‌کننده و تنظیم‌کننده سبک زندگی است و باید سبک زندگی‌ها همراه و همگام با اقتصاد مقاومتی باشد.

,

خودباختگی مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

, خودباختگی مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است,

وی با بیان اینکه نخستین راهکار برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، خودباوری است اظهار کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که مانند همین شرایط تحریم، ماهواره بسازیم و موشک‌های دوربرد با برد بیش از 2 هزار کیلومتر را آزمایش کنیم.

,

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه نظام اسلامی خدمات زیادی داشته است بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر بیان خدمات نظام تاکید دارند و نباید خدمات نظام اسلامی و نقاط مثبت آ را نادیده بگیریم.

,

تقوی در ادامه گفت: با خودباختگی نمی توان به جایی رسید و نباید با تشر دشمن و زرق و برق زندگی دشمنان روحیه خود را از دست بدهیم.

,

برخی بانک ها پول فروشی می کنند

, برخی بانک ها پول فروشی می کنند,

وی، مردمی کردن اقتصاد را از دیگر راهکار و اقدام های لازم برای ورود به حوزه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و افزود: دولت ها باید به این نکته توجه داشته باشند که اقتصاد دولتی راه به جایی نمی برند و باید مردمی شود، انقلاب را مردم به وجود آوردند و جنگ را پیش بردند و اقتصاد باید به صورت واقعی مردمی شود و دولت ها نیز امکانات داده و حمایت کنند.

,

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با انتقاد از نقش بانک ها در اقتصاد کشور گفت: زندگی امروز بدون بانک ممکن نیست اما امروز بسیاری از بانک ها پول فروشی می کنند و با سیستم اقتصاد مقاومتی هماهنگ نیستند.

,

تقوی با اشاره به موضوع اصلاح الگوی مصرف در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: متاسفانه مصرف انرژی در کشور ما به اندازه کشور یک میلیارد نفری چین است و نعمتهای الهی را بی باکانه مصرف می کنیم.

,

وی همچنین تصریح کرد: امامان جمعه نیز باید تلاش کنند همواره مردم را به مصرف بهینه انرژی، توجه به صرفه جویی، پرهیز از اسراف، خرید کالای تولید داخل و سرمایه‌گذاری دعوت کنند.

,

با آغوش باز از سرمایه گذار استقبال کنیم

, با آغوش باز از سرمایه گذار استقبال کنیم,

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به تاثیر سرمایه گذاری بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی گفت: باید با آغوش باز به استقبال سرمایه گذاران برویم و حتی مانند یک حاجی مقابل پای سرمایه گذار قربانی هم کنیم چرا که یک سرمایه گذار می تواند صدها نفر را مشغول به کار کند و پای سفره بنشاند.

,

تقوی با تاکید بر مدیریت جهادی در تحقق  اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مدیریت بی حال و عافیت طلب در اقتصاد مقاومتی جایی ندارد و تفکر جادی لازمه آن است.

,

وی با اشاره به اینکه اولین قدم دولت در این حوزه بسترسازی و روان کردن کارها و قوانین و ضوابط است، اصلاح نظام پولی و بانکی، اصلاح قیمت ها و قانون گمرک را از اولویت‌های اقدام دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: در بسترسازی اولویت ها باید مشخص و سرمایه گذاران هدایت شوند، کمک به افزایش مهارت و بالا بردن سرعت و کیفیت کار با سرمایه گذاری در امر مهارت از دیگر وظایف دولت است.

,

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر لزوم برخورد دولت با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: دولت باید جلوی درامدهای نامشروع و حرامخواری را بگیرد و دولت اسلامی وظیفه دارد روحیه کسب درامد مشروع را ترویج کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه