اخبار داغ

یک فعال اجتماعی در هرمزگان:

دولت یازدهم در رفع بیکاری کارنامه قابل قبولی ندارد

دولت یازدهم در رفع بیکاری کارنامه قابل قبولی ندارد
یک فعال اجتماعی در هرمزگان با بیان اینکه طی این چهار ساله دولت یازدهم، بیکاری جوانان از ۳۰درصد عبور کرده است ، گفت: با وجود چنین شرایطی می توان گفت دولت یازدهم در رفع معضل بیکاری به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خدیجه یدالهی در گفتگو با فرهنگ کده در خصوص ضعف عملکرد دولت یازدهم اظهار داشت: اگر بخواهیم عملکرد چهار ساله دولت یازدهم را در عرصه اقتصاد مورد ارزیابی قرار دهیم باید از دو زاویه به موضوع نگاه کنیم که یکی از آنها اقداماتی که انجام شد، و دوم اقداماتی که انجام نشد، بحث ما فقط شاخص نرخ تورم نیست؛ اینکه تورم تک رقمی بعد از 25 سال شاهکار اقتصادی دولت روحانی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده ,

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش تورم به تنهایی ملاک موفقیت نیست، تصریح کرد: اگر با کاهش تورم، رکودی صورت نگیرد و موجب افت نرخ رشد اقتصادی نشود، حائز اهمیت است.

,

این فعال و مدرس دانشگاه با اشاره به این مطلب که رییس جمهور تاکنون بارها و بارها بیکاری را ام‌الفساد معرفی کرده، اما متأسفانه وضعیت نرخ بیکاری و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی در دولت یازدهم نشان می‌دهد شرایط به هیچ عنوان در حوزه بازار کار و اشتغال مساعد نیست.

,

یدالهی ادامه داد: بی‌انصافی است که اگر بخواهیم وضعیت موجود را فقط معلول سیاست‌ها و عملکرد این دولت بدانیم؛ درحالی که بدنه اداری دولت، تصمیم گیری قطعی در مورد پروژه های نیمه تمام عمرانی، تجدیدنظر اساسی در قوانین بازنشستگی و کاهش امتیازات مربوط به حقوق بازنشستگی، تجدیدنظر اساسی در قیمت گذاری خدمات دولتی خصوصاً قیمت آب، برق و حامل های انرژی، اصلاح قانون کار به نفع استخدام جوانان جویای کار، شفافیت و ساماندهی نظام حقوق و دستمزد مدیران و شیوه انتصاب و ارتقای آنها از جمله اموری است که هر کدام هزینه سیاسی زیادی داشته و انتظار می رفت دولت شجاعانه به این عرصه ها وارد شود و هزینه هایش را بپردازد تا راه برای رشد اقتصاد هموار شود.

,

وی همچنین به نرخ بیکاری و تاثیر آن بر اقتصاد اشاره کرد و گفت: اگرچه وزارت اقتصاد اقداماتی در زمینه بهبود فضای کسب وکار و کاهش مقررات زاید به عمل آورده؛ اما اصلاح قوانین بنیادی نظیر قانون تجارت و قانون کار مورد غفلت قرار گرفته است، علاوه بر این  و از همه مهم تر نرخ بیکاری است که تاثیرات منفی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی غیر قابل جبرانی به همراه خواهد داشت.

,

این فعال اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری در دولت روحانی از ابتدا تاکنون افزایش یافته است و به ۱۲.۲ درصد رسیده که یک رقم بی‌سابقه است، یادآور شد: بیکاری در دولت روحانی از ابتدا بیکاری با ۱.۸درصد رشد به ۱۲.۷درصد رسید و متاسفانه طی این چهار سال، بیکاری جوانان از ۳۰درصد عبور کرده است لذا می توان گفت دولت یازدهم در رفع معضل بیکاری به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه