اخبار داغ

رئیس اتحادیه مشاور املاک استان مرکزی خبر داد:

افول بازار صنعت مسکن در سالهای اخیر

افول بازار صنعت مسکن در سالهای اخیر
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک با بیان اینکه بازار مسکن همچنان در رکود به سر می برد گفت: قراردادهای خرید و فروش مسکن از سال ۹۲ تا ۹۵ روند نزولی داشته و از ۱۱ هزار به ۴ هزار قرارداد در سال رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود نوروزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر کد رهگیری  برای معاملات مسکن در بنگاه‌های املاک اجرا می شود گفت: از این طریق میزان معاملاتی که در طول روز انجام می شود رصد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

نوروزی با اشاره به اینکه بازار صنعت مسکن رو به افول است اظهار کرد: در سال ۹۱ در شهرستان اراک ۱۱ هزار قرارداد خرید و فروش مسکن ثبت شده است.

,

وی با بیان اینکه قراردادهای خرید و فروش مسکن از سال ۹۲ تا ۹۵ روند نزولی داشته است ادامه داد: در سال ۹۲ شش هزار و ۵۰۰، در سال ۹۳ هفت هزار و ۶۰۰، در سال ۹۴ هفت هزار و ۴۰۰ و در سال ۹۵ چهار هزار و ۱۳۶ قرارداد خرید و فروش مسکن در اراک ثبت شده است.

,

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک با اشاره به اینکه رونق بازار مسکن به رشد اقتصادی کشور کمک می کند ادامه داد: رکود بازار مسکن چندین صنف دیگر(مصالح ساختمانی، آهن آلات، شیرآلات و..) که می تواند در رشد اقتصادی موثر باشند را نیز در رکود فرو می برد.

,

وی با بیان اینکه قیمت مسکن در اراک نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است بیان کرد: این موضوع شرایط را برای افراد خریدار فراهم می کند تا قدرت چانه زنی خود را بالا ببرند.

,

نوروزی به سیاست های دولت برای رونق بخشیدن به بازار مسکن اشاره کرد و افزود: زمانی که نرخ سود تسهیلات قبل از رکود ۱۲ درصد و در شرایط رکود بازار به ۱۸ درصد رسیده است مشخص است که این موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده می شود و توان رقابت از مشتریان را می گیرد.

,

 نوروزی خاطرنشان کرد: مردم معاملات حوزه مسکن خود را در دفاتر مشاورین املاکی که دارای پروانه کسب هستند انجام دهند و در پایان معامله کد رهگیری دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند.

,

یک هزار دفتر مشاور املاک در زمینه رهن، اجاره و خرید و فروش ملک در سطح کلانشهر اراک فعالیت دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه