اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشتهارد:

فعالیت های فرهنگی اوقاف اشتهارد متمرکز در امام زاده ها خواهد بود

فعالیت های فرهنگی اوقاف اشتهارد متمرکز در امام زاده ها خواهد بود
حجت الاسلام امینی: در سال جاری همانند سال های گذشته برنامه محوری در دستور کار قرار گرفته و بیشتر فعالیت ها متمرکز در امام زاده هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام امینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشتهارد در مصاحبه خبرنگار تات خبر، در خصوص برنامه های پیش رو در سال ۹۶، گفت: در سال جاری همانند سال های گذشته برنامه محوری در دستور کار قرار گرفته و بیشتر فعالیت ها متمرکز در امام زاده هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

وی در ادامه گفت: از برنامه های مهم سال جدید می توان به برنامه ی "بصیرت عاشورایی” در ایام محرم، برنامه ی "یاس نبوی” در ایام فاطمیه، برنامه ی "ضیافت الهی” در ایام ماه مبارک رمضان، اجرای طرح نشاط معنوی در سه ماهه تابستان و "آرامش بهاری” در ایام عید، اشاره کرد که سعی خواهد شد غالبا در امام زاده ها صورت پذیرد به خصوص امام زاده ام کبری و ام صغری که تنها امام زاده داخل شهرستان است.

,

امینی در ادامه در خصوص طرح "خیمه های مرفت” توضیح داد:در سال جاری فعالیت فرهنگی دیگری با نام "خیمه های معرفت” اجرا خواهد شد به این صورت که کارشناس های دینی و روحانی از قم اعزام می شوند و در مدارس حضور می یابند سپس در کلاس های درس با پرسش و پاسخ و مباحث دیگر با دانش اموزان همراهند و همچنین در امام زاده نیز این طرح برپا خواهد شد، طرحی که همراه با برنامه های پرسش و پاسخ، مشاوره، کار باکودک نقاشی هایی با مضامین قرانی و دینی است.

,

وی به مسابقات قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف معتبرترین مسابقات قرانی در سطح کشور را برگزار می کند، مسابقاتی که داوطلبان در بیش از ده رشته قرانی شرکت می کنند سپس نفرات برتر انتخاب شده و به استان اعزام خواهند شد در انجا نیز آزمون و امتحان انجام می شود و در نهایت نفرات برتر به سطح کشوری و بین المللی راه خواهند یافت.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشتهارد ادامه داد: بحث فرهنگی دیگری که وجود دارد بحث حفظ قران است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:”من ده الی ۱۵ میلیون حافظ کل قران می خواهم” به همین دلیل اوقاف در سطح کشور متعهد شد که یک میلیون نفر را حافظ کل قران کند و باتوجه به تقسیم بندی های شهرستانی، سهمیه شهرستان اشتهارد معادل ۱۵۰۰ نفر است که از سال گذشته شروع کردیم به تربیت حافظان اشتهاردی، از یک جز تا سی جز ادامه دارد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد فرهنگ قرآنی ارتباط خیلی خوبی با مرکز قرآن و عترت اشهارد داریم و کلاس های قرانی با همکاری دارالقران در مساجد، خانه، حسینیه ها در هرجایی که امکان باشه برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه