اخبار داغ

واکنش ماموستاهای اهل سنت به سوءاستفاده از فرهنگ کُرد در جشن‌های نوروزی؛

دولت با رقص و پایکوبی می‌خواهد مردم کردستان را از مطالبات خود غافل کند/ مسؤولین به قیمت تاراج فرهنگ ملت کُرد به دنبال جذب محبوبیت برای خود نباشند

دولت با رقص و پایکوبی می‌خواهد مردم کردستان را از مطالبات خود غافل کند/ مسؤولین به قیمت تاراج فرهنگ ملت کُرد به دنبال جذب محبوبیت برای خود نباشند
ماموستاهای اهل سنت کردستان در واکنش به سوءاستفاده از فرهنگ کُرد در قالب رقص و پایکوبی عنوان کردند: دولت تدبیر و امید می‌خواهد مردم کردستان را از مطالبات و وعده‌هایی که آقای روحانی در ابتدای تشکیل دولت خود دادند، غافل کند و کم‌کاری‌های خود را در رقص و پایکوبی جبران کرده و برای خود کسب محبوبیت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، باتوجه به برپایی جشن‌های نورزوی امسال در برخی روستاهای استان کردستان که گفته برخی مسؤولان دولتی این اقدام برای جذب توریست! و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان! انجام شده است اما پوشش زننده تعدادی از بانوان شرکت‌کننده در این مراسم که مدیریت شده و توسط برخی افراد با نیت و هدف خاص صورت گرفته بود، اکنش ماموستاهای آئینی استان را در برداشت و این اقدام را نوعی سوءاستفاده از فرهنگ ملت کُرد قلمداد کردند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,
,

ماموستاهای اهل سنت استان کردستان معتقدند که کسی نباید منکر شادی و جشن و سرور مردم شود و پایکوبی جزوی از فرهنگ مردم کُرد است اما این شادی‌ها نباید به گونه‌ای باشد که شریعت اسلام را زیر سوال ببرد.

,

 

,

, ,

 

,

دولت با رقص و پایکوبی می‌خواهد مردم کردستان را از مطالبات خود غافل کند

, دولت با رقص و پایکوبی می‌خواهد مردم کردستان را از مطالبات خود غافل کند,

 

,

ماموستا آرمان بختیاری یکی از ماموستاهای اهل سنت سنندج در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار داشت: دین اسلام مسلمانان را به شاد‌بودن دعوت کرده است اما شادی‌ای که در چهارچوب شریعت دین و رضایت خدا و پیامبر(ص) بوده و در کنار آن سعادت باشد نه شادی‌ای که ما را از یاد خدا غافل کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه ملت کُرد افتخار به کُرد‌بودن خود می‌کند، اظهار داشت: وقتی تاریخ ملت کُرد را مطالعه می‌کنیم سراپا غیرت و ناموس پرستی است، ملت کُرد از نوادگان حضرت صلاح‌الدین ایوبی هستند که ریشه فساد و گناه را برچید و همه بزرگان کُرد اهل دین و شریعت بوده‌اند و در این خصوص شهره جهانی دارند.

,

 

,

ماموستا بختیاری اذعان کرد: این دسیسه دولتمردان است تا با این گونه اقدامات اینگونه وانمود کنند که مردم کردستان چیزی جز رقص و پایکوبی نمی‌خواهند و فقط به دنبال عیش و نوش هستند. این گونه اقدامات، سوءاستفاده از شخصیت و شأنیت ملت کُرد است.

,

 

,

این ماموستای اهل سنت گفت: مردم تنها از دولت جشن و سرور نمی‌خواهند، امنیت، آرامش، اشتغال، بهبود وضعیت اقتصاد، تأمین معیشت و .... جزو مطالبات مردم کردستان از دولت است که متأسفانه در این چهار سال توجهی به آن نشده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید می‌خواهد مردم کردستان را از مطالبات  و وعده‌هایی که آقای روحانی در ابتدای تشکیل دولت خود دادند، غافل کند و کم‌کاری‌های خود را در رقص و پایکوبی جبران کرده و برای خود کسب محبوبیت کند.

,

 

,

ماموستا بختیاری گفت: در حال حاضر فقر و بیکاری برای مردم کردستان مشکل‌ساز شده است و دولت باید برای این موضوعات برنامه و تصمیم داشته باشد نه اینکه ترویج بی‌اخلاقی کند.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه موقت سنندج: مخالف شادی و برپایی جشن نوروزی مردم نیستیم/ برگزاری جشن‌های شادی نباید منجر به خلاف شرع شود

, امام جمعه موقت سنندج: مخالف شادی و برپایی جشن نوروزی مردم نیستیم/ برگزاری جشن‌های شادی نباید منجر به خلاف شرع شود,

 

,

ماموستا "سید محمد حسینی" امام جمعه موقت سنندج و روحانی برجسته اهل سنت در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برپایی جشن‌های نوروزی در کُردستان گفت: ما هیچگاه مخالف شادی مردم و برگزاری جشن‌های نوروزی در چهارچوب دین مبین اسلام نبوده و نیستیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: در دایره امت پیامبر (ص) کل اعضای بدن زن بغیر از دست و صورت عورت است و باید پوشانده شود.

,

 

,

این روحانی برجسته اهل سنت افزود: هیچ ماموستای آیینی بی‌حجابی در زن را قبول نداشته و آن را در چنین مراسماتی تائید نمی‌کند.

,

 

,

ماموستا حسینی ادامه داد: ما مخالفتی با جشن نوروز و شادی مردم نداریم اما چنین جشنی در دایره اسلام نباید منجر به خلاف شرع شود.

,

 

,

, ,

 

,

ماموستا راستی: مسئولین به قیمت تاراج فرهنگ غنی ملت کُرد به دنبال جذب محبوبیت برای خود نباشند

, ماموستا راستی: مسئولین به قیمت تاراج فرهنگ غنی ملت کُرد به دنبال جذب محبوبیت برای خود نباشند,

 

,

ماموستا امین راستی ماموستا برجسته اهل سنت سنندج در گفتگو با خبرنگار ما در مورد برگزاری جشن‌های نوروزی امسال اظهار کرد: در اسلام ناب محمدی تنها دو جشن مذهبی قربان و رمضان وجود دارد و برپایی جشن‌هایی که معصیت و گناه در آن باشد جشن نیست بلکه باعث عصیان و سرکشی می شود و هیج وجه شرعی ندارد چرا که مردم کردستان حق دارند شاد باشند و کسی حق ندارد جلوی شادی آنها را بگیرد اما شادی چهارچوبی دارد.

,

 

,

وی با بیان اینکه برگزاری این چنین جشن‌هایی، هیچ سازگاری با ارزش‌های انقلاب ندارد، گفت: اسلام مانع هیچ شادی نمی‌باشد بلکه می‌خواهد روح و روان مردم در آرامش باشد اما چنانچه جشنی در آن بدحجابی و برهنگی زنان وجود داشته باشد حرام است و باعث گناه و معصیت در جامعه خواهد شد.

,

 

,

ماموستا راستی با اشاره به اینکه دغدغه امروز کردستانی‌ها از دولت رفع بیکاری و دغدغه معیشت مردم است افزود: مطالبات مردم کردستان از دولت فقط جشن و پایکوبی نیست و این موارد نمی‌تواند تحت شعاع باشد بلکه لازم است تا مسئولین به قیمت تاراج و سواستفاده از فرهنگ ناب و غنی ملت کُرد به دنبال منافع و جذب محبوبیت برای خود نباشند.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر کل سابق امور بانوان و خانواده استانداری کردستان: سرگرم کردن مردم به رقص و پایکوبی تنها مطالبه مردم کردستان نیست

, مدیر کل سابق امور بانوان و خانواده استانداری کردستان: سرگرم کردن مردم به رقص و پایکوبی تنها مطالبه مردم کردستان نیست,

 

,

سهیلا نصرصادقی مدیر کل سابق امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اگر به تاریخ گذشته مردم کُرد نگاهی بیندازیم می دانیم که لباس زنان کُرد چه پوشش‌های کاملی بوده و از هر نظر، منظر حجاب کامل و فرهنگی غنی محسوب می‌شد اما امروزه متاسفانه در جشن های نوروزی که برگزار شد نه تنها پوشش کامل زنان رعایت نشده بود بلکه این فرهنگ غنی مورد هجمه قرار گرفته به طوری که رنگ و بوی فرهنگ کُردی و اصالت خود را از دست داده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه سرگرم کردن مردم به جشن و پایکوبی تنها مطالبه مردم کردستان نیست، گفت: متاسفانه مردم کُردستان از نظر توسعه همه جانبه مشکل دارند، بیکاری جوانان، مسائل معیشتی و طلاق و بسیاری گرفتاری دیگر وجود دارد که نیاز به تجزیه و تحلیل و ارائه راهکار دارد و این استان محروم از بسیاری از امکانات بی‌بهره بوده و لازم است در این موارد راهکارهای اساسی انجام پذیرد چرا که با برگزاری جشن مشکلات مردم حل نمی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه