اخبار داغ

یادداشت/

فرار از زندانِ مناظره!

فرار از زندانِ مناظره!
در شرایط فعلی و از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده، چه کسی بیشتر از سایرین باید از پخش زنده مناظرات هراس داشته باشد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،"مناظره" های انتخاباتی از پدیده های مبارکی بود که انصافا در افزایش آگاهی و سنجش عیار نامزدها بصورت شفاف و در نتیجه افزایش مشارکت عمومی سهم بسزایی داشت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
 
,
در روزهای اخیر خبرهای رسمی حکایت از آن داشت که قرار بود در این دوره مناظرات زنده حذف شده و مباحث کاندیداها بصورت ضبط شده -و قطعا با حذف و سانسورهایی- منتشر گردد که در این باره گفتنی هایی هست:
,
 
,
 در سال های اخیر کدام جریان و تفکر از مناظره ها و در واقع از "در معرض سنجش قرار گرفتن" ضرر کرده؟ کدام حرف های "مگو" در مناظرات مطرح شده که جریانات سیاسی تا پیش از آن از گفتنش خودداری می کردند؟
,
 
,
در شرایط فعلی و از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده، چه کسی بیشتر از سایرین باید از پخش زنده مناظرات هراس داشته باشد؟
,
 
,
از بین شش کاندیدایی که صلاحیت شان احراز شد، چه کسی هم اکنون قدرت و ابزار فشار بر کمیته تبلیغات انتخابات را دارد که بتواند پخش زنده مناظرات را لغو کند؟!
,
 
,
بدیهی و روشن است که پاسخ همه سوالات فوق به کسی منتج نمی شود مگر اقای روحانی رییس جمهور فعلی کشور! که این روزها از همه ابراز و توان خود و "دیگران" استفاده می کند تا بر مسند ریاستش بماند، ابزارهایی نظیر افتتاح پروژه های فله ای و کیلویی که بعضا شائبه افتتاح چندباره و افتتاح پیش از موعد را هم بدنبال دارند!
,
 
,
اما چرا؟ چرا آقای روحانی باید از مناظره و پخش زنده مناظرات فراری باشد!؟ 
,
 
,
الف) روحانی در انتخابات سال ۹۲ و در چهارسال گذشته وعده های فراوانی به مردم داده که اکثریت آن ها تحقق نیافته و طی این مدت هم هرچه منتقدان دلسوز از عدم تحقق وعده ها ابراز ناراضایتی کرده اند، از جانب رییس جمهور در برنامه های از پیش هماهنگ شده و سخنرانی های یکطرفه با کلی گویی و تکرار همان وعده ها و بیان مطالبی که در صحت آن تردید بوده مواجه شده اند، میدان مناظره میدان کندوکاو و پرسشگری است و دیگر اینگونه نخواهد بود که اقای روحانی به منتقدین کنایه بزند و عده ای هم برای او کف بزنند، بلکه "پاسخگویی" جایگاهیست که رییس جمهور در آن قرار می گیرد، که صدالبته ممکن است دمای این جایگاه بسیار بالاتر از هیجده درجه هم باشد!
,
 
,
ب) روحانی دو رقیب جدی دارد که هر کدامشان مزیت هایی در مناظره دارند. "رییسی" که هم مجتهد است و هم حقوقدانی به مراتب باسابقه تر و متبحرتر از روحانی و هم خطیب و سخنور توانایی است! و "قالیباف" که بخوبی زیر و بم عملکرد ضعیف دولت را آنالیز کرده و با آن ضربه ای که از روحانی در مناظرات ۹۲ خورد، چهارسال است که منتظر فرارسیدن روز مناظره با اوست!
,
 
,
ج) تجربه به ما نشان داده که اقای روحانی علی رغم اینکه سعی می کند همیشه لبخند بزند اما در مقابل نقد و انتقاد کاملا منفعل است و "عصبانیت" می تواند اوضاع آراء آقای رییس جمهور را خراب کند، عصبانیتی که بارها با بیان جملاتی خطاب به منتقدان عیان شده و مشاوران "آشنای" حسن روحانی به خوبی می دانند که بین عصبانیت و ریزش آراء "چه ارتباطی می تواند وجود داشته باشد!" .
,
 
,
بر اساس آنچه در بالا آمد مشخص می شود تنها کسی که ممکن است از لغو پخش زنده مناظرات تلویزیونی نفعی ببرد، شخص اقای روحانی است.
,
انتهای پیام/صا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه