اخبار داغ

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش:

سلامت معنوی مهم ترین مؤلفه سلامت اجتماعی است

سلامت معنوی مهم ترین مؤلفه سلامت اجتماعی است
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اهمیت هم افزایی نهادها و ارگان های مختلف جامعه در راستای رشد و توسعه سلامت گفت:فرهنگ سلامت باید در جامعه نهادینه شود و برنامه هایی برای بکارگیری پتانسیل های جامعه برای افزایش سلامت طراحی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در مراسمی که به مناسبت هفته ملی سلامت برگزار شد با اشاره به اینکه سلامت و امنیت دونعمت مجهول در دست انسان هستند که تا آن ها را از دست ندهد ارزش و اهمیت آن ها را نخواهد دانست بر اهمیت مشارکت عمومی بر گسترش سلامت در جامعه تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

 

,

رضانیا افزود: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت تنها ۲۵ درصد در تامین ابعاد سلامت می تواند موفقیت داشته باشد و ۷۵ درصد باقی مانده به تعامل آحاد افراد جامعه وابسته است.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه مطالبه سلامت از حقوق مهم شهروندی است،اظهار کرد: با فرهنگ سازی تمامی افراد جامعه در حفظ و گسترش سلامت خود، خانواده و جامعه مشارکت خواهند داشت.

,

 

,

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش ریشه کنی فلج اطفال در کشور را نمونه ای از مشارکت های مردمی دانست،اظهار کرد: در طول ۲۱ سال گذشته با همکاری نیروهای داوطلب، هلال احمر، بسیج و دیگر ارگان ها و نهادها فلج اطفال به طور کامل در کشور ریشه کن شده است.

,

 

,

رضا نیا با تاکید براهمیت نهادینه شدن فرهنگ سلامت در جامعه ابراز کرد: باید با برنامه ریزی های مناسب از پتانسیل های موجود در جامعه در راستای افزایش سلامت استفاده کرد.

,

 

,

وی ادامه داد: با همکاری آحاد افراد جامعه، نهادها و ارگان های مختلف طبق فرمایشات مقام معظم رهبری می توانیم سرآمد سلامت در منطقه باشیم.

,

 

,

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با ارائه تعریف جدیدی از سلامت توسط سازمان بهداشت جهانی سلامت معنوی را یکی از مولفه های اصلی سلامت خواند و افزود: سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی از مواردی است که در سال های گذشته در تعریف سلامت توسط سازمان بهداشت جهانی بر آن ها تاکید می شد اما در چند سال اخیر واژه سلامت معنوی به عنوان یکی از مولفه های مهم سلامت در این تعریف افزوده شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: سلامت از نظر سازمان بهداشت جهانی زمانی کامل است که فرد سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی را هم زمان داشته باشد.

,

 

,

رضا نیا با بیان اینکه ما دارای بهترین و کاملترین دین هستیم که تمام دستورات آن حول محور سلامت انسان می چرخد،تاکید کرد: این فرصتی است برای سیاستگذاران سلامت تا با استفاده از آیات و روایات اسلامی و پیروی از کتاب آسمانی تمام ابعاد سلامت را در جامعه پیاده کنند.

,

 

,

وی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان« زندگی سالم، با نشاط و امید» بر اهمیت سلامت روان به خصوص در میان دانش آموزان تاکید کرد و افزود: موفقیت دانش آموزان در گروه سلامت جسم و روان آنان است و باید همانگونه که به سلامت جسم توجه می شود به سلامت روان نیز اهمیت های لازم داده شود.

,

 

,

یونس شعبانیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به سلامت در جامعه گفت:نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت ورود کرده و از ساخته های مردم حفاظت می کند.

,

 

,

شعبانیان با اشاره به اینکه جزیره کیش بالاترین شاخص تماس با ۱۱۰ را در کشور دارد این نکته را مهم ارزیابی کرد و افزود: این مطلب نشان از مشارکت عمومی مردم در حفظ نظم و امنیت را دارد و به مفهوم حساسیت افراد جامعه و مسئولیت پذیری آنان است.

,

 

,

وی امنیت را از شاخصه های مهم جزیره کیش و به عنوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری خواند و افزود: امید است شاخصه های جزیره کیش در بخش های مختلف افزایش یافته و در کشور الگو باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه