اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال و کارآفرینی است

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال و کارآفرینی است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور یا به عبارتی در رأس مشکلات جوانان فارغ‌التحصیل و تحصیل کرده، اشتغال است و رفع مشکل بیکاری در گرو توجه به توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال و کارآفرینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان، رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در جمع مدیران و مسؤلان کانون کارآفرینی استان و مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان کرمان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: نامگذاری‌های مقام معظم رهبری مبتنی بر اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور است و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه ویژه به اشتغال و کارآفرینی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی کشور یا به عبارتی در رأس مشکلات جوانان فارغ‌التحصیل و تحصیل کرده، اشتغال است و رفع مشکل بیکاری در گرو توجه به توسعه تولید داخلی است.

,

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان عنوان کرد: تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی و رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر در برنامه ششم توسعه نیازمند الزاماتی است که عمده‌ترین آن‌ها حمایت از کارآفرینی ، صادرات، توجه به مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ و اخلاق کار، توسعه ارتباطات بین‌المللی و جذب سرمایه‌های خارجی، تحقق کامل سیاست‌های اصل۴۴، بهبود مستمر فضای کسب و کار و رفع موانع دست و پاگیر تولید و اشتغال، اصلاح و جهت‌گیری نظام بانکی به سمت اشتغال، هماهنگ‌سازی رشته‌های دانشگاهی با بازارکار و رفع خلأهای قانونی اشتغال و درصورت لزوم تصویب قوانین تسهیل کننده اشتغال از است.

,

اسماعیلی ادامه داد: باید کار و کارآفرینی در استان به عنوان یک ارزش ، نهادینه شده و فرهنگسازی شود و با توسعه روابط اقتصادی خود با سایرکشورها و ایجاد امنیت اقتصادی در جهت جذب سرمایه‌های خارجی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی تلاش کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در صدد کوچک کردن ادارات قصد تقویت بخش خصوصی و تعاونی را داشته و  این مهم منوط به تحقق کامل سیاست‌های اصل ۴۴ است.

,

اسماعیلی گفت:ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد محیط مناسب برای رشد و تعالی کارآفرینان مهمترین رسالت کانون کارآفرینی است .

,

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: در موضوع کارآفرینی نباید موضوعاتی از قبیل اشتغال ،کمک دولت،جلوگیری از مهاجرت و صادرات مطرح شود زیرا باعث لطمه خوردن به منظور اصلی کارآفرینی می شود .

,

وی وظیفه اصلی کانون کارآفرینی را نوآوری در محصولات و خدمات تعریف کرد و بر برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی با همکاری کانون کارآفرینان استان و مراکز مشاور و اطلاع رسانی کارآفرینی استان تأکید نمود و اذعان داشت : وظیفه اصلی فعالان بخش کارآفرینی استان ؛  شناسایی و کشف کارآفرینان و تسهیل امور برای فعالیت آنان است .

,

محمد علی نژاد محمودی رییس کانون کارآفرینی استان کرمان نیز در این رابطه ابراز داشت: دوره جدید این کانون ، سال گذشته به همت اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان کرمان تشکیل شده و به زودی فرآیند عضو گیری آن کامل می شود .

,

وی با اشاره به طرح های دولت های قبل برای اشتغال زایی در کشور بیان کرد:اشتباه دولت ها برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال به کار گرفتن سیاست های کوتاه مدت بوده است که نمونه آن در طرح بنگاههای زود بازده قابل مشاهده است .

,

رئیس کانون کارآفرینی استان کرمان اضافه کرد: سیاست کلان اقتصادی کشور که بر مبنای اقتصاد مقاومتی بنا نهاده شده است ، می تواند با تقویت روحیه کارآفرینی در بین فعالان اقتصادی و جامعه، اهداف مورد نظر را قابل دسترس سازد.

,

نژاد محمودی خواستار همکاری و مشارکت مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی و فعالان اقتصادی در کانون کارآفرینی استان کرمان شد و گفت: اهداف و برنامه های کانون به زودی اعلام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه