اخبار داغ

نگاهی به سفر تماماً انتخاباتی رئیس جمهور به استان؛

سفری برای افتتاح پروژه‌های پوشالی در قزوین

سفری برای افتتاح پروژه‌های پوشالی در قزوین
تمام سفرهای سه ماهه اخیر رئیس جمهور به اقصا نقاط ایران عجین شده با افتتاح‌ها و گلنگ زنی پروژه‌هایی بوده است که همانند مورد قزوین، یا اصلا هنوز وجود خارجی ندارند، یا متعلق به دولت قبلی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوینرئیس جمهوری که سرانجام در پایان آخرین روزهای دولت خود سفر بی رمقی را به استان انجام داد – آنهم سفری که بیشتر برای قزوین هزینه داشت تا تصویب طرح‌های زیربنایی و عمرانی- حالا در فاصله ای کمتر از 7 ماه مجدداً روز یکشنبه به قزوین سفر خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


چه روی داده و چه بهانه مهمی حجت الاسلام حسن روحانی را به استان قزوین گسیل داشته است که وی در فاصله ای کمتر از 7 ماه به استانی که در طول 4 سال ریاست جمهوری اش نشان داد عملاً رغبت چندانی به آن ندارد، سفر می‌کند؟ 

نخسین توضیح این است که دکتر روحانی برای شرکت و سخنرانی در پنجمین دوره اجلاس بین المللی مجمع شهرهای اسلامی در شهر قزوین و همچنین افتتاح چندین طرح و پروژه وارد شهر قزوین خواهد شد اما تجربه نشان داده که در همین چهارساله، پروژه‌های راهسازی و عمرانی بسیار مهم تری در شهر قزوین افتتاح و رونمایی شده در حالی که نه تنها ریاست محترم جمهوری بلکه حتی یک معاون جزء هم از وزرات کشور رهسپار قزوین نشده است؛ پس این سفر ریاست جمهوری باید تنها برای شرکت در اجلاس مجمع شهرهای اسلامی باشد. 

اما شاید نتوان چندان روی این گزینه هم حساب باز کرد چرا که درعرف دیپلماتیک، رئیس جمهور کشور در چنین اجلاسی حضور نمی‌یابد. در واقع اجلاس مجمع شهرهای اسلامی برای قزوین رویداد مهمی است اما برای نهاد ریاست جمهوری – سوای اینکه چه کسی رئیس جمهور ایران باشد- اجلاس مهمی قلمداد نمی‌شود. 

با این تفسیر می‌ماند این گزینه که ناگزیر آقای رئیس جمهور برای افتتاح و یا گلنگ زنی طرح‌های مهمی به استان سفر می‌کند اما کدام طرح ها؟ در حالی که استان از این نظر 4 سال است که در قیاس با سایر استان‌ها، در رخوتِ عمرانی به سر می‌برد، حال چه شده است و اصولا این طرح‌هایی که قرار است بزودی توسط آقای روحانی در قزوین کلنگ زنی شود تا الان کجا بوده اند که یکباره سر راه استان سبز شده اند؟ 

افتتاح طرح‌هایی که هنوز وجود خارجی ندارند 
کلنگ زنی بیمارستانی احتمالا در حوالی دانشگاه آزاد قزوین و نیز کلنگ زنی و یا افتتاح مرکز چشمه نور ایران در همان منطقه از جمله برنامه‌های ریاست محترم جمهوری در سفر به استان قزوین است در حالی که هنوز نه ریالی از اعتبارات وسیع این پروژه‌ها تامین شده و نه هنوز نقشه جامعی برای آغاز بکار این پروژه‌ها وجود دارد.

اما طی چند روز اخیر تعدادی لودر به صورت شبانه روزی در محل پروژه‌ها مشغول فعالیت بودند که ثمره فعالیت آنها مسطح کردن منطقه از تپه‌های خاکی بوده است و البته بیلبوردهای وسیعی که خبر از افتتاح و گلنگ زنی این پروژه‌ها می‌دهد. 

مصادره طرح‌هایی که متعلق به دولت قبل هستند 
آبرسانی از سد طالقان، پروژه گازرسانی به منطقه الموت و افتتاح فاز اول مجتمع بزرگ گوشت زیاران هر سه پروژه ای که حجت الاسلام روحانی قصد افتتاح آنها را دارد متاسفانه و یا خوشبختانه پروژه‌هایی هستند که ثمره فعالیت‌های دولت پیشین است و حالا دولت تدبیر و امید سوار بر دستاوردهای دولت مهرورز، سعی در مصادره طرح‌هایی دارد که متعلق به دولت احمدی نژاد هستند. 

افتتاح طرح‌هایی که حد ریاست جمهوری نیست 
چند طرح عمرانی و صنعتی در حوزه کشاورزی، آبیاری تحت فشار، گازرسانی، افتتاح ساختمان سازمان برنامه و بودجه استان، کلنگ زنی انتقال آب شرب از سد طالقان. بنا به برخی اخبار قرار است در این سفر طرح ۱۰ هزار هکتار آبیاری مدرن و اجرای طرح بیابان زدایی، همچنین افتتاح چندین طرح صنعتی از جمله واحد بزرگ تولید پلیمر و فیلم‌های پلی اتیلن چند لایه، انواع نئوپان ملامینه و ام دی اف، واحد بزرگ دامداری شیری به ظرفیت ۱۰۰۰ راس، آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در دستور کار قرار گیرد. 

اینها مجموع طرح‌هایی هستند که پیش تر در استان قزوین توسط معاون استاندار یا مدیران کل افتتاح می‌شد اما حالا ریاست جمهوری محترم تلاش زایدالوصفی در افتتاح و گلنگ زنی این طرح‌ها دارد.

سه ضلع مثلث تبلیغات انتخاباتی با استفاده از منابع دولت 
تبلیغاتی بودن سفر آقای روحانی همچون روز روشن است چه اینکه اگر ایشان برای حل معضلات واقعی قزوین به این خطه سفر کرده بود یقینا پیگیر افتتاح و یا کلنگ زنی طرح‌هایی چون: انتقال آب الموت به قزوین، حل بحران بی آبی بوئین زهرا، حل بحران ورشکستگی کارخانه داران و اعتراضات بی سابقه کارگران قزوینی به اخراج و تعدیل، انتقال نیروگاه‌های حوالی شهر، اجرای طرح توسعه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، اجرای طرح بایکوت شده متروی هشتگرد- قزوین و ده‌ها مورد از طرح هایی از این دست می‌بود. 

این رفتار آقای روحانی در میان روسای جمهوری ایران بی سابقه و نوعی بهره برداری از امکانات دولتی برای تبلیغ شخصی محسوب می‌شود. اما این تبلیغ شخصی در جای مناسبی صورت نگرفته است هرچند که به اذعان تیم تبلیغاتی رئیس جمهور مردم قزوین که آگاه بر پوشالی بودن افتتاح‌ها و گلنگ زنی‌ها هستند تنها یک میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت دارند و آنچه در این بین مهم است برد تبلیغاتی این افتتاح‌ها در رسانه‌های کشور است با این حال در اینجا نیز نکته انحرافی وجود دارد. 

نکته انحرافی که می‌گوید تمام سفرهای سه ماهه اخیر رئیس جمهور به اقصا نقاط ایران عجین شده با افتتاح‌ها و گلنگ زنی پروژه‌هایی بوده است که همانند مورد قزوین، یا اصلا هنوز وجود خارجی ندارند، یا متعلق به دولت قبلی هستند و هم اکنون سومین و چهارمین افتتاح خود را شاهد هستند و یا پروژه‌ها کم اهمیتی هستند که دولت برای رخ نمایی در رسانه‌ها حتی از افتتاح آنها هم باکی ندارد. 

آیا این شیوه همان شیوه ای نیست که آقای روحانی در ابتدای دولت خود به کرات از آن انتقاد کرده و خود مبرای از آن دانسته بود؟ اکنون این شیوه در کنار وعده‌هایی چون افزایش تا 50 درصدی حقوق کارمندان، نظامیان، اختصاص و افزایش مبالغ سهام عدالت و یارانه‌های نقدی در کنار یکدیگر چه پیامی برای ایرانیان در آستانه انتخابات دارد؟ 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, افتتاح طرح‌هایی که هنوز وجود خارجی ندارند ,
,
,
,
,
, مصادره طرح‌هایی که متعلق به دولت قبل هستند ,
,
,
, افتتاح طرح‌هایی که حد ریاست جمهوری نیست ,
,
,
,
,
, سه ضلع مثلث تبلیغات انتخاباتی با استفاده از منابع دولت ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه