اخبار داغ

صابری در گفت‌وگو با دانا:

افزایش زیان علمی و مالی دانشگاه آزاد در صورت عدم تغییر ساختار کنونی

افزایش زیان علمی و مالی دانشگاه آزاد در صورت عدم تغییر ساختار کنونی
نماینده مردم آزاد شهر در مجلس نهم گفت:اگر تغییراتی در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق نیفتد، شاهد آن خواهیم بود که چه از لحاظ علمی و چه سرمایه گذاری مردمی انجام داده‌اند، آسیب های جدی متوجه منافع کشور می‌شود .
[

رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: با توجه به اینکه مجلس نهم  هم نسبت به تحقیق و تفحص  از دانشگاه آزاد اقدام کرده بود، می‌توان به این نتیجه رسید که اگر تغییراتی در  ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق نیفتد، شاهد آن خواهیم بود که چه از لحاظ علمی و چه سرمایهگذاری مردمی انجام  داده‌اند، آسیب های جدی متوجه منافع کشور می‌شود .

وی با اشاره به انتصاب ولایتی به عنوان رییس جدید هیئت امنا دانشگاه آزاد تصریح کرد: آمدن دکتر ولایتی به دانشگاه آزاد بارقه امیدی را ایجاد کرد تا در ساختار مدیریتی این دانشگاه تغییرات مورد نیاز انجام پذیرد.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس نهم  ادامه داد: یکی از تغییرات مورد نیاز این است که  ساختارهای بالادستی‌ این دانشگاه که هیئت موسس و هیئت امنا است، پویایی خودشان  در صیانت از جایگاه علمی و اقتصادی دانشگاه را بازیابی کنند و نقشی  پررنگتردر امور اجرایی  دانشگاه داشته باشد.

صابری با اشاره به روند اداره دانشگاه آزاد در سالهای گذشته گفت: آنچه که در گذشته وجود داشت این بود که بخش های بالادستی اثر‌گذاری بر سازوکارهای داخلی دانشگاه نداشتند و دانشگاه آزاد عملاً فاقد این ساختارهای  بالادستی اداره می‌شد؛ به همین خاطر انتظاری که از دکتر ولایتی به عنوان رییس هیئت موسس وهیئت امنا می‌رود  این است که ساختارهای بالادستی را دوباره  فعال کند تا بتوانند گزارش های دقیقی از زیرمجموعه های دانشگاه آزاد در اختیار او  قرار دهند.

وی با اشاره به اسناد ناظر بالادستی دانشگاه آزاد اظهار داشت: متاسفانه اتکای اسناد ناظر بالادستی به  خود دانشگاه آزاد است که این موضوع نشان می‌دهد دانشگاه آزاد آسیب پذیر شده و گزارش های قبلی تحقیق و تفحص هم  این موضوع را تایید می‌کند و در این وضعیت است که  نقش دکتر ولایتی  برای اصلاح سازوکار دانشگاه آزاد، نقش بسیار برجسته و تاثیرگذاری خواهد بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه