اخبار داغ

به مناسبت هفته بهداشت و سلامت:

اجرای طرح خطر سنجی بیماری های غیر واگیر در شهرستان فردیس/ برگزاری کلاس های خود مراقبتی در مدارس

اجرای طرح خطر سنجی بیماری های غیر واگیر در شهرستان فردیس/ برگزاری کلاس های خود مراقبتی در مدارس
جودکی گفت: در این خطرسنجی طی معاینات انجام شده توسط پزشکان افراد مشکوک به بیماری به بیمارستان‌های رده بالای استان معرفی می‌شوند و امور به صورت رایگان انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه جودکی سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان فردیس روز یک شنبه در گفتگو با خبرنگار فردیسان ازاجرای طرح ملی خطر سنجی بیماری های غیر واگیر در این شهرستان خبرداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

وی  ضمن تاکید بر تحرک بدنی و تغذیه سالم در راستای تحقق زندگی سالم و بانشاط عنوان داشت: برنامه خطر سنجی با هدف معاینه تمامی افراد سطح شهر در رابطه با بیماری های غیر واگیر دار در دستور کار شبکه بهداشت قرار گرفته است.

,

به گفته وی طی این برنامه شهروندان فردیسی می‌توانند با حضور در پایگاه‌های سلامت مورد معاینه قرار بگیرند و مشکلات مربوط به قلب و عروق، سرطان ، فشار خون ، چربی خون ، کبد چرم و سرطان و همچنین احتمال وجود بیماری دیابت برای افراد بالای ۳۰ سال در این پایگاه ها معاینه خواهد شد.

,

جودکی ضمن درخواست از شهروندان فردیسی برای حضور در پایگاه های سلامت گفت : در این خطرسنجی طی معاینات انجام شده توسط پزشکان افراد مشکوک به بیماری به بیمارستان‌های رده بالای استان معرفی می‌شوند و امور به صورت رایگان انجام خواهد شد.

,

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان فردیس خاطرنشان کرد: طی این خطرسنجی‌ها احتمال بیمار شدن افراد تا ۱۰ سال آینده مورد بررسی و سنجش پزشکان قرار می‌گیرد.

,

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان فردیس هم چنین از برگزاری کلاس های خود مراقبتی در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان برتر در حوزه خود مراقبتی به نام سفیران سلامت دانش‌آموزی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

,

وی ادامه داد: شعار شبکه بهداشت و درمان در هفته سلامت “زندگی سالم با نشاط و امید” نامگذاری شده است و دومین روز از این هفته با نام “غذای سالم زندگی سالم” میباشد.

,

به گفته سرپرست مرکز بهداشت و درمان فردیس بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین تعداد مرگ و میر را در سطح جامعه و حتی دنیا دارد.

,

وی افزود: بیماری های غیر واگیر دار درصد بیشتر مرگ و میر را به خود اختصاص داده و درنظر داریم بیماری هایی همچون مشکلات قلب و عروق ، دیابت و معضلات مربوط به فشار و چربی خون را کنترل و پیشگری کنیم.

,

سرپرست شبکه بهداشت فردیس در بخش ضمن اشاره به برنامه جهانی شبکه بهداشت تصریح کرد: طی این برنامه مقرر شده است که تا پایان سال ۱۴۰۴ بیماری‌های مربوط به قلب و عروق تا ۲۵ درصد کاهش یابد همچنین رشد صفر درصدی بیماری دیابت و ۱۰درصد کاهش سرطان از دیگر برنامه‌های جهانی شبکه بهداشت محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه