اخبار داغ

حسن عباسی:

امنیت و ثبات را نیروهای مسلح به وجود آورده اند نه دیپلماسی/ مثبت شدن تراز تجاری مربوط به افزایش نفت خام است/ سیاست درهای باز اقتصادی را به چه بهایی اجرا می کنند

امنیت و ثبات را نیروهای مسلح به وجود آورده اند نه دیپلماسی/ مثبت شدن تراز تجاری مربوط به افزایش نفت خام است/ سیاست درهای باز اقتصادی را به چه بهایی اجرا می کنند
عباسی تاکید کرد: در کشور ما مقوله جنگ و صلح و ایجاد امنیت از مقولاتی است که طبق قانون اساسی به رهبری بر می گردد نه دولت و اتفاقا دولت مدعی است که باید دیپلماسی ایجاد کند این نیروهای مسلح و قوای نظامی هستند که امنیت را به وجود آورده اند نه دیپلماسی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عباسی در گفتگو با تبریز بیدار، با اشاره به ادعای دور شدن سایه جنگ از کشور در اثر دیپلماسی در سالهای اخیر اظهار داشت: اصولا در کشور ما مقوله جنگ و صلح و ایجاد امنیت از مقولاتی است که طبق قانون اساسی به رهبری بر می گردد نه دولت و اتفاقا دولت مدعی است که باید دیپلماسی ایجاد کند این نیروهای مسلح و قوای نظامی هستند که امنیت را به وجود آورده اند نه دیپلماسی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

 

,

وی ادامه داد: رفع تهدید و دور کردن سایه جنگ از کشور در اثر عنصر بازدارندگی است و نه در اثر دیپلماسی چرا که اصلا دیپلماسی با بازدارندگی رابطه ای ندارد. اصل بازدارندگی در اثر ملیتاری بالانس یا توازن نظامی تهدیدات را دور کرده ایم، دیپلماسی که بازدارندگی به وجود نمی آورد.

,

 

,

این استاد حوزه علوم استراتژیک در ادامه با تبیین ادعای مثبت شدن تراز تجاری ایران گفت: اینکه می گویند کفه صادرات بر واردات سنگین تر شده با کدام آمار؟ علاوه بر این،  بخش عمداه ای که از صادراتی که دولتی ها می گویند مربوط به نفت خام است، خام فروشی را که در تراز تجاری به حساب نمی آوردند، این نوع آمار دادن بازی کردن با الفاظ است.

,

 

,

عباسی تصریح کرد: تراز تجاری به این معنا است که در یک سازوکار تجاری کالای تولید خارجی را وارد می کنیم و در عوض کالای تولید داخل را صادر می کنیم آیا در سالهای اخیر آمار صادرات فرش و دیگر محصولات تولیدی کشورمان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است؟

,

 

,

وی در ادامه ابراز داشت: در دنیای امروز این ساز و کارهای آماری زیر سوال است و برای همین منظور در اقتصاد علمی به عنوان اقتصاد سنجی تعریف کردند که آن هم خود با مشکل مواجه است. چرا که سازکارهای ریاضی در اقتصاد با آنچه که در جیب مردم می گذرد متفاوت است .

,

 

,

عباسی با تشریح ادعای تورم تک رقمی اظهار داشت: اینکه می گویند تورم را تک نرخی کردیم اشتباه است! تورم تک نرخی شده به این علت است که اقتصاد از چرخه افتاده و معلوم است در این حالت تورم خود به خود پایین می آید. شما اگر در یک سر بالایی پا را از روی پدال گاز ماشین بردارید دور موتور خود به خود کاهش پیدا می کند. تورم ایجاد شده ولی به بهای خوابیدن بسیاری از کارخانه ها.

,

 

,

وی افزود: در امنیت پدیده ای ذهنی، حسی و نسبی است همین تعریف در مورد اقتصاد را هم می گویند. نمی شود بگوییم که امنیت را با عدد و رقم بسنجیم اقتصاد امروز هم همین  طور است پس اگر می گویند تورم کاهش پیدا کرده مردم باید آن را حس کنند.

,

 

,

عباسی در پایان گفت: کسانی که مدل های اقتصادیشان را از غرب می گیرند نمی بییند امروز آمریکا و انگلیس سیاست درهای بسته اقتصادی را اجرا می کنند و اجازه ورود کالا و خدمات از خارج از کشورشان را نمی دهند ولی آقایان سیاست درهای باز اقتصادی را به چه بهایی اجرا می کنند.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه