اخبار داغ

رئیس دانشگاه علو پزشکی همدان خبرداد:

راه اندازی اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان فرشچیان / نجات 700 هزار خانوار ایرانی در طرح تحول سلامت

راه اندازی اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان فرشچیان /  نجات 700 هزار خانوار ایرانی در طرح تحول سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در طرح تحول سلامت 700 هزار خانوار ایرانی از فقر مطلق نجات پیدا کرده اند. در ابتدای اجرای این طرح پرداخت از جیب افراد 34 درصد بود که به 7/2درصد کاهش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان، به مناسبت هفته سلامت  رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان جلسه ای  با اصحاب  رسانه  در دانشگاه بوعلی سینا تشکیل داد. در این نشست خبری دکتر حبیب اله موسوی بهار درباره شعار روز جهانی  سلامت  اظهار کرد: امسال روز جهانی سلامت باشعار زندگی سالم  نشاط و امید نامگذاری شده است. با کنترل بیماری های افسردگی و افزایش رسیدگی به بیماری های روانی ضمن احترام گذاشتن به شئونات اخلاقی،  موضوع نشاط وشادی در جامعه بیش از این گسترش پیدا کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان،,

وی در ارتباط با برنامه سازمان بهداشت جهانی (WHO) ومیزان مشارکت کشور ایران در ارتقا سلامت تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی 9برنامه برای ارتقای سلامت در جهان درارتباط با بیماری های غیر واگیر دار  ارائه داده است. کشور ایران 4 برنامه به این برنامه ها اضافه کرده است که در مجموع 13برنامه می شود.

, WHO,

موسوی بهار اظهار داشت:  در گذشته بیماری های واگیر دار اوج بار بیماری در کشورها بود اما با پیشرفت کشورها  بیماری های واگیردار کنترل شد. امروزه شیوع بیماری های غیر واگیردار مانند اسکیمی قلبی (نارسائی عروق قلبی )کمر درد ,سکته مغزی, سوانح رانندگی از مشخصات کشورهای صنعتی به شمار می رود.

,

وی خاطرنشان کرد: در دهه های اخیر ایران در توسعه سلامت به نکات  مهمی از اهداف سازمان بهداشت جهانی از جمله کاهش مرگ و میر مادران و کودکان _تنظیم سند کنترل بیماری های غیر واگیر دار_ دست یافته است. قبل از انقلاب میزان امید به زندگی ، متوسط سن 56 سال بوده است که در طی این سالها به رِنج سنی 78 سال ارتقا پیدا کرده است ودر نظر داریم تا سن 80 سال افزایش دهیم .

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  اذعان کرد : سالانه 38میلیون نفر درجهان براثر بیماری های غیر واگیر دار از دنیا می روند که از این تعداد 8 میلیون نفر بر اثر سکته مغزی ، 4 میلیون نفر بر اثر سرطان، یک و نیم میلیون نفر بر اثر بیماری های تنفسی جان خود را از دست می دهند.  سازمان جهانی بهداشت برای کنترل بیماری های غیر واگیر دار 9 برنامه تنظیم کرده است  که طی این برنامه موارد زیر را پیگیری میکند؛ 20 درصد شیوع ناکافی فعالیت بدنی ,30 درصد کاهش در مصرف نمک ,25 درصد شیوع فشارخون ,ثابت نگه داشتن میزان افراد دیابتی ,80درصد دریافت دارو و مشاوره 4.

,

وی افزود:  کشور ایران علاوه بر برنامه های سازمان بهداشت جهانی ، مواردی چون  به صفر رساندن اسیدهای چرب ترانس ,کاهش سوانح رانندگی ,کاهش درصد مرگ ومیر ناشی از مواد مخدر ,ثابت نگه داشتن تعداد افراد چاق را نیز در برنامه برنامه خود گنجانده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در هفته سلامت از اجرای طرح تحول سلامت برای بیش از یک میلیون و 458 هزار نفر در استان خبر داد .

,

وی بیان کرد: آخرین آمار در طرح تحول سلامت حدود 700 هزار تخت  تحت نظر وبستری استفاده شده است. بیماران  بیش از 30 میلیون بار در کلینیک های تخصصی ویزیت شده اند  و 110 هزار نفر زایمان گزارش شده است که 60 هزار نفر زایمان طبیعی داشته اند.  این آمار نشان می دهد در افزایش زایمان طبیعی موفق عمل کرده ایم .

,

موسوی بهار اذعان کرد: در طرح تحول سلامت 700 هزار خانوار ایرانی از فقر مطلق نجات پیدا کرده اند در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب 34 درصد بود که به 7/2درصد کاهش پیدا کرده است.

,

وی اعلام کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر تجهیزات پزشکی و داروها ارزان شده اند و کنترل بر بازار صورت گرفته است . از جمله اقدامات ما در این طرح عبارتند از: عدالت در طرح تحول سلامت، استفاده یک روستایی از امکانات تحول سلامت ،افزایش متخصصین و غیر متخصصین , افزایش فول تایم پزشکان مقیم متخصص در شیفت های مختلف در بیمارستانها ,راه اندازی اورژانس دندان پزشکی در بیمارستان فرشچیان همدان از فروردین سال 96که تاکنون 200 نفر مراجعه کننده داشته است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با پروژه های انجام شده در استان اظهار کرد :در استان همدان 6 پروژه بیمارستانی داریم و  700 الی 900 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی افزوده خواهد شد. بیمارستان 164 تخت خوابی تویسرکان اواخر امسال یا اوائل سال اینده افتتاح خواهد شد .بیمارستان 64 تخت خوابی قائم اسد اباد و بیمارستان 84 تخت خوابی ایت الله بهاری شهرستان بهار و ایت الله قدوسی نهاوند در تابستان افتتاح خواهند شد . بیمارستان 300 تخت خوابی اکباتان اوائل سال اینده به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی افزود: از دیگر پروژه های موفق افزایش ظرفیت بخش های ویژه CCU ,ICU بوده است که در این راستا بیش از 200 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده است. همچنین  2 دستگاه CPR و چندین دستگاه رادیولوژی دیجیتال, دستگاه گاما اسکن در حال حاضر در بیمارستان قلب فرشچیان در حال نصب است.

, CCU ,ICU, CPR,

موسوی بهار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در حوزه تجهیز بیمارستانهای هتلینگ اظهار کرد :همه بیمارستانهای شهر همدان از جمله بیمارستان فرشچیان در حوزه هتلینگ تجهیز شده اند. در این راستا بخش عمده تاسیسات بیمارستانها اصلاح شده است و برای تجهیز بیمارستانها حدود 70 میلیارد تومان در 16 بیمارستان هزینه شده است .

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با آمار افراد مبتلا به بیماری افسردگی اظهار کرد :16 درصد زنان و 10 درصد مردان مبتلا به بیماری افسردگی هستند مرکز تحقیقات روانپزشکی مستقر در بیمارستان فرشچیان است .

,

در این نشست ایرج خدایاری معاونت غذا و دارو اظهار کرد :شعار امروز زندگی ما غذای سالم زندگی سالم است و  تغذیه اهمیت زیادی در کاهش  میزان مرگ  و میردر بیماری های  غیر واگیردار دارد .

,

وی خاطر نشان کرد:  اصلاح الگو های تغییر ذائقه مردم با کار فرهنگی مداوم صورت می گیرد.

,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه