اخبار داغ

چه کسانی پاسخگوی وضعیت پارک جنگلی یاسوج هستند؟

هدر رفت بیت المال در پارک جنگلی یاسوج/رها کردن ساختمان های نیمه کاره به حال خود+تصاویر

هدر رفت بیت المال در پارک جنگلی یاسوج/رها کردن ساختمان های نیمه کاره به حال خود+تصاویر
وجود چندین ساختمان نیمه رها شده در پارک جنگلی یاسوج موجب تعجب شهروندان و مسافران شده و این سئوال را در ذهن آنها تداعی کرده که این ساختمان در مالکیت چه سازمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر، پارک جنگلی طبیعی یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از اماکن گردشگری مهم در این استان چهارفصل  بوده که از زیبایی بسیار با ظرفیتی برخودار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر،,

این پارک تفریحی به مساحت ۸۰ هکتار یکی از مهمترین جاذبه های شهر توریستی یاسوج بوده که همچون نگینی سبز چشم هر مسافری را به خود جلب کرده است

,

 این پارک جنگلی با ۸۰ هکتار وسعت بزرگترین پارک جنگلی درجنوب کشور محسوب شده در شمال شهر یاسوج قرار داشته و پوشیده از درختان بلوط، بادام کوهی، ارزن، کیکم و بنه است.

,

زیبایی پارک جنگلی یاسوج به بافت طبیعی این تفرجگاه برمی گردد که باید ضمن توسعه زیرساختهای گردشگری آن هیچگونه لطمه ای به سیمای طبیعی این مکان وارد نشود.

,

, ,

این پارک با پوشش درختانی مانند بلوط، زالزالک و کیکم وحشی و آب و هوایی معتدل پس از آبشار یاسوج دومین مکان مفرح مورد علاقه گردشگران است.

,

 طرح اولیه این پارک از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با هدف حفاظت از این منابع خدادادی و جلوگیری از تصرف افراد سودجو تهیه شده است، این تفرجگاه یکی از بهترین مناطقی تفریحی یاسوج است که نیاز به تجهیز خدمات رفاهی بیشتری دارد.

,

اما در حال حاضر ساختمان های نیمه رها شده ای در این پارک دیده می شود که مشخص نیست مالکیت این ساختمان بر عهده ای چه نهاد است و به صورت نیمه کاره در این پارک زیبا رها شده است.

,

, ,

از طرفی دیگر ایجاد برخی کانکس ها در زیباترین نقطه این پارک نیز از سوی برخی نهادها از جمله کانون کار و کارگر استان نیز باعث شده که مسئولان از جمله استاندار نسبت آنها دلگیر شوند و خواهان برداشتن این کانکس ها از این جاذبه شوند.

,

پارک جنگلی یاسوج که از بدو تأسیس تا کنون رنج های زیادی را بر چهره رزیبای خود دیده، امروز درگیر ودار ساختمانهایی نیمه رها شده ای مانده که معلوم نیست مالکیت آنها بر عهده کدام نهاد یا سازمان است.

,

لازم به ذکر است منابع طبیعی استان یکی از دلایل راکد ماندن طرح های  تفصیلی و ساختمانهای نیمه رها شده در این پارک را صیانت از مناطق طبیعی و بکر این پارک دانسته  و هنوز هیچگونه مجوزی برای تمام شدن سازه های نیمه رها  شده و طرح تکمیلی پارک جنگلی صادر نکرده است.

,

, ,

, ,

اما به هر در حال ساختمان های نیمه رها شده در این پارک به یک سئوال مبهم در ذهن شهروندان و مسافران این جاذبه توریستی تبدیل شده که چرا این ساختمانها هنوز در این مکان تفریحی توریستی اینگونه رها شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه