اخبار داغ

استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

مبارزات سیاسی امام موسی کاظم (ع) در خفقان دوران بنی عباس/ گناه بزرگ آرزوی زنده ماندن ظالم از نگاه امام هفتم

مبارزات سیاسی امام موسی کاظم (ع) در خفقان دوران بنی عباس/ گناه بزرگ آرزوی زنده ماندن ظالم از نگاه امام هفتم
حجت الاسلام والمسلمین غیاثی کرمانی گفت: امام، هارون الرشید را به عنوان خلیفه غاصب وشاه ستمگر عصر خود دانسته و وقتی دوستان و یاران می خواهند به دربار نزدیک شوند، آنها را برحذر می کند و حتی از اینکه آرزوی زنده ماندن چند روز هارون را داشته باشند، توبیخ می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا غیاثی کرمانی درگفتگو با ناب نیوز ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: این ایام فرصت خوبی برای بازخوانی  پرونده درخشان زندگی آن حضرت در ابعاد مختلف عبادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مهم ترین موضوعی که امام موسی کاظم (ع) با آن درگیر بودند، مسائل سیاسی بود که موجب زندانی شدن ایشان به مدت 7 تا 14 در زندان های مخوف وبسیار سخت شد تا جایی که خود در آن زندان ها آرزو می کردند مرگشان فرا برسد.

,

وی ابراز کرد: این موضوع  نشان می دهد حضرت یک چهره سیاسی بسیار مقتدر بودند که دشمن در مقابل ایشان از هیچ نوع ظلم و ستمی و اجحافی کوتاهی نمی کردند.

,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی بیان کرد: همه امامان در سیاست چنین روشی داشتند اما شرایط برخی از آنان اقتضا می کرد رودر رو مبارزه کنند و برخی نیز مطابق با شرایط شیوه دیگری داشتند.

,

این کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: در حقیقت می توان ائمه را به ماه تشبیه کرد؛ ماه همیشه هست اما اقتضائات اینگونه است که گاهی به شکل هلال است، گاهی بدر و گاهی غایب می شود در حالیکه حضور دارد اما دیده نمی شود و این شکل های گوناگون بر حسب اقتضائات است.

,

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) از چهره های برجسته سیاسی هستند که مبارزات مستقیم و غیرمستقیم داشتند، عنوان کرد: امام هارون الرشید را به عنوان خلیفه غاصب وشاه ستمگر عصر خود دانسته و وقتی دوستان و یاران می خواهند به دربار نزدیک شوند، آنها را برحذر می کند و حتی از اینکه آرزوی زنده ماندن چند روز هارون را داشته باشند، توبیخ می کند.

,

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی اذعان داشت: گفته می شود شخصی در آن زمان ها شتر کرایه می داد؛ یک سال هارون الرشید از او درخواست کرایه شتر برای سفر حج کرد و وی که دید برای سفر حج می باشد، قبول کرد؛ وقتی خدمت امام رسید امام فرمود از کار تو در کرایه دادن شتر به هارون راضی نیستم.

,

این استاد حوزه ادامه داد: آن شخص پاسخ داد شتر برای حج بوده نه کار لغو یا لعب؛ امام فرمود آرزو داشتی که هارون زنده برگردد تا کرایه تورا بپردازد؟ شخص گفت بله و امام فرمود همین که آرزو داشتی چند روز ظالم و ستمگری زنده بماند، گناه بزرگی است.

,

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) با وجود اختناق و خفقان شدید پس از استقرار حکومت بنی عباس که خون خوار تر از بنی امیه بودند، با آنها مبارزه می کردند و تاوان آن هم زندان و شکنجه های سخت بود؛ امیدواریم با اقتدا به این امام بزرگوار و همه ائمه، درس های ایشان را در زندگی پیاده کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه