اخبار داغ

برگزاری مسابقه«نجات تخم مرغ» در دانشگاه کردستان+ تصویر

برگزاری مسابقه«نجات تخم مرغ» در دانشگاه کردستان+ تصویر
مسابقه چالش جاذبه با عنوان "نجات تخم مرغ" از ارتفاع ساختمان مجموعه کلاس های دیاری گولان به همت انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان و با حضور 52 تیم دانشجویی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،مسابقه چالش جاذبه با عنوان "نجات تخم مرغ" از ارتفاع ساختمان مجموعه کلاس های دیاری گولان به همت انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان و با حضور 52 تیم دانشجویی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

 

,

برای شرکت در مسابقه نجات تخم مرغ می بایست سازه های خاصی ساخته شود و تخم مرغ به گونه ای در آن جاسازی شود که با سقوط سازه از ساختمان دیاری گولان ، تخم مرغ کم ترین آسیب را ببیند, ابتکار و خلاقیت در ارائه ی ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی، به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند.

,

 

,

سالم رسیدن تخم مرغ، حجم و وزن کمتر سازه، تخریب نشدن دستگاه حامل تخم مرغ بعد از سقوط، فرود در محدوده مشخص شده همراه با دقت پرتاب، زمان سقوط، خارج شدن تخم مرغ از سازه پس از برخورد با زمین بدون دخالت انسان و سالم ماندن آن و نیز خلاقیت، نوآوری و زیبایی طرح از ملاک های داوری در این مسابقه بود.

,

 

,

جایزه گروه اول ٧٠٠ هزار تومان, گروه دوم ٤٠٠ هزار تومان, گروه سوم ٣٠٠ هزار تومان و گروه برتر از نظر خلاقیت در ایده ساخت سازه هم ٢٠٠ هزار تومان بود.

,

 

,

هدف از برگزاری این مسابقه ایجاد خلاقیت در طراحی سازه، شبیه سازی فرود کاوشگران فضایی بر سطح سیارات و توزیع بسته های کمکی به مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی است.

,

 

,

گفتنی است مسابقات نجات تخم مرغ یا چالش جاذبه (Gravity Challenge) اولین بار توسطNASA به منظور ساخت سازه ها و اجسامی که انسان را در  ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر یاری کند، اجرا شد; چرا که کاوشگرها باید در درون سازه هایی قرارگیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی، بتوانند ضمن کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ دستگاه های درون خود، با کم ترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازند و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

, ,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,
انتهای پیام/
 
,
انتهای پیام/
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه