اخبار داغ

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند خبر داد؛

برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان‌های دماوند/ تحصیل ۹۴۰ دانش‌آموز دختر و پسر در هنرستان‌های دماوند

برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان‌های دماوند/ تحصیل ۹۴۰ دانش‌آموز دختر و پسر در هنرستان‌های دماوند
رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند، با توجه به برپایی نمایشگاه هفته مشاغل، از تحصیل ۹۴۰ دانش‌آموز در هنرستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته مشاغل، نمایشگاه معرفی مشاغل در راستای آشنایی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی و شغلی آینده دانش‌آموزان در هنرستان‌های شهرستان دماوند برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد پور فتحی در گفت‌وگو با تارود، با اشاره به فرارسیدن هفته مشاغل و افتتاحیه نمایشگاه آثار هنرجویان در سطح هنرستان‌های شهرستان اظهار داشت: هفته اول اردیبهشت‌ماه با عنوان هفته مشاغل نام‌گذاری شده است؛ بنابراین در این راستا، کلیه هنرستان‌های منطقه، اقدام به برپایی نمایشگاه نموده‌اند و امروز به‌صورت نمادین در هنرستان زینبیه اقدام به افتتاح از این نمایشگاه کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تارود,

وی گفت: این نمایشگاه، مجموعه فعالیت دانش‌آموزان را در رشته‌های مختلف به معرض نمایش قرار داده است تا بازدیدکنندگان بتوانند اطلاعات مفیدی از رشته‌های تحصیلی فنی دریافت کرده و اقدام به انتخاب رشته کنند.

,

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی موارد هنوز با انتخاب رشته تحصیلی فرزندان از سوی والدین مواجه هستیم و توصیه آنها به دانش‌آموزان، انتخاب رشته‌های نظری است؛ درحالی‌که فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی، می‌توانند با استفاده از آموخته‌ها و توانایی‌های خود، در آینده به‌عنوان کارآفرین وارد بازار کار شوند.

,

پور فتحی بیان داشت: دانش آموزان نباید بنا بر گرایش کاذب اقدام به انتخاب رشته تحصیلی نمایند؛ بلکه متناسب با توانایی و استعداد خود باید به این مهم بپردازند.

,

وی تصریح کرد: با توجه به معضل بیکاری در جامعه، سیاست کلی نظام بر پایه توسعه هنرستان‌ها می‌باشد؛ چراکه آموزش رشته‌های فنی، منجر به توسعه تولید و اشتغال می‌شود و کاهش معضلات اجتماعی را در پی دارد.

,

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر تعداد ۱۲ هنرستان در سطح شهرستان دماوند دایر می‌باشد که باوجود ۲۰ رشته تحصیلی و ۳۰ کلاس درس، توانسته است ۷۶/۴۲ درصد پوشش تحصیلی، به تفکیک ۵۸۰ دانش آموز پسر و ۳۶۰ دانش آموز دختر داشته باشد.

,

پور فتحی افزود: با توجه به تبصره ۷۵ آیین‌نامه، استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها در خصوص درامد زایی موردتوجه قرار دارد؛ لذا سعی ما نیز بر استفاده از توانایی دانش‌آموزان اعم از رشته‌های خیاطی و عکاسی و سایر رشته‌ها دراین‌باره است.

,

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دانش‌آموزان همراه با والدین خود از این نمایشگاه‌ها بازدید نمایند تا این امر موجب انتخاب صحیح رشته تحصیلی و به‌عبارت‌دیگر، انتخاب شغل فرد در آینده شود.

,

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در بخش پایانی گفت‌وگو با تارود از تغییر مکان هنرستان زینبیه و فراهم نمودن امکانات ورزشی و فضای مناسب‌تر تحصیلی سخن گفت و تأکید کرد: در حال حاضر، شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی از مراحل این پروژه می‌باشیم و امیدواریم بتوانیم رشته‌های تحصیلی بیشتری نیز در این مرکز افتتاح می‌کنیم.

,  تارود,

, , ,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه