اخبار داغ

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کمیجان مطرح کرد

چراغ قرمز بحران کم‌آبی در آستانه فرارسیدن فصل گرما/ آب‌رسانی به روستای خاتم‌آباد در 2 ماه آینده

چراغ قرمز بحران کم‌آبی در آستانه فرارسیدن فصل گرما/ آب‌رسانی به روستای خاتم‌آباد در 2 ماه آینده
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کمیجان گفت: لازم است اهالی روستاها برای تامین آب لوله کشی به اداره آبفا مراجعه کنند اما متاسفانه اهالی درخواست تحت پوشش آبفا قرار گرفتن را نمی دهند و در فصول کم آبی مجبوریم با تانکر آب برای آنها فراهم کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان، روستاهای زیادی در استان مرکزی به خاطر وجود چشمه های پرآب هنوز تحت پوشش آب و فاضلاب قرار نگرفته اند اما با وجود خشکسالی های پی در پی در سال های اخیر دچار مشکلات معیشتی و زراعتی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

در استان مرکزی اکثر روستائیان به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند و دسترسی به آب اهمیت فوق العاده ای برای آنها دارد. تعدادی از روستاهای شهرستان کمیجان به خاطر داشتن چاه و چشمه های پر آب هنوز تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار نگرفته اند و به صورت شورایی و خودگران اداره می شوند.

,

بحران کم آبی در روستاهای خودگران

, بحران کم آبی در روستاهای خودگران, بحران کم آبی در روستاهای خودگران,

روستای خاتم آباد از توابع بخش میلاجرد در ۷ کیلومتری شهر میلاجرد واقع شده است. این روستا هنوز هم تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار نگرفته است و با آب چشمه چندین سال را سپری کرده اند اما به خاطر کم شدن آب چشمه و خشکسالی سال های گذشته، اهالی این روستا خواستار تحت پوشش قرار گرفتن آب و فاضلاب شهرستان شدند که در این زمینه با مشکلاتی روبه رو شدند.

,

به گفته یکی از اهالی با مراجعه به شرکت آب و فاضلاب روستایی کمیجان از آنها خواسته شد تا چشمه را در اختیار آبفا قرار داده تا آب را مدیریت کرده و به داخل روستا بیاورند اما با مخالفت اهالی روبه رو شدند. این چشمه برای برخی از مردم روستا نه تنها آب شرب است بلکه برای سیراب کردن دام ها و زمین های کشاورزی از آن استفاده می شود.

,

, ,

نعیمی مدیر آب و فاضلاب شهرستان کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: تامین آب شرب در روستاهای نهرپشته، خاتم آباد، سوران، طرلان و سلوکلو به صورت خودگردان است که هزینه نگهداری و تعمیر را اهالی، خود تامین می‌کنند. اهالی روستا خاتم آباد برای تحت پوشش قرار گرفتن باید به آبفا مراجعه کرده تا اقدامات لازم را در این جهت انجام گیرد. اداره آب و فاضلاب شهرستان کمیجان جهت رسیدگی به مشکل آب روستائیان مکاتباتی را به فرمانداری و بخشداری و دهیاران روستاها انجام داده است.

, سلام کمیجان,

وی افزود: تحت پوشش شدن روستاها زیر نظر آب و فاضلاب هیچ بهره ای برای این شرکت ندارد و صرفا جهت خدمات دهی به شهروندان انجام می شود. شرکت آب و فاضلاب در جهت تامین آب شرب روستائیان در تلاش است. هنوز هم برخی از روستا ها عملا به آبفا مراجعه نکرده اند تا در این موضوعات اقدامات موثری صورت گیرد. متاسفانه تا زمانی که آب در روستاها وجود دارد اهالی تحت پوشش آبفا قرار نمی گیرند و در فصول کم آبی مجبور هستیم با تانکر آب برای آنها فراهم کنیم.

,

, ,

مدیر آب و فاضلاب شهرستان تصریح کرد: مشکل آب چشمه خاتم آباد و واگذاری آن به اداره آب و فاضلاب براساس قانون است و با دهیار مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است و آبفا پیشنهاد جایگزین حفر چاه در روستا و واگذاری آن به آب و فاضلاب شهرستان در جهت مدیریت و توزیع آن را بیان کرد که این موضوع هم برای مردم هزینه بر است.

,

مشکلات آب شرب روستائیان در حال بررسی است

, مشکلات آب شرب روستائیان در حال بررسی است, مشکلات آب شرب روستائیان در حال بررسی است,

جواد اتابکی، بخشدار میلاجرد در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: با توجه به بارش های بهاری در سال زراعی جدید امیدوار هستیم مشکل آب در اکثر روستاها نداشته باشیم و نیاز به آبرسانی از طریق تانکر نیست. اما برخی از روستاهایی که هنوز تحت پوشش آبفا قرار نگرفته اند اقداماتی برای آبرسانی صورت گرفته است.

, سلام کمیجان,

اتابکی بیان کرد: براساس مصوبات جلساتی که اخیرا برگزار شد، تامین آب شرب روستاهای سلوکلو و خاتم آباد از مجتمع فخرالدین عراقی انجام می‌شود که در حال حاضر نیز با کمک دهیاری‌ها لوله گذاری در مسیرها انجام شده است و حوضچه ها در حال تکمیل شدن هستند.

,

, ,

آبرسانی به روستای خاتم آباد

, آبرسانی به روستای خاتم آباد, آبرسانی به روستای خاتم آباد,

 وی افزود: مجتمع آبرسانی فخرالدین عراقی شهرستان کمیجان روستاهای کلوان، سلوکلو، چلبی، پرکک، خمارباغی، اسفندان و خاتم آباد را در برمی‌گیرد که با انجام  پروژه این مجتمع آبرسانی، آب شرب حدود ۳۹۱۲ نفر از جمعیت روستائی شهرستان کمیجان تامین می شود که برای بهره‌برداری از آن بالغ بر ۲۲۰۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

,

بخشدار میلاجرد درخصوص آب شرب روستاهای طرلان و سیجان گفت: آب شرب این دو روستا از مجتمع چهرقان تامین می‌شود تا مشکل کم آبی در این محدوده نداشته باشیم.

,

وی افزود: مشکل آب روستای خاتم آباد در دست بررسی است و حفر چاه برای مردم هزینه بر است. با هماهنگی مدیر آبفای شهرستان کمیجان؛ دهیار و اعضای شورا در تلاش هستند که با مدیرعامل شرکت آبفا استان رایزنی انجام دهند و بدون واگذاری چشمه آبرسانی به روستا در ابتدای فصل تابستان انجام پذیرد.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه