اخبار داغ

تنها مزرعه پرورش بلدرچین شهرستان سیریک تعطیل شد+تصاویر

تنها مزرعه پرورش بلدرچین شهرستان سیریک تعطیل شد+تصاویر
اولین واحد مزرعه پرورش مرغ بلدرچین با ظرفیت ۲۰۰۰ قطعه در شهرستان سیریک به علت نداشتن پروانه بهره برداری تعطیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ، مزرعه پرورش بلدرچین شهرستان سیریک در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در دو سالن ۱۵۰ متر مربعی با اعتبار یک میلیارد ریالی تسهیلات طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و 70 درصد سهم آورده راه اندازی شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

با راه اندازی این واحد پرورش مرغ بلدرچین در شهرستان برای ۷ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده بود که بعلت عدم بازدهی اقتصادی در اولین فاز با شکست مواجه و تعطیل شد.

,

در صورت احیا و راه اندازی این طرح ، در این مزرعه به صورت روزانه ۲۵۰۰ عدد تخم مرغ و در هر دوره بیش از دو تن گوشت تولید می شد که متاسفانه این واحد در حال حاضر تعطیل است.

,

یاسین زارعی مجری طرح پرورش بلدرچین گفت:با اخذ تسهیلات طرح های اقتصاد مقاومتی و سهم آورده خود به مبلغ 60 میلیون تومان این واحد را راه اندازی کردم که بعلت عدم حمایت و همراهی مسئولان با شکست روبرو شدم و هم اکنون با انبوهی از مشکلات اقتصادی و روانی مواجه هستم.

,

مجری طرح پرورش بلدرچین افزود: در عین ناباوری و عدم حمایت مسئولان بویژه دامپزشکی شهرستان و استان هرمزگان  در صدور مجوز کشتار و بسته بندی این طرح با شکست کامل روبروز شد و اکنون درب آن تعطیل است.

,

وی اظهار کرد: بعد از یک سال تلاش  و پیگیری  برای ایجاد یک طرح اشتغال زا و اقتصادی  در اولین فاز شروع و آغاز به کار طرح کاری تعطیل شد.

,

مجتبی رهدور ، رئیس دامپزشکی شهرستان سیریک  در گفتگو با خبرنگار آذینی گفت:برای کشتار دام و طیور( بلدرچین) باید در کشتارگاههای مجاز تحت نظارت دامپزشکی  کشتار شود که امکان نظارت های بهداشتی و شرعی انجام شود.

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سیریک با بیان اینکه هر واحد پرورش ماکیان باید حتما دارای پروانه بهره برداری دامپزشکی باشد،اظهار کرد:برای بسته بندی حتما باید در مجتمع بسته بندی فرآوردهای خام دامی که دارای پروانه بهره برداری دامپزشکی و از امکانات تونل انجماد و سردخانه  نگهداری برخوردار باشد،صورت گیرد.

,

رهدور ابراز کرد: با توجه به اهمیت و نقش بهداشت در سلامت و امنیت جان انسان ها و  شیوع برخی بیمارهای مشترک و واگیردار بین انسان و دام و طیور ضرورت کشتارگاه صنعتی بسیار مهم و واجب است و صدور مجوز سنتی امکان پذیر نیست.

,

عون نکویی ،مدیرجهادکشاورزی شهرستان سیریک نیز در گفتگو با خبرنگار آذینی  گفت : مجموعه جهادکشاورزی شهرستان سیریک با تمام توان و ظرفیت خود آمادگی لازم برای حمایت از طرح هایی که دارای توجیه و صرفه اقتصادی برای مجریان طرح ها و بازدهی لازم در میان مردم دارد اعلام می کند.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک اظهار کرد: سعی و تلاش های زیادی برای احیا و  عدم تعطیلی این طرح از طرف جهادکشاورزی صورت گرفت ولی چون برای کشتار حتما باید مجوزهای دامپزشکی در محل طرح صورت می گرفت بعلت عدم بازدهی اقتصادی برای مجری این طرح تعطیل شد.

,

وی افزود: از آنجائیکه کشتار دام و طیور بعلت اهمیت حفظ بهداشت و سلامت انسان ها بسیار مهم است  بعلت نبود کشتارگاه در سطح شهرستان و هزینه های بالای احداث و راه اندازی کشتارگاه صنعتی این طرح تعطیل شد.

,

نکویی ابراز کرد: تخم و گوشت  بلدرچین سرشار از امگا۳(برای تقویت هوش و حافظه) ،غنی از آهن،ویتامینهای آ ، ب ، ث ، اسیدهای آمینه و میکرو المانها توصیه شده برای دوران بار داری (برای باهوش شدن جنین) ، افزایش مقاومت بدن ،نظیم سیستم عصبی ، قلبی و گوارشی و درمان بیماری آسم و تشنج ، استحکام عضلات و استخوان ها بسیار مفید است.

,

این مسئول یادآور شد: تخم و گوشت بلدرچین برای دفع مواد رادیو اکتیو و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه و مواد زائد سرطان زا از ارگانیسم بدن انسان، بدلیل حجم کم تخم بلدرچین و میزان بالای پروتئین آن نسبت به تخم مرغ ، برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان مفید است.

,

نکویی با اشاره به  اینکه تخم بلدرچین به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تاثیر سوئی در شیر خواران به عنوان بهترین مکمل دوران شیردهی استفاده می شود اذعان کرد: تخم و گوشت  بلدر چین حساسیت ایجاد نمی کند باعث شادابی و رفع چین و چروک و لکه های پوست و پزشکان برای ترمیم سلول ها ی پیر و از کار افتاده و سلول سازی مجدد بدن استفاده می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه