اخبار داغ

رئیس اداره مهندسی مدیریت امور اراضی استان قزوین:

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی بوئین زهرا آغاز شد

اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی بوئین زهرا آغاز شد
رئیس اداره مهندسی و حدنگاری مدیریت امور اراضی استان قزوین آغاز عملیات اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی فاز سه شهرستان بوئین زهرا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری بوئین امروز ، محمد احمدی  در حاشیه جلسه هماهنگی طرح کاداستر که با حضور فرماندار شهرستان بوئین زهرا، بخشدار، مدیر ثبت اسنادو املاک شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا تشکیل شد، از آغاز عملیات اجرای طرح کاداستر فاز سه شهرستان بوئین زهرا خبر دادو گفت: کاداستر یا حدنگاری اراضی کشاورزی از بهمن ۹۳ براساس قانون جامع حدنگار  مصوب مجلس شورای اسلامی و قانون رفع موانع تولید انجام می شود که در این طرح  ابتدا تهیه نقشه  هوایی دیجیتال از اراضی کشاورزی و تهیه عکس قائم «ارتو فتو»، تهیه نقشه در مقیاس ۱:۲۰۰۰ از عکس‌های تولید شده، تهیه اطلاعات توصیفی و جمع‌آوری اطلاعات میدانی مرتبط با نقشه‌های تولید شده، تلفیق اطلاعات مکانی و توصیفی، ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی و توصیفی و ایجاد کاداستر اراضی کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری بوئین امروز ,

وی افزود: مهمترین کار در این فرآیند، جمع آوری اطلاعات توصیفی کشاورزان است که باید با هماهنگی بخشداران و دهیاران در روستاها صورت بگیرد.

,

احمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه روند کارحدنگاری در سطح استان قوت گرفته و یکی از استانهای پیشرو در بین استانهای دیگر به شمار می رود نیاز به امکانات و اعتبار استانی دارد.

,

وی بیان کرد: باید توجه داشته باشیم آثار اجتماعی این طرح بسیار زیاد است و اجرای این طرح فقط برای جهاد کشاورزی نیست، بلکه برای تمامی کشور و سایر دستگاهها خواهد بود.

,

احمدی  در ادامه به مزایای طرح حدنگارپرداخت وگفت: ایجاد و امکان ساماندهی و مدیریت بر زمین‌های کشاورزی از نظر وضعیت کاربری، نوع مالکیت، میزان ملک، وضعیت بهره‌برداری، رفع تعارضات و تداخلات بین دولت و مردم و بین مردم و مردم ، شفاف‌سازی و تثبیت مالکیت اراضی از مزایای اجرای این طرح شمرده می‌شود.

,

وی در پایان گفت: عملیات اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی فاز ۳ محدوده مرکز خدمات حومه شهرستان بویین زهرا به مساحت ۴۴ هزار هکتار در سطح ۱۱۷ پلاک ثبتی انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه