اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

انحلال دانشکده علوم قرآنی ظلم بزرگی به دانشجویان لرستان است + تصاویر

انحلال دانشکده علوم قرآنی ظلم بزرگی به دانشجویان لرستان است + تصاویر
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مسئولان به جای حل مشکلات دانشکده راه آسانی را انتخاب کرده اند که این ظلم بزرگی به دانشجویان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک ترویج فرهنگ قرآن یکی از ضروریات یک جامعه اسلامی است که در راستای رسیدن به این مهم تنها دانشکده علوم قرآنی در استان لرستان تأسیس شد و این دانشکده از سال 1390 به عنوان یکی از دانشکده های زیرمجموعه علوم و معارف قرآن کریم  وظیفه تربیت نیروهای متخصص در رشته علوم قرآنی را برعهده  گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

دانشجویان این دانشکده با علاقه مندی این دانشکده را جهت ادامه تحصیل انتخاب کرده اند اما متأسفانه از همان اولین روزهای تأسیس به دلیل عدم همکاری مسئولان استان در رفع معضلات و به ویژه عدم تامین فضای کافی مناسب و در شأن دانشجویان زمزمه هایی از سوی مسئولان مرکزی دانشگاه  در شهر قم  مبنی بر انحلال و انتقال دانشکده به شهر دیگر به گوش می رسد.

,

دانشکده علوم قرانی خرم آباد

, دانشکده علوم قرانی خرم آباد,

پایگاه اطلاع رسانی خبرافلاک پیش از این در گزارش های با عنوان تلخی های تاریخی ادامه دار در لرستان؛ تنها دانشکده علوم قرآنی لرستان در آستانه انحلال+عکس و زمزمه های انحلال تنها دانشکده علوم قرآنی لرستان در پی عدم عمل به تعهدات؛ حذف و اضافه وعده های استانداری برای بقاء دانشکده  به این مهم پرداخته است.

, تنها دانشکده علوم قرآنی لرستان در آستانه انحلال+عکس , حذف و اضافه وعده های استانداری برای بقاء دانشکده,

دلهره و نگرانی دانشجویان این دانشکده در رابطه با بلاتکلیف بودن وضعیت آن همچنان پابرجاست تاجایی که در روزهای اخیر جمعی از دانشجویان این دانشکده در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان خواستار پی گیری وضعیت این دانشکده شدند.

,

یکی از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خرم آباد در همین رابطه گفت: به نظر می رسد بحث انحلال دانشکده بسیار جدی تر از حرف و حدیث هاست به گونه ای که در اسفندماه سال گذشته یک نفر از پرسنل این دانشکده اخراج و دونفر دیگر را به شهرهای دیگر منتقل شده اند این در حالی است که این دانشکده مجموعأ تنها 6 پرسنل دارد و این انتقالی ها نشان می دهد که انحلال دانشکده واقعا جدی است.

,

دیدار دانشجویان دانشکده علوم قرآنی با نماینده ولی فقیه در لرستان

, دیدار دانشجویان دانشکده علوم قرآنی با نماینده ولی فقیه در لرستان,

 وی افزود: مسئولان مرکزی دانشگاه علوم قرآنی در شهر قم تنها راه ابقا دانشکده  را همکاری و مساعدت مسئولان استان و تأمین فضای مناسب  و در خورشأن دانشکده علوم قرآنی می دانند.

,

این دانشجوی دانشکده علوم قرانی خرم آباد اظهار داشت: بیش تر از 80درصد دانشجویان بومی استان لرستان هستند با توجه به این انتقال دانشجویان به ویژه دختران و دانشجویان متاهل به شهر ملایرموجب بروز مشکلاتی برای آن ها می شود.

,

وی بیان کرد: براساس شنیده ها ساختمانی در انتهای اتوبان36متری متعلق به دانشگاه آزاد  که در حال حاضر در اختیار معاونت عمرانی استانداری است جهت تحصیل در نظر گرفته  شده است لذا خواهشمندیم جهت تأمین اعتبار برای ساختمان مذکور  مذاکرات لازم انجام شود و اجازه داده نشود با انحلال این دانشکده آبروی مردم ولایتمدار لرستان خدشه دار شود.

,

آیت الله سیداحمد میرعمادی؛نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در همین رابطه گفت: یکی از نشانه های پیشرفت هر جامعه ای علم،دانش و معنویت است اگر در هرجامعه دانش، معرفت و حکمت وجود داشته باشد و از سوی دیگر معنویت، تقوا، تدین و ولایت باشد آن جامعه ایده آل و پیشرفته است.

,

وی افزود: یکی از مواردی که شخص مقام معظم رهبری دائما رصد می کند و تذکر می دهد میزان پیشرفت های علمی است  که بارها از زبان رهبرمعظم انقلاب شنیدیم که رتبه علمی ایران در دنیا چه اندازه است و اگر در یک دوره ای سهل انگاری شود مقام معظم رهبری سریعاً تذکر می دهند.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان علوم قرآنی استان عدم برخورداری از مکان مناسب برای تحصیل است و مطمئناً تامین مکان اولین وظیفه مسئولان دانشکده است که باید پاسخگو باشند.

,

 آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: وقتی حادثه گازگرفتگی در خوابگاه این دانشجویان اتفاق افتاد از نزدیک مشاهده کردم که این ساختمان غیراستاندارد مناسب دانشجویان نیست و به مسئولان متذکر شدیم  چراکه جان دانشجویان در خطر است و اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد مسئولان باید پاسخگو باشند.

,

 دیدار دانشجویان دانشکده علوم قرآنی با نماینده ولی فقیه در لرستان0

, دیدار دانشجویان دانشکده علوم قرآنی با نماینده ولی فقیه در لرستان0,

وی با بیان این که تحصیلات تکمیلی یک دنشکده را زنده نگه می دارد،عنوان کرد: دانشکده ای که ورود و خروج  و ارتقا داشته باشد، دانشجویان آینده بهتری را می بینند لذا یکی از خواسته های مهم و اساسی تحصیلات تکمیلی برای این دانشکده است.

,

 نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: به نظر می رسد مسئولان به جای حل مشکلات دانشکده راه آسانی را انتخاب کرده اند و آن انحلال یا انتقال دانشکده است که این ظلم بزرگی به دانشجویان است ما وظیفه داریم مشکلات را برطرف کنیم  این که ما صورت مسئله را پاک کنیم هنر نیست.

,

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان  این دانشکده غیر بومی اند و خرم آباد را به عنوان مکان مناسب برای تحصیل خود انتخاب کرده اند چه جوابی برای خانواده های این دانشجویان داریم؟

,

وی افزود: اگر خدای نخواسته بعد از تغییر مکان تحصیل برای دانشجو در مسیر تردد اتفاقی بیفتد چه کسی مسئول است؟

,

نماینده ولی فقیه در لرستان  گفت: دانشجویان بومی استان هستند از نقاط مختلف استان آمده اند، اگر همین دانشجوی بومی از اینجا به دانشکده ای دیگر منتقل شود هزینه تحصیل وی علاوه بر امنیتش برای خانواده چند برابر می شود.

,

آیت الله میرعمادی یادآور شد: این که دانشکده ای را منتقل کنیم برای مردم ،مسئولان و  دانشکده  تبعاتی دارد صرف این که بگویند ما اشتباه کردیم سلب مسئولیت نمی شود.

,

وی در پایان خطاب به دانشجویان این دانشکده گفت: ماهرچه از دستمان بربیاید در جهت حمایت از دانشجویان کوتاهی نمی کنیم ان شالله با پی گیری ها مشکلات برطرف شود.

,

انتهای پیام/صا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه