اخبار داغ

رئیس دادگستری شهرستان سراب تاکید کرد:

دامنه مجازات نشر اکاذیب از اعدام تا جزای نقدی/ پیش بینی می شود جرایم در فضای مجازی در این دوره از انتخابات پررنگ باشد

دامنه مجازات نشر اکاذیب از  اعدام تا جزای نقدی/ پیش بینی می شود جرایم در فضای مجازی در این دوره از انتخابات پررنگ باشد
مهدی شمسی گفت:دامنه مجازات نشر اکاذیب از اعدام تا جزای نقدی هست و ممکن است در صحنه انتخابات نشر اکاذیبی صورت گیرد که امنیت و نظم عمومی کشور را به مخاطره بیاندازد که مجازات اعدام دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, مهدی شمسی رییس دادگستری شهرستان سراب در جلسه پیشگیری از جرایم انتخاباتی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از جرایم توسط بخشنامه رییس کل دادگستری در شهرستانها و کل کشور تشکیل یافته که ستاد شهرستانها به ریاست روسای دادگستری و با عضویت دادستان و اعضای متناظر و مرتبط با انتخابات از قبیل فرمانداری, فرمانده نیروی انتظامی, فرمانده سپاه , رییس ثبت احوال و مسئولین هیئت نظارت بر انتخابات تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

شمسی با بیان اینکه در شورای شهر رقابت بالا, کاندیدها و شرکت کنندگان زیاد هستند و کل شهرستان با موضوع درگیر هستند خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی وظایف ستاد را رصد و پایش اقدامات و فعایت های انتخاباتی عنوان کرد.

,

وی افزود: نشر اکاذیب در قالب تخریب یک نماینده برای بهره برداری رقیب, نشر اکاذیب از طریق رایانه و به صورت گسترده از جرایم شایع انتخاباتی است.

,

رییس دادگستری شهرستان سراب اظهار داشت: برخی عناوین نشر اکاذیب و نشر گسترده آن برای قانونگذار در حد مفسد فی الارض اجازه صدور حکم می دهد.

,

وی ادامه داد: در ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی در این مورد عنوان شده هرکس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونهای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فیالارض محسوب و به اعدام محکوم می گردد.

,

شمسی ابراز داشت: همانطور که می بینیم دامنه نشر اکاذیب از مجازات اعدام تا جزای نقدی هست و ممکن است در صحنه انتخابات نشر اکاذیبی صورت گیرد که امنیت و نظم عمومی کشور را به مخاطره بیاندازد که مجازات اعدام دارد.

,

این مقام مسئول نشر اکاذیب سنتی نظیر نسبت دادن موارد دروغ به یک شخص که موجب کاهش ارا و هتک حرمت افراد شود را جرم عنوان کرد.

,

وی تغییر در چهره افراد و تغییر در صوت و فیلم افراد به وسیله سیستم های رایانه ای را جرم عنوان و خاطرنشان کرد: نشر دروغ در شبکه های اجتماعی از زبان خود فرد یا نقل قول از دیگری  افزون بر اعاده حیثیت زندان نیز دارد.

,

شمسی با توجه به رشد روز افزون شبکه های اجتماعی عنوان کرد: پیش بینی شود جرایم مبتلا به در حوزه رسانه و شبکه های اجتماعی در انتخابات آینده به چشم بخورد که اکثرا این جرایم در حوزه نشر اکاذیب و افترا را شامل می شود.

,

رییس دادگستری سراب توجیه مدیران کانال های خبری و مدیران رسانه ها و مشخص کردن خطوط قرمز , اطلاع رسانی در مطبوعات محلی در رابطه با جرایم انتخاباتی, توجیه نامزدهای شورا توسط پلیس امنیت در رابطه با تبلیغات زودهنگام, هتک حیثیت افراد تطمیع و تهدید برای جذب آرا و …, را از مصوبات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی عنوان کرد.

,

وی با اشاره به کثرت کاندیدهای شورای شهر و مدت محدود برای تبلیغات برای نامزدها و اینکه نامزدها اکثرا مایل هستند در مساجد خاص سخنرانی کنند اظهار داشت: در این باره قرعه کشی از طریق اداره اوقاف و از طریق بخشدار مرکزی صورت خواهد کرفت.

,

شمسی در پایان کاندیدها و طرفدارن و روسای ستادهای انتخاباتی را به رعایت قانون و خویشتنداری دعوت و ابراز داشت: دستگاه قضایی در صورت تخلف به جد با مخلین انتخابات برخورد خواهد کرد تا شاهد انتخاباتی پرشور و سالم باشیم تا مشت محکمی بر دهان استکبار باشد و بدانند مردم همیشه پایبند به تعهدات اسلامی خود هستند.

,
,
, , ,
,
,
, , ,
,
 
انتهای پیام/
,
, , ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه