اخبار داغ

بی مهری و سرقت برند اصیل فرش راور؛

داغی بر دل مردمان سینه سوخته و هنرمندان بی نام و نشان راوری+تصاویر

داغی بر دل مردمان سینه سوخته و هنرمندان بی نام و نشان راوری+تصاویر
متاسفانه نه تنها قالی راور (بخصوص در این سال ها و دهه های اخیر) مورد تکریم و منزلت کرمان قرار نگرفته است بلکه تماماً این سند هویت و تمدن و فرهنگ با نام کرمان به یغما رفته و مصادره شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاروانسرا؛ بار دیگر بی مهری و سرقت برند اصیل ترین فرش دنیا یعنی فرش راور، داغی که هر از چندی به شکل و شیوه ای بر دل مردمان سینه سوخته و هنرمندان بی نام و نشان راوری می نشیند و متاسفانه نه تنها قالی راور (بخصوص در این سال ها و دهه های اخیر) مورد تکریم و منزلت کرمان قرار نگرفته است بلکه تماماً این سند هویت و تمدن و فرهنگ با نام کرمان به یغما رفته و مصادره شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاروانسرا,

وجدان های بیدار و اربابان فضل و هنر و فرهنگ راور تا کی باید روزه سکوت بگیرند؟ چرا مسئولین اقدامی شایسته در جهت ثبت برند قالی راور نمی کنند؟
اما اینبار خبرگزاری ایرنا در تاریخ 96/01/28 اقدام به انتشار عکسهایی از یک شاهکار هنری بی بدیل شامل تابلو فرشی 6 متری نفیس 200 جفت راوری با 22 میلیونن گره که در اوایل سال 1357 بافته شده است، می کند.

,
,

اثری که توسط هنرمند راوری تصاویر 120 نفر از پادشاهان ایران و 55 نفر از مشاهیر جهان بر تار و پود آن بافته شده و به نمایش در آمده است، اما متاسفانه ایرنا شاید بدون منظور و از سر غفلت و یا مغرضانه، در این خبر نه تنها اسمی از راور نبرده است بلکه این خبر را با تیتر "فرش دستباف نفیس کرمانی" منتشر کرده است در صورتیی  که در پایین این اثر بافنده خود را تحت عنوان "راور-افضلی-کرمان-ایران" معرفی کرده است!!

,


انتهای پیام/

, , , , , , , , , , , , , , , , ,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه