اخبار داغ

یادداشت/

تحلیلی بر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از منظر سیاست‌های داخلی و خارجی

تحلیلی بر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از منظر سیاست‌های داخلی و خارجی
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، اگر تبدیل به تولید قدرت ملی شود یعنی یک انتخابات با مشارکت گسترده و با پیروزی جریان انقلابی همراه شود. ما می توانیم مانع از تحقق این برنامه ریزی های امریکا و انگلیس در منطقه شویم ولی اگر جریان حزب الله روی کار بیاید این نقشه با جریان غرب گرا هم افزایی پیدا می کند و می شود برجام 2 و اینها مشتاقانه منتظر این اتفاق هستند تا برجام 2 اتفاق بیافتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، روابط بین آمریکا و انقلاب اسلامی به نقطه تعیین کننده ای رسیده است و تمام این تغییرات در غرب آسیا شروع می شود در نتیجه انتخابات نقش تأثیرگذاری در منطقه خواهد داشت. نقشه راه آمریکا، انگلیس و  اسرائیل و کشورهای عربی برای منطقه غرب آسیا 1 - تقسیم سوریه 2 - قطع رابطه ایران با محور مقاومت 3 -خارج کردن ایران از سوریه و عراق 4 -رفتن بشار اسد است و نتیجه این انتخابات بر روی طراحی این نقشه تأثیر گذار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نقشه آمریکا چند وجهی است. امریکا با کمک ترکیه تقسیم شمال سوریه را انجام می دهد. آمریکایی ها با کمک انگلیس اسرائیل و اردن به دنبال این هستند که منطقه جنوبی و شرقی سوریه را بگیرند و به بهانه مبارزه با داعش 3/2 از فضای میدانی سوریه را جدا کنند. 3/1 سوریه دست بشار اسدی می ماند در نتیجه فضای مذاکرات سیاسی را با شرایط برتر میدانی آمریکا اسرائیل کشور عربی چیده  خواهد شد و عواقب آن عقب رفتن ایران و حزب الله از سوریه و رفتن بشار اسد است.

 در این بین سوریه از حوزه نفوذ ایران خارج خواهد شد و انقطاع پیدا می کند و در محور مقاومت نیز سرویس اطلاعات عربستان مقتدی صدر را تحریک خواهد کرد و صدر منطقه بغداد را به هم می ریزد. سعد حریری نیز لبنان را تحریک خواهد کرد و با این اوضاع ایران نیز باید از عراق برود  و عراق از حوزه نفوذ ایران خارج می شود و ایران با محور مقاومت  انقطاع پیدا خواهد کرد و شرایط حزب الله به مخاطره می افتد و اگر این اتفاق بیافتد از طریق سرویس اطلاعات عراق مقتدی صدر را تحریک می کنند و منطقه بغداد را صدریها بهم می ریزند و سعد حریری در لبنان مقاومت را مشغول یعنی شرایط منطقه را می خواهند علیه ایران رقم بزنند.

 این انتخابات اگر تبدیل به تولید قدرت ملی شود یعنی یک انتخابات با مشارکت گسترده و با پیروزی جریان انقلابی همراه شود. ما می توانیم مانع از تحقق این برنامه ریزی های امریکا و انگلیس در منطقه شویم ولی اگر جریان حزب الله روی کار بیاید این نقشه با جریان غرب گرا هم افزایی پیدا می کند و می شود برجام 2 و اینها مشتاقانه منتظر این اتفاق هستند تا برجام 2 اتفاق بیافتد.

نکته این بازی برخی چهره ها ! هم مشارکت خواهد داشت آنها معتقدند که برای ظهور باید ایران از سوریه و عراق بیرون آید تا  سفیانی خروج پیدا کند این ها این جریان را دارد.

اگر این صف آرایی منطقه ای شکل بگیرد ما با زیاده خواهی آمریکایی ها در منطقه مواجه می شویم که از جمله آن دستور بازخوانی برجام توسط ترامپ. زیاده خواهی های برجام، مطرح شدن برجام 2 ، تهدیدهای جدید، به مخاطره افتادن امنیت ملی و بدنبال آن مطرح کردن برجام 3 که در  آن مسئله موشک ها خواهد بود.

اگر در انتخابات جریان انقلاب پیروز شود؛ قدرت ملی تولید می شود مؤلفه های مشارکت در انتخابات همراهی مردم با نظام گفتمان مورد قبول حاکمیت است.

خود این نفس تولید قدرت ملی با جریان انقلابی باز دارندگی از اجرای این نقشه خواهد شد. آمریکایی ها نمی توانند برجام 2 را آماده کنند ما به قدرت ملی نیاز داریم اگر انتخابات با این کیفیت برگزار شود، محور مقاومت در منطقه ایجاد می شود تغییر نظم منطقه ای ایجاد می شود و این تغییر مقدمه ای برای تغییر نظم جهانی می شود و یک تغییر جدی روی مناسبت بین المللی می گذارد ما باید سطح آگاهی های مردم بویژه خواص را در انتخابات بالا ببریم تا با نگاه راهبردی نگاه کنند.

انتخابات موضوع مختص ایران نیست . بازیگران زیادی دارد جریان غرب 2 سناریو در این انتخابات دارند.1. جریان غرب گرا پیروز شود 2. اگر غرب گرا پیروز نشد در ایران بی ثباتی شکل گیرد. "فراس اولان" در مصاحبه ای گفته است ایران را باید در درون سرگرم کنیم تا بتوانیم به سوریه حمله کنیم . بازیگران ذینفع به فرصت انتخابات و پیروزی جریان غرب گرا در ایران نیاز دارند تا موازنه قوا را در منطقه انجام دهند اگر اشتباه تشخیص دهند باید هزینه زیادی را در حوزه جهان اسلام، محور مقاومت و ایران صرف نمایند.

بایستی سطح سیاسی انتخابات را با سطح راهبردی انطباق دهید تا  هم پوشانی و هم محوری را مشاهده کنیم. بازیگران داخلی در انتخابات:1-جریان اعتدال 2-جریان اصلاحات و فتنه 3- جریان انحراف 4- جریان انقلابی

  تحلیل سیاسی جریان انتخابات:

روحانی 150 وعده اقتصادی داشت که هیچ کدام محقق نشده است یک وعده دولت تدبیر توجه به تولید، صنعت و کشاورزی بود که می خواست نرخ بیکاری را به نرم جهانی  برساند ولی این امر نیز محقق نشد قبل از روحانی ایران در رتبه 29 از نظر بیکاری در جهان داشت که این امار توسط صندوق بین المللی پول اعلام شد در طول این چهار سال رتبه ایران به 16 رسیده است یعنی 13 پله کاهش....

 آرای منفی روحانی روبه رشد است پیروزی ترامپ، تمدید قانون تحریم های ایران و ... مردم را ناامید کرده است . در نظرسنجی ها در مرداد ماه 24 درصد در بهمن ماه 35درصد در اسفند 38درصد و در 20 فروردین ماه 41درصد رشد آرای منفی به سمت روحانی بوده است و از این بدتر 60 درصد مردم معتقد بودند روحانی برای بار دوم نمی تواند موفق شود حالا روحانی باید از این فضا خارج شود تیم امنیتی جریان اعتدال پرونده بقایی را به وزارت اطلاعات برد و بقایی را تهدید کردند برای دوقطبی شدن ثبت نام کند و با آمدن احمدی نژاد زمین بازی مطلوبی برای اعتدال ایجاد شد آنها خود او را به صحنه آورده و از طرفی نیز تلاش می کنند تا او را رد صلاحیت کنند تا یک سرخوردگی و نا امیدی در طبقه مستضعف ایجاد نمایند مشارکت را کاهش دهند و با رهبری و شورای نگهبان دچار چالش شوند و از این آب گل آلود جریان اعتدال ماهی سیاسی بگیرد .

اصلاح طلبان در حال عبور از روحانی فشار آوردند که گزینه علی البدل را بپذیرد آقای روحانی به بهانه احمدی نژاد از گزینه اعلامی علی البدل معرفی نکرد.

مشغول سازی نیروهای انقلابی از درون و ایجاد چالش بین انقلابی ها خود حاشیه ای است برای از بین رفتن فشارها بر روی روحانی  در زمان حاضر به جای اینکه  مطالبات اقتصادی در فضای مجازی مطرح شود و روحانی را زیر سوال ببریم به جای آن درگیری های تلگرامی بین نیروهای انقلابی بین بودن و نبودن احمدی نژاد مطرح شده است.باز نشر دادن این توضیحات در حالی که مردم مسئله شان اقتصادی است بخشی از بدنه نیروهای انقلابی را وارد بازی جریان اعتدال و زمین معین شده آنها می کند.

راهکار:

  • تلاش برای فهم راهبردی نیروهای انقلابی – در زمین تعیین شده بازی نکنیم و مراقب باشیم جریان انحرافی در کدام زمین بازی می کند.

جنگ، جنگ احزاب است هم بازیگران بیرون و هم بازیگران درونی دارد.

گفتمان جریان انقلابی: خدمت مردم داری ساده زیستی، کارآمدی، مبازه با فساد و تبعیض

این 2 گفتمان اقبال عمومی را ایجاد و بدنه انقلابی ایجاد می کند.

جریان احمدی ن‍‍‍ژاد دو حالت دارد یک اینکه بیاید و تعیین صلاحیت شود در این صورت بخشی از رای روحانی را به خود اختصاص می دهد فضای جامعه را دوقطبی می کند شکاف ملی ایجاد می نماید و فضایی ایجاد می کند که غربیها منتظر آن هستند.

در حالت بعدی این است که بیاید و رد صلاحیت شود در این حالت در این جریان باید تلاش کند که انقلابی ها پیروز نشود و جریان انقلابی را با شکست مواجه می کند و نانوشته به پیروزی روحانی کمک می کند و رهبری را باعث این وضع موجود اعلام می کند همانطور که در مصاحبه با الجزیره می گوید سیاست ایران در سوریه باید تغییر کند.(برنامه ناتو در سوریه این بود که تا سال 94 به مرزهای ایران برسد و سال 95 ضد انقلاب کردی به عربستان و اسرائیل تعهد داده بود شمالغرب ایران را بر هم بریزد که با درایت مقام معظم رهبری در سوریه این نقشه نافرجام ماند)

با این تفاسیر احمدی نژاد فاصله گذاری با رهبری، رهبری را مسئول وضع موجود، بخشی از حزب اللهی را زاویه درا با نظام می کند و تشنج آفرینی می کند و این بازی جریان انحراف است و بایستی مراقب بود چشم بسته به دنبال بازی غلط نروید.

جریان اصلاحات نیز 2 نقشه را تعریف می کند:

پلن A  : گزینه اعلامی آقای روحانی است چند نفر را می آورند که در مناظرات به روحانی کمک کنند و در شرایط موجود به این نتیجه رسیده اند که آرای منفی روحانی به مرز 45 درصد رسیده است و از این موضوع نگران هستند و ما بایستی با پیوستن به کمپین" نه به وضع موجود" این نگرانی را پررنگ تر کنیم البته رفتار انتخاباتی مردم قابل پیش بینی است و اصلاح طلبان از این وضعیت نگران هستند.

پلن B: اگر دیدند وضع روحانی خراب است در یک پیام تلویزیونی روی جهانگیری حساب کنند.در پلن A روحانی مسئول وضع موجود است و باید پاسخگو باشد در پلن B جهانگیری می تواند مشکلات را گردن روحانی بیندازد و خطرناک است .

*جریان انقلابی بستگی به چیدمان میز انتخابات دارد. اگر انتخابات یک مرحله ای شود جریان انقلابی باید اجماع کند . اگر دو مرحله ای شد لزومی ندارد جریان انقلابی گزینه واحد داشته باشد باید با گزینه های چندگانه باقی بماند.

1- میزان رأی منفی روحانی در مراحل انتخابات تاثیر دارد. رأی منفی بالا برای یک مرحله ای شدن انتخابات موثر است و کار نیروهای انقلابی پیوستن به  کمپین «نه به وضع موجود» است آرزش ها مشخص است مردم از تبعیض بدشان می آید؛ نه به دروغ نه به تبعیض نه به بیکاری باید تبدیل به هشتک و کمپین شود تا نیروهای  انقلابی دست برتری پیدا کنند

2- باید به پدیده سازی کمک کرد معنای پدیده سازی گفتمان رقابت نیست باید آن فرد را تقویت کرد از ظرفیت جامعه برای او استفاده ، اگر رأی او به بالا 35% برسد باید دیگران به نفع او کنار روند و رأی خود را انتقال دهند . باید تلاش کنیم پدیده را بشناسیم و پدیده ، پدیده شود.اگر این اتفاق بیفتد باید به مرحله دوم رویم مرحله دوم دو گزینه نیروهای انقلابی ظرفیت پیروزی را دارد و در آن زمان رئیس جمهور با رأی منفی و با کمپین برو مواجه می شوند . شرایط انتخابات پیچیده است و در این میان راهبرد صحیح پدیده سازی است

در حوزه گفتمانی : گفتمان انتخابات باید اقتصادی و مسائل اجتماعی باشد از دو قطبی سیاسی و فرهنگی پرهیز کنیم حتی به موضوع برجام هم نپردازیم در بازیها قرار نگیریم با کلمات و ترکیبات جدید بازی نکنیم بعد از برجام باید باقدرت ملی چک های طرفهای غربی را وادار به نقد شدن کنیم .

منظومه مقام معظم رهبری برای انتخابات و بعد از انتخابات را درک کنیم ، منظومه حضرت آقا برای اداره کشور مهم است و نقطه اصلی آن هم انتخابات می باشد حضرت آقا می خواهند انتخابات گسترده و پرشور باشد و دوقطبی نشود انتخابات رقابتی باشد اما دو قطبی نشود از انتخابات قدرت ملی تولید شود کارآمدی برای حل مشکلات مردم ایجاد شود اگر جریان انقلابی پیروز شود حضرت آقا پروژه ی بازگشت اصلاح طلبان را به حاکمیت هموار می کند جریان انقلابی گفتمان اجماعی خواهد شد جریان اعتدال از بین می رود و جریان اصلاحات نیز از فتنه دور شده و بازگشت می کند با این کار شکاف ملی از میان می رود و حضرت آقا با قدرت ملی با منظومه انقلابی گری ورود پیدا می کند و در مناسبات بین المللی جمهوری اسلامی مطلبه گری و نقش آفرینی می کند برای حل مشکلات مردم کارآمدی ایجاد می شود و وظیفه ما در این برهه زمان این است که به دنبال انحراف نرویم مراقب باشیم شرایط دو قطبی نشود کمک به پیروزی جریان انقلابی کنیم تلاش کنیم اصلاحات از فتنه جدا شود و شکاف ملی از بین برود .

انتهای پیام/

,

نقشه آمریکا چند وجهی است. امریکا با کمک ترکیه تقسیم شمال سوریه را انجام می دهد. آمریکایی ها با کمک انگلیس اسرائیل و اردن به دنبال این هستند که منطقه جنوبی و شرقی سوریه را بگیرند و به بهانه مبارزه با داعش 3/2 از فضای میدانی سوریه را جدا کنند. 3/1 سوریه دست بشار اسدی می ماند در نتیجه فضای مذاکرات سیاسی را با شرایط برتر میدانی آمریکا اسرائیل کشور عربی چیده  خواهد شد و عواقب آن عقب رفتن ایران و حزب الله از سوریه و رفتن بشار اسد است.

 در این بین سوریه از حوزه نفوذ ایران خارج خواهد شد و انقطاع پیدا می کند و در محور مقاومت نیز سرویس اطلاعات عربستان مقتدی صدر را تحریک خواهد کرد و صدر منطقه بغداد را به هم می ریزد. سعد حریری نیز لبنان را تحریک خواهد کرد و با این اوضاع ایران نیز باید از عراق برود  و عراق از حوزه نفوذ ایران خارج می شود و ایران با محور مقاومت  انقطاع پیدا خواهد کرد و شرایط حزب الله به مخاطره می افتد و اگر این اتفاق بیافتد از طریق سرویس اطلاعات عراق مقتدی صدر را تحریک می کنند و منطقه بغداد را صدریها بهم می ریزند و سعد حریری در لبنان مقاومت را مشغول یعنی شرایط منطقه را می خواهند علیه ایران رقم بزنند.

 این انتخابات اگر تبدیل به تولید قدرت ملی شود یعنی یک انتخابات با مشارکت گسترده و با پیروزی جریان انقلابی همراه شود. ما می توانیم مانع از تحقق این برنامه ریزی های امریکا و انگلیس در منطقه شویم ولی اگر جریان حزب الله روی کار بیاید این نقشه با جریان غرب گرا هم افزایی پیدا می کند و می شود برجام 2 و اینها مشتاقانه منتظر این اتفاق هستند تا برجام 2 اتفاق بیافتد.

نکته این بازی برخی چهره ها ! هم مشارکت خواهد داشت آنها معتقدند که برای ظهور باید ایران از سوریه و عراق بیرون آید تا  سفیانی خروج پیدا کند این ها این جریان را دارد.

اگر این صف آرایی منطقه ای شکل بگیرد ما با زیاده خواهی آمریکایی ها در منطقه مواجه می شویم که از جمله آن دستور بازخوانی برجام توسط ترامپ. زیاده خواهی های برجام، مطرح شدن برجام 2 ، تهدیدهای جدید، به مخاطره افتادن امنیت ملی و بدنبال آن مطرح کردن برجام 3 که در  آن مسئله موشک ها خواهد بود.

اگر در انتخابات جریان انقلاب پیروز شود؛ قدرت ملی تولید می شود مؤلفه های مشارکت در انتخابات همراهی مردم با نظام گفتمان مورد قبول حاکمیت است.

خود این نفس تولید قدرت ملی با جریان انقلابی باز دارندگی از اجرای این نقشه خواهد شد. آمریکایی ها نمی توانند برجام 2 را آماده کنند ما به قدرت ملی نیاز داریم اگر انتخابات با این کیفیت برگزار شود، محور مقاومت در منطقه ایجاد می شود تغییر نظم منطقه ای ایجاد می شود و این تغییر مقدمه ای برای تغییر نظم جهانی می شود و یک تغییر جدی روی مناسبت بین المللی می گذارد ما باید سطح آگاهی های مردم بویژه خواص را در انتخابات بالا ببریم تا با نگاه راهبردی نگاه کنند.

انتخابات موضوع مختص ایران نیست . بازیگران زیادی دارد جریان غرب 2 سناریو در این انتخابات دارند.1. جریان غرب گرا پیروز شود 2. اگر غرب گرا پیروز نشد در ایران بی ثباتی شکل گیرد. "فراس اولان" در مصاحبه ای گفته است ایران را باید در درون سرگرم کنیم تا بتوانیم به سوریه حمله کنیم . بازیگران ذینفع به فرصت انتخابات و پیروزی جریان غرب گرا در ایران نیاز دارند تا موازنه قوا را در منطقه انجام دهند اگر اشتباه تشخیص دهند باید هزینه زیادی را در حوزه جهان اسلام، محور مقاومت و ایران صرف نمایند.

بایستی سطح سیاسی انتخابات را با سطح راهبردی انطباق دهید تا  هم پوشانی و هم محوری را مشاهده کنیم. بازیگران داخلی در انتخابات:1-جریان اعتدال 2-جریان اصلاحات و فتنه 3- جریان انحراف 4- جریان انقلابی

  تحلیل سیاسی جریان انتخابات:

روحانی 150 وعده اقتصادی داشت که هیچ کدام محقق نشده است یک وعده دولت تدبیر توجه به تولید، صنعت و کشاورزی بود که می خواست نرخ بیکاری را به نرم جهانی  برساند ولی این امر نیز محقق نشد قبل از روحانی ایران در رتبه 29 از نظر بیکاری در جهان داشت که این امار توسط صندوق بین المللی پول اعلام شد در طول این چهار سال رتبه ایران به 16 رسیده است یعنی 13 پله کاهش....

 آرای منفی روحانی روبه رشد است پیروزی ترامپ، تمدید قانون تحریم های ایران و ... مردم را ناامید کرده است . در نظرسنجی ها در مرداد ماه 24 درصد در بهمن ماه 35درصد در اسفند 38درصد و در 20 فروردین ماه 41درصد رشد آرای منفی به سمت روحانی بوده است و از این بدتر 60 درصد مردم معتقد بودند روحانی برای بار دوم نمی تواند موفق شود حالا روحانی باید از این فضا خارج شود تیم امنیتی جریان اعتدال پرونده بقایی را به وزارت اطلاعات برد و بقایی را تهدید کردند برای دوقطبی شدن ثبت نام کند و با آمدن احمدی نژاد زمین بازی مطلوبی برای اعتدال ایجاد شد آنها خود او را به صحنه آورده و از طرفی نیز تلاش می کنند تا او را رد صلاحیت کنند تا یک سرخوردگی و نا امیدی در طبقه مستضعف ایجاد نمایند مشارکت را کاهش دهند و با رهبری و شورای نگهبان دچار چالش شوند و از این آب گل آلود جریان اعتدال ماهی سیاسی بگیرد .

اصلاح طلبان در حال عبور از روحانی فشار آوردند که گزینه علی البدل را بپذیرد آقای روحانی به بهانه احمدی نژاد از گزینه اعلامی علی البدل معرفی نکرد.

مشغول سازی نیروهای انقلابی از درون و ایجاد چالش بین انقلابی ها خود حاشیه ای است برای از بین رفتن فشارها بر روی روحانی  در زمان حاضر به جای اینکه  مطالبات اقتصادی در فضای مجازی مطرح شود و روحانی را زیر سوال ببریم به جای آن درگیری های تلگرامی بین نیروهای انقلابی بین بودن و نبودن احمدی نژاد مطرح شده است.باز نشر دادن این توضیحات در حالی که مردم مسئله شان اقتصادی است بخشی از بدنه نیروهای انقلابی را وارد بازی جریان اعتدال و زمین معین شده آنها می کند.

راهکار:

  • تلاش برای فهم راهبردی نیروهای انقلابی – در زمین تعیین شده بازی نکنیم و مراقب باشیم جریان انحرافی در کدام زمین بازی می کند.

جنگ، جنگ احزاب است هم بازیگران بیرون و هم بازیگران درونی دارد.

گفتمان جریان انقلابی: خدمت مردم داری ساده زیستی، کارآمدی، مبازه با فساد و تبعیض

این 2 گفتمان اقبال عمومی را ایجاد و بدنه انقلابی ایجاد می کند.

جریان احمدی ن‍‍‍ژاد دو حالت دارد یک اینکه بیاید و تعیین صلاحیت شود در این صورت بخشی از رای روحانی را به خود اختصاص می دهد فضای جامعه را دوقطبی می کند شکاف ملی ایجاد می نماید و فضایی ایجاد می کند که غربیها منتظر آن هستند.

در حالت بعدی این است که بیاید و رد صلاحیت شود در این حالت در این جریان باید تلاش کند که انقلابی ها پیروز نشود و جریان انقلابی را با شکست مواجه می کند و نانوشته به پیروزی روحانی کمک می کند و رهبری را باعث این وضع موجود اعلام می کند همانطور که در مصاحبه با الجزیره می گوید سیاست ایران در سوریه باید تغییر کند.(برنامه ناتو در سوریه این بود که تا سال 94 به مرزهای ایران برسد و سال 95 ضد انقلاب کردی به عربستان و اسرائیل تعهد داده بود شمالغرب ایران را بر هم بریزد که با درایت مقام معظم رهبری در سوریه این نقشه نافرجام ماند)

با این تفاسیر احمدی نژاد فاصله گذاری با رهبری، رهبری را مسئول وضع موجود، بخشی از حزب اللهی را زاویه درا با نظام می کند و تشنج آفرینی می کند و این بازی جریان انحراف است و بایستی مراقب بود چشم بسته به دنبال بازی غلط نروید.

جریان اصلاحات نیز 2 نقشه را تعریف می کند:

پلن A  : گزینه اعلامی آقای روحانی است چند نفر را می آورند که در مناظرات به روحانی کمک کنند و در شرایط موجود به این نتیجه رسیده اند که آرای منفی روحانی به مرز 45 درصد رسیده است و از این موضوع نگران هستند و ما بایستی با پیوستن به کمپین" نه به وضع موجود" این نگرانی را پررنگ تر کنیم البته رفتار انتخاباتی مردم قابل پیش بینی است و اصلاح طلبان از این وضعیت نگران هستند.

پلن B: اگر دیدند وضع روحانی خراب است در یک پیام تلویزیونی روی جهانگیری حساب کنند.در پلن A روحانی مسئول وضع موجود است و باید پاسخگو باشد در پلن B جهانگیری می تواند مشکلات را گردن روحانی بیندازد و خطرناک است .

*جریان انقلابی بستگی به چیدمان میز انتخابات دارد. اگر انتخابات یک مرحله ای شود جریان انقلابی باید اجماع کند . اگر دو مرحله ای شد لزومی ندارد جریان انقلابی گزینه واحد داشته باشد باید با گزینه های چندگانه باقی بماند.

1- میزان رأی منفی روحانی در مراحل انتخابات تاثیر دارد. رأی منفی بالا برای یک مرحله ای شدن انتخابات موثر است و کار نیروهای انقلابی پیوستن به  کمپین «نه به وضع موجود» است آرزش ها مشخص است مردم از تبعیض بدشان می آید؛ نه به دروغ نه به تبعیض نه به بیکاری باید تبدیل به هشتک و کمپین شود تا نیروهای  انقلابی دست برتری پیدا کنند

2- باید به پدیده سازی کمک کرد معنای پدیده سازی گفتمان رقابت نیست باید آن فرد را تقویت کرد از ظرفیت جامعه برای او استفاده ، اگر رأی او به بالا 35% برسد باید دیگران به نفع او کنار روند و رأی خود را انتقال دهند . باید تلاش کنیم پدیده را بشناسیم و پدیده ، پدیده شود.اگر این اتفاق بیفتد باید به مرحله دوم رویم مرحله دوم دو گزینه نیروهای انقلابی ظرفیت پیروزی را دارد و در آن زمان رئیس جمهور با رأی منفی و با کمپین برو مواجه می شوند . شرایط انتخابات پیچیده است و در این میان راهبرد صحیح پدیده سازی است

در حوزه گفتمانی : گفتمان انتخابات باید اقتصادی و مسائل اجتماعی باشد از دو قطبی سیاسی و فرهنگی پرهیز کنیم حتی به موضوع برجام هم نپردازیم در بازیها قرار نگیریم با کلمات و ترکیبات جدید بازی نکنیم بعد از برجام باید باقدرت ملی چک های طرفهای غربی را وادار به نقد شدن کنیم .

منظومه مقام معظم رهبری برای انتخابات و بعد از انتخابات را درک کنیم ، منظومه حضرت آقا برای اداره کشور مهم است و نقطه اصلی آن هم انتخابات می باشد حضرت آقا می خواهند انتخابات گسترده و پرشور باشد و دوقطبی نشود انتخابات رقابتی باشد اما دو قطبی نشود از انتخابات قدرت ملی تولید شود کارآمدی برای حل مشکلات مردم ایجاد شود اگر جریان انقلابی پیروز شود حضرت آقا پروژه ی بازگشت اصلاح طلبان را به حاکمیت هموار می کند جریان انقلابی گفتمان اجماعی خواهد شد جریان اعتدال از بین می رود و جریان اصلاحات نیز از فتنه دور شده و بازگشت می کند با این کار شکاف ملی از میان می رود و حضرت آقا با قدرت ملی با منظومه انقلابی گری ورود پیدا می کند و در مناسبات بین المللی جمهوری اسلامی مطلبه گری و نقش آفرینی می کند برای حل مشکلات مردم کارآمدی ایجاد می شود و وظیفه ما در این برهه زمان این است که به دنبال انحراف نرویم مراقب باشیم شرایط دو قطبی نشود کمک به پیروزی جریان انقلابی کنیم تلاش کنیم اصلاحات از فتنه جدا شود و شکاف ملی از بین برود .

انتهای پیام/

,

نقشه آمریکا چند وجهی است. امریکا با کمک ترکیه تقسیم شمال سوریه را انجام می دهد. آمریکایی ها با کمک انگلیس اسرائیل و اردن به دنبال این هستند که منطقه جنوبی و شرقی سوریه را بگیرند و به بهانه مبارزه با داعش 3/2 از فضای میدانی سوریه را جدا کنند. 3/1 سوریه دست بشار اسدی می ماند در نتیجه فضای مذاکرات سیاسی را با شرایط برتر میدانی آمریکا اسرائیل کشور عربی چیده  خواهد شد و عواقب آن عقب رفتن ایران و حزب الله از سوریه و رفتن بشار اسد است.

 در این بین سوریه از حوزه نفوذ ایران خارج خواهد شد و انقطاع پیدا می کند و در محور مقاومت نیز سرویس اطلاعات عربستان مقتدی صدر را تحریک خواهد کرد و صدر منطقه بغداد را به هم می ریزد. سعد حریری نیز لبنان را تحریک خواهد کرد و با این اوضاع ایران نیز باید از عراق برود  و عراق از حوزه نفوذ ایران خارج می شود و ایران با محور مقاومت  انقطاع پیدا خواهد کرد و شرایط حزب الله به مخاطره می افتد و اگر این اتفاق بیافتد از طریق سرویس اطلاعات عراق مقتدی صدر را تحریک می کنند و منطقه بغداد را صدریها بهم می ریزند و سعد حریری در لبنان مقاومت را مشغول یعنی شرایط منطقه را می خواهند علیه ایران رقم بزنند.

 این انتخابات اگر تبدیل به تولید قدرت ملی شود یعنی یک انتخابات با مشارکت گسترده و با پیروزی جریان انقلابی همراه شود. ما می توانیم مانع از تحقق این برنامه ریزی های امریکا و انگلیس در منطقه شویم ولی اگر جریان حزب الله روی کار بیاید این نقشه با جریان غرب گرا هم افزایی پیدا می کند و می شود برجام 2 و اینها مشتاقانه منتظر این اتفاق هستند تا برجام 2 اتفاق بیافتد.

نکته این بازی برخی چهره ها ! هم مشارکت خواهد داشت آنها معتقدند که برای ظهور باید ایران از سوریه و عراق بیرون آید تا  سفیانی خروج پیدا کند این ها این جریان را دارد.

اگر این صف آرایی منطقه ای شکل بگیرد ما با زیاده خواهی آمریکایی ها در منطقه مواجه می شویم که از جمله آن دستور بازخوانی برجام توسط ترامپ. زیاده خواهی های برجام، مطرح شدن برجام 2 ، تهدیدهای جدید، به مخاطره افتادن امنیت ملی و بدنبال آن مطرح کردن برجام 3 که در  آن مسئله موشک ها خواهد بود.

اگر در انتخابات جریان انقلاب پیروز شود؛ قدرت ملی تولید می شود مؤلفه های مشارکت در انتخابات همراهی مردم با نظام گفتمان مورد قبول حاکمیت است.

خود این نفس تولید قدرت ملی با جریان انقلابی باز دارندگی از اجرای این نقشه خواهد شد. آمریکایی ها نمی توانند برجام 2 را آماده کنند ما به قدرت ملی نیاز داریم اگر انتخابات با این کیفیت برگزار شود، محور مقاومت در منطقه ایجاد می شود تغییر نظم منطقه ای ایجاد می شود و این تغییر مقدمه ای برای تغییر نظم جهانی می شود و یک تغییر جدی روی مناسبت بین المللی می گذارد ما باید سطح آگاهی های مردم بویژه خواص را در انتخابات بالا ببریم تا با نگاه راهبردی نگاه کنند.

انتخابات موضوع مختص ایران نیست . بازیگران زیادی دارد جریان غرب 2 سناریو در این انتخابات دارند.1. جریان غرب گرا پیروز شود 2. اگر غرب گرا پیروز نشد در ایران بی ثباتی شکل گیرد. "فراس اولان" در مصاحبه ای گفته است ایران را باید در درون سرگرم کنیم تا بتوانیم به سوریه حمله کنیم . بازیگران ذینفع به فرصت انتخابات و پیروزی جریان غرب گرا در ایران نیاز دارند تا موازنه قوا را در منطقه انجام دهند اگر اشتباه تشخیص دهند باید هزینه زیادی را در حوزه جهان اسلام، محور مقاومت و ایران صرف نمایند.

بایستی سطح سیاسی انتخابات را با سطح راهبردی انطباق دهید تا  هم پوشانی و هم محوری را مشاهده کنیم. بازیگران داخلی در انتخابات:1-جریان اعتدال 2-جریان اصلاحات و فتنه 3- جریان انحراف 4- جریان انقلابی

  تحلیل سیاسی جریان انتخابات:

روحانی 150 وعده اقتصادی داشت که هیچ کدام محقق نشده است یک وعده دولت تدبیر توجه به تولید، صنعت و کشاورزی بود که می خواست نرخ بیکاری را به نرم جهانی  برساند ولی این امر نیز محقق نشد قبل از روحانی ایران در رتبه 29 از نظر بیکاری در جهان داشت که این امار توسط صندوق بین المللی پول اعلام شد در طول این چهار سال رتبه ایران به 16 رسیده است یعنی 13 پله کاهش....

 آرای منفی روحانی روبه رشد است پیروزی ترامپ، تمدید قانون تحریم های ایران و ... مردم را ناامید کرده است . در نظرسنجی ها در مرداد ماه 24 درصد در بهمن ماه 35درصد در اسفند 38درصد و در 20 فروردین ماه 41درصد رشد آرای منفی به سمت روحانی بوده است و از این بدتر 60 درصد مردم معتقد بودند روحانی برای بار دوم نمی تواند موفق شود حالا روحانی باید از این فضا خارج شود تیم امنیتی جریان اعتدال پرونده بقایی را به وزارت اطلاعات برد و بقایی را تهدید کردند برای دوقطبی شدن ثبت نام کند و با آمدن احمدی نژاد زمین بازی مطلوبی برای اعتدال ایجاد شد آنها خود او را به صحنه آورده و از طرفی نیز تلاش می کنند تا او را رد صلاحیت کنند تا یک سرخوردگی و نا امیدی در طبقه مستضعف ایجاد نمایند مشارکت را کاهش دهند و با رهبری و شورای نگهبان دچار چالش شوند و از این آب گل آلود جریان اعتدال ماهی سیاسی بگیرد .

اصلاح طلبان در حال عبور از روحانی فشار آوردند که گزینه علی البدل را بپذیرد آقای روحانی به بهانه احمدی نژاد از گزینه اعلامی علی البدل معرفی نکرد.

مشغول سازی نیروهای انقلابی از درون و ایجاد چالش بین انقلابی ها خود حاشیه ای است برای از بین رفتن فشارها بر روی روحانی  در زمان حاضر به جای اینکه  مطالبات اقتصادی در فضای مجازی مطرح شود و روحانی را زیر سوال ببریم به جای آن درگیری های تلگرامی بین نیروهای انقلابی بین بودن و نبودن احمدی نژاد مطرح شده است.باز نشر دادن این توضیحات در حالی که مردم مسئله شان اقتصادی است بخشی از بدنه نیروهای انقلابی را وارد بازی جریان اعتدال و زمین معین شده آنها می کند.

راهکار:

  • تلاش برای فهم راهبردی نیروهای انقلابی – در زمین تعیین شده بازی نکنیم و مراقب باشیم جریان انحرافی در کدام زمین بازی می کند.

جنگ، جنگ احزاب است هم بازیگران بیرون و هم بازیگران درونی دارد.

گفتمان جریان انقلابی: خدمت مردم داری ساده زیستی، کارآمدی، مبازه با فساد و تبعیض

این 2 گفتمان اقبال عمومی را ایجاد و بدنه انقلابی ایجاد می کند.

جریان احمدی ن‍‍‍ژاد دو حالت دارد یک اینکه بیاید و تعیین صلاحیت شود در این صورت بخشی از رای روحانی را به خود اختصاص می دهد فضای جامعه را دوقطبی می کند شکاف ملی ایجاد می نماید و فضایی ایجاد می کند که غربیها منتظر آن هستند.

در حالت بعدی این است که بیاید و رد صلاحیت شود در این حالت در این جریان باید تلاش کند که انقلابی ها پیروز نشود و جریان انقلابی را با شکست مواجه می کند و نانوشته به پیروزی روحانی کمک می کند و رهبری را باعث این وضع موجود اعلام می کند همانطور که در مصاحبه با الجزیره می گوید سیاست ایران در سوریه باید تغییر کند.(برنامه ناتو در سوریه این بود که تا سال 94 به مرزهای ایران برسد و سال 95 ضد انقلاب کردی به عربستان و اسرائیل تعهد داده بود شمالغرب ایران را بر هم بریزد که با درایت مقام معظم رهبری در سوریه این نقشه نافرجام ماند)

با این تفاسیر احمدی نژاد فاصله گذاری با رهبری، رهبری را مسئول وضع موجود، بخشی از حزب اللهی را زاویه درا با نظام می کند و تشنج آفرینی می کند و این بازی جریان انحراف است و بایستی مراقب بود چشم بسته به دنبال بازی غلط نروید.

جریان اصلاحات نیز 2 نقشه را تعریف می کند:

پلن A  : گزینه اعلامی آقای روحانی است چند نفر را می آورند که در مناظرات به روحانی کمک کنند و در شرایط موجود به این نتیجه رسیده اند که آرای منفی روحانی به مرز 45 درصد رسیده است و از این موضوع نگران هستند و ما بایستی با پیوستن به کمپین" نه به وضع موجود" این نگرانی را پررنگ تر کنیم البته رفتار انتخاباتی مردم قابل پیش بینی است و اصلاح طلبان از این وضعیت نگران هستند.

پلن B: اگر دیدند وضع روحانی خراب است در یک پیام تلویزیونی روی جهانگیری حساب کنند.در پلن A روحانی مسئول وضع موجود است و باید پاسخگو باشد در پلن B جهانگیری می تواند مشکلات را گردن روحانی بیندازد و خطرناک است .

*جریان انقلابی بستگی به چیدمان میز انتخابات دارد. اگر انتخابات یک مرحله ای شود جریان انقلابی باید اجماع کند . اگر دو مرحله ای شد لزومی ندارد جریان انقلابی گزینه واحد داشته باشد باید با گزینه های چندگانه باقی بماند.

1- میزان رأی منفی روحانی در مراحل انتخابات تاثیر دارد. رأی منفی بالا برای یک مرحله ای شدن انتخابات موثر است و کار نیروهای انقلابی پیوستن به  کمپین «نه به وضع موجود» است آرزش ها مشخص است مردم از تبعیض بدشان می آید؛ نه به دروغ نه به تبعیض نه به بیکاری باید تبدیل به هشتک و کمپین شود تا نیروهای  انقلابی دست برتری پیدا کنند

2- باید به پدیده سازی کمک کرد معنای پدیده سازی گفتمان رقابت نیست باید آن فرد را تقویت کرد از ظرفیت جامعه برای او استفاده ، اگر رأی او به بالا 35% برسد باید دیگران به نفع او کنار روند و رأی خود را انتقال دهند . باید تلاش کنیم پدیده را بشناسیم و پدیده ، پدیده شود.اگر این اتفاق بیفتد باید به مرحله دوم رویم مرحله دوم دو گزینه نیروهای انقلابی ظرفیت پیروزی را دارد و در آن زمان رئیس جمهور با رأی منفی و با کمپین برو مواجه می شوند . شرایط انتخابات پیچیده است و در این میان راهبرد صحیح پدیده سازی است

در حوزه گفتمانی : گفتمان انتخابات باید اقتصادی و مسائل اجتماعی باشد از دو قطبی سیاسی و فرهنگی پرهیز کنیم حتی به موضوع برجام هم نپردازیم در بازیها قرار نگیریم با کلمات و ترکیبات جدید بازی نکنیم بعد از برجام باید باقدرت ملی چک های طرفهای غربی را وادار به نقد شدن کنیم .

منظومه مقام معظم رهبری برای انتخابات و بعد از انتخابات را درک کنیم ، منظومه حضرت آقا برای اداره کشور مهم است و نقطه اصلی آن هم انتخابات می باشد حضرت آقا می خواهند انتخابات گسترده و پرشور باشد و دوقطبی نشود انتخابات رقابتی باشد اما دو قطبی نشود از انتخابات قدرت ملی تولید شود کارآمدی برای حل مشکلات مردم ایجاد شود اگر جریان انقلابی پیروز شود حضرت آقا پروژه ی بازگشت اصلاح طلبان را به حاکمیت هموار می کند جریان انقلابی گفتمان اجماعی خواهد شد جریان اعتدال از بین می رود و جریان اصلاحات نیز از فتنه دور شده و بازگشت می کند با این کار شکاف ملی از میان می رود و حضرت آقا با قدرت ملی با منظومه انقلابی گری ورود پیدا می کند و در مناسبات بین المللی جمهوری اسلامی مطلبه گری و نقش آفرینی می کند برای حل مشکلات مردم کارآمدی ایجاد می شود و وظیفه ما در این برهه زمان این است که به دنبال انحراف نرویم مراقب باشیم شرایط دو قطبی نشود کمک به پیروزی جریان انقلابی کنیم تلاش کنیم اصلاحات از فتنه جدا شود و شکاف ملی از بین برود .

انتهای پیام/

,

نقشه آمریکا چند وجهی است. امریکا با کمک ترکیه تقسیم شمال سوریه را انجام می دهد. آمریکایی ها با کمک انگلیس اسرائیل و اردن به دنبال این هستند که منطقه جنوبی و شرقی سوریه را بگیرند و به بهانه مبارزه با داعش 3/2 از فضای میدانی سوریه را جدا کنند. 3/1 سوریه دست بشار اسدی می ماند در نتیجه فضای مذاکرات سیاسی را با شرایط برتر میدانی آمریکا اسرائیل کشور عربی چیده  خواهد شد و عواقب آن عقب رفتن ایران و حزب الله از سوریه و رفتن بشار اسد است.

 در این بین سوریه از حوزه نفوذ ایران خارج خواهد شد و انقطاع پیدا می کند و در محور مقاومت نیز سرویس اطلاعات عربستان مقتدی صدر را تحریک خواهد کرد و صدر منطقه بغداد را به هم می ریزد. سعد حریری نیز لبنان را تحریک خواهد کرد و با این اوضاع ایران نیز باید از عراق برود  و عراق از حوزه نفوذ ایران خارج می شود و ایران با محور مقاومت  انقطاع پیدا خواهد کرد و شرایط حزب الله به مخاطره می افتد و اگر این اتفاق بیافتد از طریق سرویس اطلاعات عراق مقتدی صدر را تحریک می کنند و منطقه بغداد را صدریها بهم می ریزند و سعد حریری در لبنان مقاومت را مشغول یعنی شرایط منطقه را می خواهند علیه ایران رقم بزنند.

 این انتخابات اگر تبدیل به تولید قدرت ملی شود یعنی یک انتخابات با مشارکت گسترده و با پیروزی جریان انقلابی همراه شود. ما می توانیم مانع از تحقق این برنامه ریزی های امریکا و انگلیس در منطقه شویم ولی اگر جریان حزب الله روی کار بیاید این نقشه با جریان غرب گرا هم افزایی پیدا می کند و می شود برجام 2 و اینها مشتاقانه منتظر این اتفاق هستند تا برجام 2 اتفاق بیافتد.

نکته این بازی برخی چهره ها ! هم مشارکت خواهد داشت آنها معتقدند که برای ظهور باید ایران از سوریه و عراق بیرون آید تا  سفیانی خروج پیدا کند این ها این جریان را دارد.

اگر این صف آرایی منطقه ای شکل بگیرد ما با زیاده خواهی آمریکایی ها در منطقه مواجه می شویم که از جمله آن دستور بازخوانی برجام توسط ترامپ. زیاده خواهی های برجام، مطرح شدن برجام 2 ، تهدیدهای جدید، به مخاطره افتادن امنیت ملی و بدنبال آن مطرح کردن برجام 3 که در  آن مسئله موشک ها خواهد بود.

اگر در انتخابات جریان انقلاب پیروز شود؛ قدرت ملی تولید می شود مؤلفه های مشارکت در انتخابات همراهی مردم با نظام گفتمان مورد قبول حاکمیت است.

خود این نفس تولید قدرت ملی با جریان انقلابی باز دارندگی از اجرای این نقشه خواهد شد. آمریکایی ها نمی توانند برجام 2 را آماده کنند ما به قدرت ملی نیاز داریم اگر انتخابات با این کیفیت برگزار شود، محور مقاومت در منطقه ایجاد می شود تغییر نظم منطقه ای ایجاد می شود و این تغییر مقدمه ای برای تغییر نظم جهانی می شود و یک تغییر جدی روی مناسبت بین المللی می گذارد ما باید سطح آگاهی های مردم بویژه خواص را در انتخابات بالا ببریم تا با نگاه راهبردی نگاه کنند.

انتخابات موضوع مختص ایران نیست . بازیگران زیادی دارد جریان غرب 2 سناریو در این انتخابات دارند.1. جریان غرب گرا پیروز شود 2. اگر غرب گرا پیروز نشد در ایران بی ثباتی شکل گیرد. "فراس اولان" در مصاحبه ای گفته است ایران را باید در درون سرگرم کنیم تا بتوانیم به سوریه حمله کنیم . بازیگران ذینفع به فرصت انتخابات و پیروزی جریان غرب گرا در ایران نیاز دارند تا موازنه قوا را در منطقه انجام دهند اگر اشتباه تشخیص دهند باید هزینه زیادی را در حوزه جهان اسلام، محور مقاومت و ایران صرف نمایند.

بایستی سطح سیاسی انتخابات را با سطح راهبردی انطباق دهید تا  هم پوشانی و هم محوری را مشاهده کنیم. بازیگران داخلی در انتخابات:1-جریان اعتدال 2-جریان اصلاحات و فتنه 3- جریان انحراف 4- جریان انقلابی

  تحلیل سیاسی جریان انتخابات:

روحانی 150 وعده اقتصادی داشت که هیچ کدام محقق نشده است یک وعده دولت تدبیر توجه به تولید، صنعت و کشاورزی بود که می خواست نرخ بیکاری را به نرم جهانی  برساند ولی این امر نیز محقق نشد قبل از روحانی ایران در رتبه 29 از نظر بیکاری در جهان داشت که این امار توسط صندوق بین المللی پول اعلام شد در طول این چهار سال رتبه ایران به 16 رسیده است یعنی 13 پله کاهش....

 آرای منفی روحانی روبه رشد است پیروزی ترامپ، تمدید قانون تحریم های ایران و ... مردم را ناامید کرده است . در نظرسنجی ها در مرداد ماه 24 درصد در بهمن ماه 35درصد در اسفند 38درصد و در 20 فروردین ماه 41درصد رشد آرای منفی به سمت روحانی بوده است و از این بدتر 60 درصد مردم معتقد بودند روحانی برای بار دوم نمی تواند موفق شود حالا روحانی باید از این فضا خارج شود تیم امنیتی جریان اعتدال پرونده بقایی را به وزارت اطلاعات برد و بقایی را تهدید کردند برای دوقطبی شدن ثبت نام کند و با آمدن احمدی نژاد زمین بازی مطلوبی برای اعتدال ایجاد شد آنها خود او را به صحنه آورده و از طرفی نیز تلاش می کنند تا او را رد صلاحیت کنند تا یک سرخوردگی و نا امیدی در طبقه مستضعف ایجاد نمایند مشارکت را کاهش دهند و با رهبری و شورای نگهبان دچار چالش شوند و از این آب گل آلود جریان اعتدال ماهی سیاسی بگیرد .

اصلاح طلبان در حال عبور از روحانی فشار آوردند که گزینه علی البدل را بپذیرد آقای روحانی به بهانه احمدی نژاد از گزینه اعلامی علی البدل معرفی نکرد.

مشغول سازی نیروهای انقلابی از درون و ایجاد چالش بین انقلابی ها خود حاشیه ای است برای از بین رفتن فشارها بر روی روحانی  در زمان حاضر به جای اینکه  مطالبات اقتصادی در فضای مجازی مطرح شود و روحانی را زیر سوال ببریم به جای آن درگیری های تلگرامی بین نیروهای انقلابی بین بودن و نبودن احمدی نژاد مطرح شده است.باز نشر دادن این توضیحات در حالی که مردم مسئله شان اقتصادی است بخشی از بدنه نیروهای انقلابی را وارد بازی جریان اعتدال و زمین معین شده آنها می کند.

راهکار:

  • تلاش برای فهم راهبردی نیروهای انقلابی – در زمین تعیین شده بازی نکنیم و مراقب باشیم جریان انحرافی در کدام زمین بازی می کند.

جنگ، جنگ احزاب است هم بازیگران بیرون و هم بازیگران درونی دارد.

گفتمان جریان انقلابی: خدمت مردم داری ساده زیستی، کارآمدی، مبازه با فساد و تبعیض

این 2 گفتمان اقبال عمومی را ایجاد و بدنه انقلابی ایجاد می کند.

جریان احمدی ن‍‍‍ژاد دو حالت دارد یک اینکه بیاید و تعیین صلاحیت شود در این صورت بخشی از رای روحانی را به خود اختصاص می دهد فضای جامعه را دوقطبی می کند شکاف ملی ایجاد می نماید و فضایی ایجاد می کند که غربیها منتظر آن هستند.

در حالت بعدی این است که بیاید و رد صلاحیت شود در این حالت در این جریان باید تلاش کند که انقلابی ها پیروز نشود و جریان انقلابی را با شکست مواجه می کند و نانوشته به پیروزی روحانی کمک می کند و رهبری را باعث این وضع موجود اعلام می کند همانطور که در مصاحبه با الجزیره می گوید سیاست ایران در سوریه باید تغییر کند.(برنامه ناتو در سوریه این بود که تا سال 94 به مرزهای ایران برسد و سال 95 ضد انقلاب کردی به عربستان و اسرائیل تعهد داده بود شمالغرب ایران را بر هم بریزد که با درایت مقام معظم رهبری در سوریه این نقشه نافرجام ماند)

با این تفاسیر احمدی نژاد فاصله گذاری با رهبری، رهبری را مسئول وضع موجود، بخشی از حزب اللهی را زاویه درا با نظام می کند و تشنج آفرینی می کند و این بازی جریان انحراف است و بایستی مراقب بود چشم بسته به دنبال بازی غلط نروید.

جریان اصلاحات نیز 2 نقشه را تعریف می کند:

پلن A  : گزینه اعلامی آقای روحانی است چند نفر را می آورند که در مناظرات به روحانی کمک کنند و در شرایط موجود به این نتیجه رسیده اند که آرای منفی روحانی به مرز 45 درصد رسیده است و از این موضوع نگران هستند و ما بایستی با پیوستن به کمپین" نه به وضع موجود" این نگرانی را پررنگ تر کنیم البته رفتار انتخاباتی مردم قابل پیش بینی است و اصلاح طلبان از این وضعیت نگران هستند.

پلن B: اگر دیدند وضع روحانی خراب است در یک پیام تلویزیونی روی جهانگیری حساب کنند.در پلن A روحانی مسئول وضع موجود است و باید پاسخگو باشد در پلن B جهانگیری می تواند مشکلات را گردن روحانی بیندازد و خطرناک است .

*جریان انقلابی بستگی به چیدمان میز انتخابات دارد. اگر انتخابات یک مرحله ای شود جریان انقلابی باید اجماع کند . اگر دو مرحله ای شد لزومی ندارد جریان انقلابی گزینه واحد داشته باشد باید با گزینه های چندگانه باقی بماند.

1- میزان رأی منفی روحانی در مراحل انتخابات تاثیر دارد. رأی منفی بالا برای یک مرحله ای شدن انتخابات موثر است و کار نیروهای انقلابی پیوستن به  کمپین «نه به وضع موجود» است آرزش ها مشخص است مردم از تبعیض بدشان می آید؛ نه به دروغ نه به تبعیض نه به بیکاری باید تبدیل به هشتک و کمپین شود تا نیروهای  انقلابی دست برتری پیدا کنند

2- باید به پدیده سازی کمک کرد معنای پدیده سازی گفتمان رقابت نیست باید آن فرد را تقویت کرد از ظرفیت جامعه برای او استفاده ، اگر رأی او به بالا 35% برسد باید دیگران به نفع او کنار روند و رأی خود را انتقال دهند . باید تلاش کنیم پدیده را بشناسیم و پدیده ، پدیده شود.اگر این اتفاق بیفتد باید به مرحله دوم رویم مرحله دوم دو گزینه نیروهای انقلابی ظرفیت پیروزی را دارد و در آن زمان رئیس جمهور با رأی منفی و با کمپین برو مواجه می شوند . شرایط انتخابات پیچیده است و در این میان راهبرد صحیح پدیده سازی است

در حوزه گفتمانی : گفتمان انتخابات باید اقتصادی و مسائل اجتماعی باشد از دو قطبی سیاسی و فرهنگی پرهیز کنیم حتی به موضوع برجام هم نپردازیم در بازیها قرار نگیریم با کلمات و ترکیبات جدید بازی نکنیم بعد از برجام باید باقدرت ملی چک های طرفهای غربی را وادار به نقد شدن کنیم .

منظومه مقام معظم رهبری برای انتخابات و بعد از انتخابات را درک کنیم ، منظومه حضرت آقا برای اداره کشور مهم است و نقطه اصلی آن هم انتخابات می باشد حضرت آقا می خواهند انتخابات گسترده و پرشور باشد و دوقطبی نشود انتخابات رقابتی باشد اما دو قطبی نشود از انتخابات قدرت ملی تولید شود کارآمدی برای حل مشکلات مردم ایجاد شود اگر جریان انقلابی پیروز شود حضرت آقا پروژه ی بازگشت اصلاح طلبان را به حاکمیت هموار می کند جریان انقلابی گفتمان اجماعی خواهد شد جریان اعتدال از بین می رود و جریان اصلاحات نیز از فتنه دور شده و بازگشت می کند با این کار شکاف ملی از میان می رود و حضرت آقا با قدرت ملی با منظومه انقلابی گری ورود پیدا می کند و در مناسبات بین المللی جمهوری اسلامی مطلبه گری و نقش آفرینی می کند برای حل مشکلات مردم کارآمدی ایجاد می شود و وظیفه ما در این برهه زمان این است که به دنبال انحراف نرویم مراقب باشیم شرایط دو قطبی نشود کمک به پیروزی جریان انقلابی کنیم تلاش کنیم اصلاحات از فتنه جدا شود و شکاف ملی از بین برود .

انتهای پیام/

,

نقشه آمریکا چند وجهی است. امریکا با کمک ترکیه تقسیم شمال سوریه را انجام می دهد. آمریکایی ها با کمک انگلیس اسرائیل و اردن به دنبال این هستند که منطقه جنوبی و شرقی سوریه را بگیرند و به بهانه مبارزه با داعش 3/2 از فضای میدانی سوریه را جدا کنند. 3/1 سوریه دست بشار اسدی می ماند در نتیجه فضای مذاکرات سیاسی را با شرایط برتر میدانی آمریکا اسرائیل کشور عربی چیده  خواهد شد و عواقب آن عقب رفتن ایران و حزب الله از سوریه و رفتن بشار اسد است.

,

 در این بین سوریه از حوزه نفوذ ایران خارج خواهد شد و انقطاع پیدا می کند و در محور مقاومت نیز سرویس اطلاعات عربستان مقتدی صدر را تحریک خواهد کرد و صدر منطقه بغداد را به هم می ریزد. سعد حریری نیز لبنان را تحریک خواهد کرد و با این اوضاع ایران نیز باید از عراق برود  و عراق از حوزه نفوذ ایران خارج می شود و ایران با محور مقاومت  انقطاع پیدا خواهد کرد و شرایط حزب الله به مخاطره می افتد و اگر این اتفاق بیافتد از طریق سرویس اطلاعات عراق مقتدی صدر را تحریک می کنند و منطقه بغداد را صدریها بهم می ریزند و سعد حریری در لبنان مقاومت را مشغول یعنی شرایط منطقه را می خواهند علیه ایران رقم بزنند.

,

 این انتخابات اگر تبدیل به تولید قدرت ملی شود یعنی یک انتخابات با مشارکت گسترده و با پیروزی جریان انقلابی همراه شود. ما می توانیم مانع از تحقق این برنامه ریزی های امریکا و انگلیس در منطقه شویم ولی اگر جریان حزب الله روی کار بیاید این نقشه با جریان غرب گرا هم افزایی پیدا می کند و می شود برجام 2 و اینها مشتاقانه منتظر این اتفاق هستند تا برجام 2 اتفاق بیافتد.

,

نکته این بازی برخی چهره ها ! هم مشارکت خواهد داشت آنها معتقدند که برای ظهور باید ایران از سوریه و عراق بیرون آید تا  سفیانی خروج پیدا کند این ها این جریان را دارد.

,

اگر این صف آرایی منطقه ای شکل بگیرد ما با زیاده خواهی آمریکایی ها در منطقه مواجه می شویم که از جمله آن دستور بازخوانی برجام توسط ترامپ. زیاده خواهی های برجام، مطرح شدن برجام 2 ، تهدیدهای جدید، به مخاطره افتادن امنیت ملی و بدنبال آن مطرح کردن برجام 3 که در  آن مسئله موشک ها خواهد بود.

,

اگر در انتخابات جریان انقلاب پیروز شود؛ قدرت ملی تولید می شود مؤلفه های مشارکت در انتخابات همراهی مردم با نظام گفتمان مورد قبول حاکمیت است.

,

خود این نفس تولید قدرت ملی با جریان انقلابی باز دارندگی از اجرای این نقشه خواهد شد. آمریکایی ها نمی توانند برجام 2 را آماده کنند ما به قدرت ملی نیاز داریم اگر انتخابات با این کیفیت برگزار شود، محور مقاومت در منطقه ایجاد می شود تغییر نظم منطقه ای ایجاد می شود و این تغییر مقدمه ای برای تغییر نظم جهانی می شود و یک تغییر جدی روی مناسبت بین المللی می گذارد ما باید سطح آگاهی های مردم بویژه خواص را در انتخابات بالا ببریم تا با نگاه راهبردی نگاه کنند.

,

انتخابات موضوع مختص ایران نیست . بازیگران زیادی دارد جریان غرب 2 سناریو در این انتخابات دارند.1. جریان غرب گرا پیروز شود 2. اگر غرب گرا پیروز نشد در ایران بی ثباتی شکل گیرد. "فراس اولان" در مصاحبه ای گفته است ایران را باید در درون سرگرم کنیم تا بتوانیم به سوریه حمله کنیم . بازیگران ذینفع به فرصت انتخابات و پیروزی جریان غرب گرا در ایران نیاز دارند تا موازنه قوا را در منطقه انجام دهند اگر اشتباه تشخیص دهند باید هزینه زیادی را در حوزه جهان اسلام، محور مقاومت و ایران صرف نمایند.

,

بایستی سطح سیاسی انتخابات را با سطح راهبردی انطباق دهید تا  هم پوشانی و هم محوری را مشاهده کنیم. بازیگران داخلی در انتخابات:1-جریان اعتدال 2-جریان اصلاحات و فتنه 3- جریان انحراف 4- جریان انقلابی

,

  تحلیل سیاسی جریان انتخابات:

,   تحلیل سیاسی جریان انتخابات:,

روحانی 150 وعده اقتصادی داشت که هیچ کدام محقق نشده است یک وعده دولت تدبیر توجه به تولید، صنعت و کشاورزی بود که می خواست نرخ بیکاری را به نرم جهانی  برساند ولی این امر نیز محقق نشد قبل از روحانی ایران در رتبه 29 از نظر بیکاری در جهان داشت که این امار توسط صندوق بین المللی پول اعلام شد در طول این چهار سال رتبه ایران به 16 رسیده است یعنی 13 پله کاهش....

,

 آرای منفی روحانی روبه رشد است پیروزی ترامپ، تمدید قانون تحریم های ایران و ... مردم را ناامید کرده است . در نظرسنجی ها در مرداد ماه 24 درصد در بهمن ماه 35درصد در اسفند 38درصد و در 20 فروردین ماه 41درصد رشد آرای منفی به سمت روحانی بوده است و از این بدتر 60 درصد مردم معتقد بودند روحانی برای بار دوم نمی تواند موفق شود حالا روحانی باید از این فضا خارج شود تیم امنیتی جریان اعتدال پرونده بقایی را به وزارت اطلاعات برد و بقایی را تهدید کردند برای دوقطبی شدن ثبت نام کند و با آمدن احمدی نژاد زمین بازی مطلوبی برای اعتدال ایجاد شد آنها خود او را به صحنه آورده و از طرفی نیز تلاش می کنند تا او را رد صلاحیت کنند تا یک سرخوردگی و نا امیدی در طبقه مستضعف ایجاد نمایند مشارکت را کاهش دهند و با رهبری و شورای نگهبان دچار چالش شوند و از این آب گل آلود جریان اعتدال ماهی سیاسی بگیرد .

,

اصلاح طلبان در حال عبور از روحانی فشار آوردند که گزینه علی البدل را بپذیرد آقای روحانی به بهانه احمدی نژاد از گزینه اعلامی علی البدل معرفی نکرد.

,

مشغول سازی نیروهای انقلابی از درون و ایجاد چالش بین انقلابی ها خود حاشیه ای است برای از بین رفتن فشارها بر روی روحانی  در زمان حاضر به جای اینکه  مطالبات اقتصادی در فضای مجازی مطرح شود و روحانی را زیر سوال ببریم به جای آن درگیری های تلگرامی بین نیروهای انقلابی بین بودن و نبودن احمدی نژاد مطرح شده است.باز نشر دادن این توضیحات در حالی که مردم مسئله شان اقتصادی است بخشی از بدنه نیروهای انقلابی را وارد بازی جریان اعتدال و زمین معین شده آنها می کند.

,

راهکار:

,
  • تلاش برای فهم راهبردی نیروهای انقلابی – در زمین تعیین شده بازی نکنیم و مراقب باشیم جریان انحرافی در کدام زمین بازی می کند.
,
  • تلاش برای فهم راهبردی نیروهای انقلابی – در زمین تعیین شده بازی نکنیم و مراقب باشیم جریان انحرافی در کدام زمین بازی می کند.
  • ,

    جنگ، جنگ احزاب است هم بازیگران بیرون و هم بازیگران درونی دارد.

    ,

    گفتمان جریان انقلابی: خدمت مردم داری ساده زیستی، کارآمدی، مبازه با فساد و تبعیض

    ,

    این 2 گفتمان اقبال عمومی را ایجاد و بدنه انقلابی ایجاد می کند.

    ,

    جریان احمدی ن‍‍‍ژاد دو حالت دارد یک اینکه بیاید و تعیین صلاحیت شود در این صورت بخشی از رای روحانی را به خود اختصاص می دهد فضای جامعه را دوقطبی می کند شکاف ملی ایجاد می نماید و فضایی ایجاد می کند که غربیها منتظر آن هستند.

    ,

    در حالت بعدی این است که بیاید و رد صلاحیت شود در این حالت در این جریان باید تلاش کند که انقلابی ها پیروز نشود و جریان انقلابی را با شکست مواجه می کند و نانوشته به پیروزی روحانی کمک می کند و رهبری را باعث این وضع موجود اعلام می کند همانطور که در مصاحبه با الجزیره می گوید سیاست ایران در سوریه باید تغییر کند.(برنامه ناتو در سوریه این بود که تا سال 94 به مرزهای ایران برسد و سال 95 ضد انقلاب کردی به عربستان و اسرائیل تعهد داده بود شمالغرب ایران را بر هم بریزد که با درایت مقام معظم رهبری در سوریه این نقشه نافرجام ماند)

    ,

    با این تفاسیر احمدی نژاد فاصله گذاری با رهبری، رهبری را مسئول وضع موجود، بخشی از حزب اللهی را زاویه درا با نظام می کند و تشنج آفرینی می کند و این بازی جریان انحراف است و بایستی مراقب بود چشم بسته به دنبال بازی غلط نروید.

    ,

    جریان اصلاحات نیز 2 نقشه را تعریف می کند:

    پلن A  : گزینه اعلامی آقای روحانی است چند نفر را می آورند که در مناظرات به روحانی کمک کنند و در شرایط موجود به این نتیجه رسیده اند که آرای منفی روحانی به مرز 45 درصد رسیده است و از این موضوع نگران هستند و ما بایستی با پیوستن به کمپین" نه به وضع موجود" این نگرانی را پررنگ تر کنیم البته رفتار انتخاباتی مردم قابل پیش بینی است و اصلاح طلبان از این وضعیت نگران هستند.

    پلن B: اگر دیدند وضع روحانی خراب است در یک پیام تلویزیونی روی جهانگیری حساب کنند.در پلن A روحانی مسئول وضع موجود است و باید پاسخگو باشد در پلن B جهانگیری می تواند مشکلات را گردن روحانی بیندازد و خطرناک است .

    *جریان انقلابی بستگی به چیدمان میز انتخابات دارد. اگر انتخابات یک مرحله ای شود جریان انقلابی باید اجماع کند . اگر دو مرحله ای شد لزومی ندارد جریان انقلابی گزینه واحد داشته باشد باید با گزینه های چندگانه باقی بماند.

    1- میزان رأی منفی روحانی در مراحل انتخابات تاثیر دارد. رأی منفی بالا برای یک مرحله ای شدن انتخابات موثر است و کار نیروهای انقلابی پیوستن به  کمپین «نه به وضع موجود» است آرزش ها مشخص است مردم از تبعیض بدشان می آید؛ نه به دروغ نه به تبعیض نه به بیکاری باید تبدیل به هشتک و کمپین شود تا نیروهای  انقلابی دست برتری پیدا کنند

    2- باید به پدیده سازی کمک کرد معنای پدیده سازی گفتمان رقابت نیست باید آن فرد را تقویت کرد از ظرفیت جامعه برای او استفاده ، اگر رأی او به بالا 35% برسد باید دیگران به نفع او کنار روند و رأی خود را انتقال دهند . باید تلاش کنیم پدیده را بشناسیم و پدیده ، پدیده شود.اگر این اتفاق بیفتد باید به مرحله دوم رویم مرحله دوم دو گزینه نیروهای انقلابی ظرفیت پیروزی را دارد و در آن زمان رئیس جمهور با رأی منفی و با کمپین برو مواجه می شوند . شرایط انتخابات پیچیده است و در این میان راهبرد صحیح پدیده سازی است

    ,

    جریان اصلاحات نیز 2 نقشه را تعریف می کند:

    , جریان اصلاحات نیز 2 نقشه را تعریف می کند:,

    پلن A  : گزینه اعلامی آقای روحانی است چند نفر را می آورند که در مناظرات به روحانی کمک کنند و در شرایط موجود به این نتیجه رسیده اند که آرای منفی روحانی به مرز 45 درصد رسیده است و از این موضوع نگران هستند و ما بایستی با پیوستن به کمپین" نه به وضع موجود" این نگرانی را پررنگ تر کنیم البته رفتار انتخاباتی مردم قابل پیش بینی است و اصلاح طلبان از این وضعیت نگران هستند.

    ,

    پلن B: اگر دیدند وضع روحانی خراب است در یک پیام تلویزیونی روی جهانگیری حساب کنند.در پلن A روحانی مسئول وضع موجود است و باید پاسخگو باشد در پلن B جهانگیری می تواند مشکلات را گردن روحانی بیندازد و خطرناک است .

    ,

    *جریان انقلابی بستگی به چیدمان میز انتخابات دارد. اگر انتخابات یک مرحله ای شود جریان انقلابی باید اجماع کند . اگر دو مرحله ای شد لزومی ندارد جریان انقلابی گزینه واحد داشته باشد باید با گزینه های چندگانه باقی بماند.

    ,

    1- میزان رأی منفی روحانی در مراحل انتخابات تاثیر دارد. رأی منفی بالا برای یک مرحله ای شدن انتخابات موثر است و کار نیروهای انقلابی پیوستن به  کمپین «نه به وضع موجود» است آرزش ها مشخص است مردم از تبعیض بدشان می آید؛ نه به دروغ نه به تبعیض نه به بیکاری باید تبدیل به هشتک و کمپین شود تا نیروهای  انقلابی دست برتری پیدا کنند

    ,

    2- باید به پدیده سازی کمک کرد معنای پدیده سازی گفتمان رقابت نیست باید آن فرد را تقویت کرد از ظرفیت جامعه برای او استفاده ، اگر رأی او به بالا 35% برسد باید دیگران به نفع او کنار روند و رأی خود را انتقال دهند . باید تلاش کنیم پدیده را بشناسیم و پدیده ، پدیده شود.اگر این اتفاق بیفتد باید به مرحله دوم رویم مرحله دوم دو گزینه نیروهای انقلابی ظرفیت پیروزی را دارد و در آن زمان رئیس جمهور با رأی منفی و با کمپین برو مواجه می شوند . شرایط انتخابات پیچیده است و در این میان راهبرد صحیح پدیده سازی است

    ,

    در حوزه گفتمانی : گفتمان انتخابات باید اقتصادی و مسائل اجتماعی باشد از دو قطبی سیاسی و فرهنگی پرهیز کنیم حتی به موضوع برجام هم نپردازیم در بازیها قرار نگیریم با کلمات و ترکیبات جدید بازی نکنیم بعد از برجام باید باقدرت ملی چک های طرفهای غربی را وادار به نقد شدن کنیم .

    ,

    منظومه مقام معظم رهبری برای انتخابات و بعد از انتخابات را درک کنیم ، منظومه حضرت آقا برای اداره کشور مهم است و نقطه اصلی آن هم انتخابات می باشد حضرت آقا می خواهند انتخابات گسترده و پرشور باشد و دوقطبی نشود انتخابات رقابتی باشد اما دو قطبی نشود از انتخابات قدرت ملی تولید شود کارآمدی برای حل مشکلات مردم ایجاد شود اگر جریان انقلابی پیروز شود حضرت آقا پروژه ی بازگشت اصلاح طلبان را به حاکمیت هموار می کند جریان انقلابی گفتمان اجماعی خواهد شد جریان اعتدال از بین می رود و جریان اصلاحات نیز از فتنه دور شده و بازگشت می کند با این کار شکاف ملی از میان می رود و حضرت آقا با قدرت ملی با منظومه انقلابی گری ورود پیدا می کند و در مناسبات بین المللی جمهوری اسلامی مطلبه گری و نقش آفرینی می کند برای حل مشکلات مردم کارآمدی ایجاد می شود و وظیفه ما در این برهه زمان این است که به دنبال انحراف نرویم مراقب باشیم شرایط دو قطبی نشود کمک به پیروزی جریان انقلابی کنیم تلاش کنیم اصلاحات از فتنه جدا شود و شکاف ملی از بین برود .

    ,

    انتهای پیام/

    ,

     

    ]

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه