اخبار داغ

سفر تبلیغاتی روحانی به استان قزوین؛

پروژه‌های سیاسی دولت در آستانه انتخابات مجدد افتتاح می‌شوند

پروژه‌های سیاسی دولت در آستانه انتخابات مجدد افتتاح می‌شوند
افتتاح پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره و یا افتتاح تکراری پروژه‌ها در سال پایانی دولت‌، اتفاق آشنای روزهای پایانی دولت تدبیر و امید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، حسن روحانی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در انتخابات ۲۴ خردادماه سال ۹۲، با ارائه شعارها و وعده‌های پرحرارتی توانست رأی مورد نیاز را به دست آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص، ,

وی با نقد وضع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور، به مردم وعده داد تا دولتی بر سر کار آورد که ضمن رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال و گرانی، مطالبات سیاسی،اجتماعی و فرهنگی مردم را نیز محقق سازد.

,

وعده‌ها و شعارهایی که همه مردم را چه آن‌ها که به او رای داده بودند و چه آن‌هایی که رای نداده بودند، چشم انتظار خود نگه داشت تا نتیجه عملی شدن آن‌ها را ببینند، پس از گذشت چهار سال به این بهانه مروری اجمالی بر این وعده‌ها داریم که اسناد آن موجود است:

,

, , ,

این موارد تنها بخشی از سخنان رییس جمهور است که به اختصار به آن اشاره می‌کنیم:

,

دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار و مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند.

,

اطلاعات مربوط به دولت باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد که این مسئله بسیار مهمی است؛ مقررات و قوانین باید به صورت شفاف در اختیار همه قرار گیرد و نباید یکی زودتر از این مسائل آگاه شود و فردی دیگر دیرتر.

,

ایجاد شغل نباید با وام باشد که بیکار تبدیل به بیکار بدهکار خواهد شد.

,

همین کارخانه‌های موجود در کشور اگر به جای ۲۰ درصد توان با ۶۰ درصد توان کار کنند، بخش عظیمی از مشکلات اشتغال‌زایی در کشور برطرف می‌شود.

,

در ماه‌های ابتدای آغاز به کار دولت «تدبیر و امید» موانع از سر راه تولید برداشته می‌شود.

,

ما باید به سیاست‌های ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری عمل کنیم، نه اینکه فقط شعار دهیم.

,

برنامه اقتصادی من حل معضل اشتغال به خصوص برای تحصیل‌کرده‌هاست.

,

اصلاح نظام اداری نیز جزء اولویت‌های من است زیرا با اصلاح نظام اداری جلوی فساد‌ها گرفته می‌شود.

,

در برنامه من برنامه کوتاه مدت یک ماهه و ۱۰۰ روزه وجود دارد. ما می‌توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم.

,

, , ,

دولت یازدهم از همان ابتدا حل تمام مشکلات کشور بخصوص مسائل معیشتی را به مذاکره با آمریکا و غرب گره زد تا جایی که ادعا کرد حتی آب خوردن مردم با برجام آسان خواهد شد.

,

با وعده ها و اظهاراتی که مقامات سیاست خارجی و مسئولان دولتی از آفتاب تابان برجام در آسمان ایران داده بودند، کمتر کسی انتظار داشت در همان روزهای اولیه این آفتاب به سمت غرب حرکت کند و پشت کوه‌های بلند غروب کند.

,

تجربه ۳ سال مذاکره مستقیم و بی‌واسطه با آمریکا را در حالی مشاهده می‌کنیم که دستاوردی ملموسی برای ایران به ارمغان نیاورده و حتی مطالبات آمریکا برای محدود کردن ایران افزایش یافته است و تحریم‌ها همچنان پابرجاست.

,

از طرفی وقتی بی‌حاصل بودن برجام و بدعهدی‌های آمریکا نمایان شد، دولت برگ دیگری را رو کرد و هدف از مذاکرات را نه گشایش اقتصادی بلکه برداشتن سایه تحرم‌های نظامی از سر کشور عنوان کرد و گفت؛ ما از روز اول رفع تهدیدهای نظامی به مذاکره با آمریکا پرداختیم و با ادعای این موضوع که تمام اقدامات با اجازه رهبر انقلاب بوده است کار خود را توجیه کردند اما این نکته را به فراموشی سپردند که خط قرمزهای تعیین شده از سوی رهبری چگونه زیر پا گذاشته شد…

,

این امر تنها یک روی سکه است و در روی دیگر آن، بی اعتمادی و سپس ناامیدی عمومی از عملکرد دستگاه اجرایی کشور را به دنبال خواهد داشت.

,

زمانی که یک دولت بیشتر زمان دوره زمامداری خود را بر پیاده‌سازی تک پروژه مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم ها در گفتگوی مستقیم با آمریکا اختصاص می دهد و نتیجه ای ملموسی نیز از این سرمایه گذاری مشاهده نمی شود، آخرین امیدهای افکار عمومی برای بهبود اوضاع اقتصادی به ناامیدی تبدیل می شود.

,

وقتی آفتاب تابان برجام از همان روزهای اول غروب می‌کند

,

امروز پس از گذشت چهار سال جوانان تحصیلکرده بیکار و کارگران اخراج شده از کارخانجات شاید بیشتر از آنکه رونق اقتصادی را به خود ببینند، رنج شرمندگی در برابر خانواده و فرزندان را چشیده اند.

,

علی رغم شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر اینکه “اطلاعات مربوط به دولت باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد” اما این شفافیت را در بسیاری از اقدامات دولت از جمله قراردادهای نفتی و مالی (FATF) مشاهده نکردیم و سوالات زیادی از سوی کارشناسان و مردم بدون جواب باقی ماند.

,

, , ,

طومار وعده‌هایی که انکار می‌شوند

, طومار وعده‌هایی که انکار می‌شوند,

مسئله قابل توجهی که این روزها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده است، انکار وعده‌های دولت یازدهم از سوی رییس جمهور است به گونه‌ای که آن را دروغ برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام کرد.

,

با وجود اینکه آقای روحانی و یارانش بر حل مشکلات در کوتاه مدت (دوره یک ماهه و صد روزه) تأکید داشتند اما رئیس جمهور در نشست خبری پیش از انتخابات خود، اعلام کرد این دروغ رسانه هاست و انسان باید کم عقل باشد تا چنین وعده ای را به  مردم بدهد!

,

شاید بد نباشد هر کس وعده‌ای را می‌دهد با این حدیث از پیامبر اکرم (ص) توجه کند؛ «هر که ایمان به خدا و روز جزا دارد باید چون وعده نماید، به آن وعده وفا کند.» ( اصول کافی، ج۲، ص۲۷۰، حدیث ۲)

,

, , ,

قزوین سی‌ویکمین ایستگاه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید بود

, قزوین سی‌ویکمین ایستگاه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید بود,

رییس جمهور به همراه هیات دولت در سی‌ویکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید در هفتم مهرماه سال ۹۵ به قزوین سفر کرد.

,

سی‌ویکمین سفر استانی دولت یازدهم خالی از حاشیه نبود به طوری که در ساعات اولیه استقبال از روحانی که البته آموزش و پرورش با سازماندهی چندهزار نفری دانش آموزان سنگ تمام گذاشته بود؛ جمع کثیری از دانشجویان و کارگران منتقد و تجمع اعتراض‌آمیز آن‌ها به دلیل سیاست‌های نامناسب دولت، با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «چرا وعده‌های ۱۰۰ روزه انجام نشد؟»، «با فیش‌های نجومی چه کردید؟»، «از رکورد عبور کردیم؟»، «جوانان بیکارند وعده ۱۰۰ روزه چه شد؟»، «۱۰۲۰ روز از ۱۰۰ روز گذشت»، «کارگران دیروز، بیکاران امروز» از چشم دوربین‌ها و قلم رسانه‌ها پنهان نماند.

,

با وجود راه‌اندازی سامانه ۱۱۱ همچنان بازار عریضه‌نویسان داغ بود و بسیاری از مردم برای نوشتن نامه از دیگران طلب کاغذ و خودکار می‌کردند، نامه‌هایی که خبر از درد و رنج نویسنده آن‌ها می‌داد تا شاید مرهمی برای التیام آن‌ها پیدا شود اما شاید ذهن هر پرسشگری را به این سوال وا دارد که سرنوشت این نامه‌ها به کجا رسید؟ آیا مانند سایر وعده انکار یا به فراموشی سپرده شد؟

,

اختصاص ۹۰۳ میلیارد تومان برای اجرای ۵۰ طرح مهم از وعده‌های رییس جمهور در قزوین

, اختصاص ۹۰۳ میلیارد تومان برای اجرای ۵۰ طرح مهم از وعده‌های رییس جمهور در قزوین,

روحانی در این سفر با اعلام خبر خوش در خصوص افزایش اعتبارات استان وعده داد: برای اجرا و تکمیل ۵۰ پروژه مهم در استان قزوین برای امسال و سال آینده ۹۰۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص خواهیم داد که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان آن را در ماه های آینده به استان تزریق خواهیم کرد.

,

وی افزود: همچنین بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات بخش های غیربودجه ای و عمومی غیردولتی و تسهیلات بانکی به استان قزوین اختصاص خواهیم داد که این اعتبارات می تواند توسعه استان قزوین را شتاب بخشد.

,

رییس جمهور بیان کرد: تصمیماتی که در سفرهای استانی اتخاذ می شود از جمله آنچه در قزوین تعهد کرده ایم در مدت دو سال و تا پایان دولت باید عملیاتی شود.

,

وی گفت: توسعه کشت گلخانه ای و آبیاری مدرن از سیاست های جدی دولت در استان قزوین است و بنا داریم در طول امسال و سال آینده ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین را تحت پوشش آبیاری مدرن قرار دهیم و اقدامات دولت در حوزه کشاورزی برابر با تمامی خدمات سال های گذشته خواهد بود.

,

رئیس جمهور اظهار داشت: در حوزه داربستی کردن باغات انگور استان قزوین طرح های جدی داریم تا بتوانیم ضمن افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه ها به محیط زیست نیز کمک کرده و صادرات محصولاتی مانند کشمش را در این استان افزایش دهیم.

,

روحانی در حوزه انرژی گفت: دو طرح بزرگ نیروگاهی نیز در استان قزوین اجرایی خواهد شد که یک نیروگاه سیکل ترکیبی با کلاس F که از زمره مدرن ترین نیروگاه‌ها محسوب می شود، توسط بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد و در کنار آن نوسازی نیروگاه شهید رجایی را نیز آغاز خواهیم کرد تا تولید بر در استان افزایش یابد.

,

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان نیز کمبودهای درمانی شما را شناسایی کرده ایم و باید بیمارستان های قدیمی نیز نوسازی و بهسازی شود و با کمک بخش خصوصی ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی نیز در استان آغاز خواهد شد که دولت نیز از محل صندوق توسعه ملی و مشارکت بانک ها در این زمینه کمک لازم را انجام خواهد داد.

,

, , ,

روحانی در آستانه انتخابات بار دیگر به قزوین می‌آید

, روحانی در آستانه انتخابات بار دیگر به قزوین می‌آید,

رییس جمهور و تعدادی از اعضای کابینه دولت در سفری قریب‌الوقوع به بهانه افتتاح چند پروژه و شرکت در اجلاس بین المللی شهرهای اسلامی به قزوین سفر می‌کند، سفری که به نظر می‌آید کفه انتخاباتی ترازوی آن سنگینی می‌کند.

,

این روزها افتتاح پروژه‌های متعدد و البته افتتاح برخی پروژه‌هایی که قبلا یک بار افتتاح شده‌اند از جمله مهمترین برنامه‌های جدول کاری رییس جمهور محترم دولت یازدهم را تشکیل می‌دهد.

,

قزوین به عنوان یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور متاسفانه این روزها حال و روز خوشی در حوزه کار و کارگری ندارد به طوری که در ماه‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات کارگری شرکت‌های مختلف تولیدی و صنعتی در این استان هستیم که به دنبال حق و حقوق دریافت نکرده خود هستند.

,

بسیاری از کارخانجات قزوین تعدیل نیروه کرده و در پی آن تعدادی از کارگران از کار بیکار شده‌اند و این در حالی است که مسوولان استان ادعای ایجاد ۲۰ هزار اشتغال در قزوین را می‌کنند.

,

امروز توربین‌های بادی نیروگاه کهک تاکستان با حضور روحانی افتتاح می‌شود البته لازم به ذکر است این پروژه قبلا” در سال‌های ۹۳ و ۹۵ هم یکبار افتتاح شده بود!

,

از دیگر برنامه‌های امروز آقای رییس جمهور در قزوین، افتتاح تکراری پروژه‌های اجرا شده توسط دولت قبل است که می‌توان پروژه گاز رسانی به الموت و کلنگ زنی انتقال آب طالقان را نام برد.

,

به هر صورت افتتاح پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره و افتتاح تکراری پروژه‌ها در سال پایانی دولت‌، اتفاق آشنای روزهای پایانی دولت تدبیر و امید است؛ اقدامی که هدفش یا گرفتن دوباره رای از مردم یا ثبت افتخار افتتاح پروژه به نام خود خواهد بود.

,

انتظار می‌رود دولت یازدهم که دوران پایانی خود را سپری می‌کند از افتتاح پروژه‌های زیرساختی که از لحاظ مهندسی به نقطه پایانی خود نرسیده اند، اجتناب کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه