اخبار داغ

به مناسبت 4 اردیبهشت روز رادیو/

حرف های جالب کفاش یاسوجی که عاشق رادیو است/ از 17 سالکی تاکنون رادیو گوش میدهم + تصاویر

حرف های جالب کفاش یاسوجی که عاشق رادیو است/ از 17 سالکی تاکنون رادیو گوش میدهم + تصاویر
امروزه‌ رادیو مانند یکی‌ از اعضاء خانواده‌ها است و همچون‌ مصاحبی‌ مهربان‌ آنچه‌ را که‌ شما می‌خواهید در اختیارتان‌ قرار می‌دهد و اگرنیازی‌ به‌ آن‌ نداشته‌ باشید به‌ سادگی‌ با فشار دگمه‌ای‌ می‌توانید آن‌ را کنار بگذارید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،تاسیس رادیو در ایران با تلگراف بیسیم ارتباط دارد بنابراین برای درک بهتر از چگونگی تاسیس رادیو نظری می اندازیم به بنیانگذاری تلگراف بیسیم در ایران در اواخر سال 1303 در دویست هزار متر مربع زمینهای (قصر قاجار) مقدمات راه اندازی تلگراف بیسیم توسط وزارت جنگ فراهم شد و نخستین دکل موج بلند به ارتفاع 120 متر که هنوز پایه ان موجود است نصب گردید و در بیست و چهارم اردیبهشت 1304 دستگاه 20 کیلو واتی موج بلند نصب شد و در ششم اردیبهشت 1305کار بیسیم با پخش تلگرافی برای دعوت عمومی برای همکاری به کشورهای مختلف جهان افتتاح گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در سال 1307 نصب دو دستگاه موج کوتاه آغاز و در سال 1309 از آنها بهره برداری و مرکز گیرنده به نجف آباد تهران و مرکز مخابرات به میدان توپخانه منتقل شد.

,

بعد ازفراهم شدن مقدمات، بالاخره رادیو درساعت 10 با مداد روز 4 اردیبهشت 1319 افتتاح شد.

,

, ,

پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌، نام‌ سازمان‌ رادیو تلویزیون‌ ملی‌ ایران‌ تبدیل‌ به‌ صدا و سیمای ‌جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ شد. ریاست‌ این‌ سازمان‌ هر پنج‌ سال‌ یک‌ بار توسط ‌ رهبر‌ انتخاب‌ می‌شود، بالاترین‌ مقام ‌رادیو، معاون‌ رییس‌ سازمان‌ در حوزه‌ صدا می‌باشد. هدف‌ صدا و سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌، انتقال‌ و انتشار پیام‌ به‌ جامعه‌ می‌باشد، که‌ بسیار متمرکز و منسجم‌ در این‌ امر تلاش‌ می‌کند.

,

 امروزه‌ رادیو مانند یکی‌ از اعضاء خانواده‌ها است و همچون‌ مصاحبی‌ مهربان‌ آنچه‌ را که‌ شما می‌خواهید در اختیارتان‌ قرار می‌دهد و اگرنیازی‌ به‌ آن‌ نداشته‌ باشید به‌ سادگی‌ با فشار دگمه‌ای‌ می‌توانید آن‌ را کنار بگذارید. هنگام‌ کارکردن‌ نیازی‌ نیست‌ تمام‌ توجه‌ شما به‌ آن ‌باشد، کافی‌ است‌ گوش‌هایتان‌ را کمی‌ تیز کنید، تاآنچه‌ را که‌ دوست‌ دارید بشنوید و لذت‌ ببرید.

,

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز رسانه شنیداری رادیو علاقه مندان و مخاطبان زیادی دارد و برخی از مردم این استان سالهاست که دستانشان با دگمه رادیو آشناست و گوش هایشان با صدای آن همدم.

,

فرقی ندارد، عاشق که باشی هیچ چیز نمی تواند تو را از آنچه دوست داری بازدارد و در تاکسی، مغازه، بازار، محل کار و هر مکانی که فرصتی فراهم شود سعی می کنی تا رادیو گوش دهی.

,

, ,

محمد قلی فریدونی مهر 56 ساله، اهل یاسوج و دارای 4 فرزند است که حدود هفت سال است در یکی از خیابان های شهر یاسوج کفاشی می کند و از 17 سالگی با رادیو همدم شده و تمامی اخبار و رویدادهای ایران، جهان، و استان کهگیلویه و بویراحمد را با این رسانه مردمی رصد می کند.

,

در زیر گفت و گوی کوتاهی که به مناسبت چهارم اردیبهشت روز رادیو با این کفاش عاشق رادیو انجام شده را دنبال کنید.

,

چند سال است که رایو گوش می کنید؟ 

, چند سال است که رایو گوش می کنید؟ ,

به دلیل اینکه سواد چندانی ندارم از 17 سالگی تا کنون رادیو گوش میدهم و تمام مسائل ایران، جهان و استان کهگیلویه و بویراحمد را از طریق رادیو دنبال می کنم.

,

, ,

واکنش مشتریان به رادیو گوش دادن شما چیه؟

, واکنش مشتریان به رادیو گوش دادن شما چیه؟,

مشتریانی که برای تعمیر کفش و کیف و واکس مراجعه می کنند با دیدن رادیو در کنار من و پخش برنامه ها،خود نیز راغب شده و بر روی یک صندلی در کنار من تا پایان کار به رادیو گوش می دهند و گاهی نیز که برنامه های طنز پخش می شود با خنده و خوشحالی منتظر گذر زمان نیستند.

,

بیشتر کدام برنامه های رادیویی را دوست دارید و گوش میدهید؟

, بیشتر کدام برنامه های رادیویی را دوست دارید و گوش میدهید؟,

برنامه های قرآنی، سخنرانی ها، شاهنامه خوانی و اخبار را دوست دارم و ضرب المثل هایی که از رادیو پخش می شود چون حاوی نکات آموزنده ای است را به طور مستمر دنبال می کنم.

,

شنیدن رادیو چقدر برای شما اهمیت دارد؟

, شنیدن رادیو چقدر برای شما اهمیت دارد؟,

عاشق رادیو هستم و همیشه در محل کار رادیو گوش می کنم و از برنامه های طنز "رادیو دنا" که توسط هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد با گویش محلی اجرا می شود لذت می برم.

,

, ,

چه توصیه هایی به عوامل و دست اندرکاران رادیو دنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد دارید.؟

, چه توصیه هایی به عوامل و دست اندرکاران رادیو دنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد دارید.؟,

توصیه من به عوامل رادیو و تلویزیون در استان این است که برای انعکاس مشکلات مردم به مسئولان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و مسئولان نیز طرح ها عمرانی، ساخت مسجد و حسینیه را در دستور کار قرار دهند تا مردم در رفاه باشند و بتوانند مسائل دینی خود را انجام دهند و توشه ای برای آخرت داشته باشند.

,

, ,

کدام برنامه ها را دوست دارید در رادیو دنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیشتر پخش شود؟

, کدام برنامه ها را دوست دارید در رادیو دنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیشتر پخش شود؟,

برنامه های شاد و مفرح که روحیه مردم را شاد کند و طنزهایی که با موضوعات مختلف و حاوی پندها و نکات آموزنده است و به نوعی بخشی از دردهای مردم جامعه است را بیشتر پخش کنند.

,
اجرای کدام مجریان رادیو دنا در استان را می پسندید؟ 
, اجرای کدام مجریان رادیو دنا در استان را می پسندید؟ ,
 
,
تمام مجریان رادیو را دوست دارم اما آقای ناطق زاده و آقای جهانتاب را که در اکثر مواقع برنامه ها و گزارش های رادیویی را اجرا و پخش می کنند را می پسندم.
,
 
,
چه بخشی در رادیو دنا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را از نقاط مثبت آن می دانید؟
, چه بخشی در رادیو دنا مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را از نقاط مثبت آن می دانید؟,
 
,
"خبر از شما پیگیری از ما " برنامه خوبی است که مردم در آن مشکلات مختلف منطقه و شهر خود در حوزه جاده ، برق، آب، گاز و سایر موارد را مطرح و به گوش مسئولان می رسانند جالب است.
,
 
,
, ,
 
,
کدام بازیگران طنز و نقش ها را دوست دارید.؟
, کدام بازیگران طنز و نقش ها را دوست دارید.؟,
 
,
 شخصیت "جانگرفته" در طنز را خیلی دوست دارم و از ایرج شریفی، ابراهیم دهنوی و علی اسکندری(شلال) به خاطر اجرای زیبایشان تشکر می کنم.
,
 
,
 4 اردیبهشت روز رادیو است چه پیامی برای عوامل و دست اندرکاران رادیو دارید؟
,  4 اردیبهشت روز رادیو است چه پیامی برای عوامل و دست اندرکاران رادیو دارید؟,
 
,
این روز را به همه عوامل و دست اندرکاران رادیو در سراسر کشور به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک می گویم امیدوارم همیشه در کار و فعالیت خود موفق و پیروز باشند.
,
 
,
بخش دوم این مصاحبه از زندگی کفاش عاشق رادیو را در روزهای آینده دنبال کنید.
, بخش دوم این مصاحبه از زندگی کفاش عاشق رادیو را در روزهای آینده دنبال کنید.,
 
,
, ,
 
,
, ,
 

گفت و گو و عکس: ابراهیم عزیزی

 
انتهای پیام/
,
 
,

گفت و گو و عکس: ابراهیم عزیزی

, گفت و گو و عکس: ابراهیم عزیزی,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه