اخبار داغ

در نشست خبری مدیرکل ارشاد زنجان مطرح شد؛

چهار پروژه فرهنگی و هنری زنجان به بخش غیردولتی واگذار می شود/احداث 7 سینما در منطقه گاوازنگ زنجان

چهار پروژه فرهنگی و هنری زنجان به بخش غیردولتی واگذار می شود/احداث 7 سینما در منطقه گاوازنگ زنجان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: چهار پروژه فرهنگی و هنری استان زنجان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان به بخش غیردولتی واگذار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا، ناصر مقدم در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: دعوت به حضور حداکثری برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تا دشمنان داخلی و خارجی مجددا از انقلاب اسلامی و ملت مایوس از رسالت های رسانه ها محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی درست، دقیق و رعایت اخلاق حرفه ای از دیگر وظایف خبرنگاران است، افزود: اطلاعیه ای از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است که مطابق آن،نشریات و رسانه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، نمی توانند به تبلیغات کاندیداها بپردازند.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه های استان همواره اخلاق حرفه ای را رعایت کرده اند، ادامه داد: برگزاری انتخابات و شور انتخاباتی از وظایف تک تک افراد جامعه است تا انتخابات حماسی برگزار شود.

,

مقدم یکی از موضوعات بسیار مهم در برنامه های دولت مبتنی بر سیاست های کلی نظام، تحقق اقتصاد مقاومتی و اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و افزود:: چهار پروژه از سوی این اداره کل در استان به بخش غیردولتی واگذار می شود.

,

وی با بیان اینکه سالن تئاتر، فرهنگسرای ایجرود و هنرستان هنرهای تجسمی دختران و هنرستان موسیقی پونک از پروژه های اقتصاد مقاومتی است که تکمیل و نگهداری آنها به بخش غیر دولتی تا هفته آینده با ارائه فراخوان واگذار می شوند، تصریح کرد: احداث تالار بزرگ و کتابخانه عمومی زنجان از طریق مسکن و شهرسازی نیز واگذار می شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آگهی واگذاری مدیریت مراکز فرهنگی و هنری به بخش غیردولتی نیز ظرف این ماه صادر و فرهنگسراهای خرم دره، ایجرود،خدابنده،طارم و ماهنشان و هنرستان هنرهای زیبا به این بخش واگذار می شود.

,

مقدم افزود: علاوه بر این پروژه ها،اتمام مراحل اداری واگذاری زمین موزه هنرهای معاصر انجام شده و عملیات اجرایی آن از طریق اعتبارات ملی آغاز می شود.

,

مقدم گفت: هفت سینمای کوچک و متوسط از طریق بخش غیر دولتی در منطقه گاوازنگ احداث می شود.

,

وی با اشاره به برنامه های سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: پنج اصل در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: لحاظ کردن تحقق سیاست اعتدال فرهنگی و استفاده از بدنه کارشناسی همکاران و اصحاب فرهنگ و هنر در قالب کارگروه های فرهنگ و هنر و فرهنگ و جامعه،طراحی برنامه ها متناسب با سیاست ها و خط مشی های نظام اسلامی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، تحقق منشور حقوق شهروندی در برنامه های سال جاری مورد توجه قرار می گیرد.

,

مقدم توجه به ظرفیت های شهرستان ها را در حوزه های مختلف از دیگر رویکردهای این اداره کل عنوان کرد و گفت: گستره و تنوع فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار زیاد است که فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی مورد توجه قرار می گیرد.

,

وی با بیان اینکه برنامه های سال جاری در قالب برنامه های ملی، منطقه ای، استانی و شهرستانی اجرا می شود، افزود: بیش از 45 برنامه در سال جاری پیش بینی شده است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی استان پاسخگوی نیازهای به حق جامعه فرهنگ و هنر نبوده است، افزود: برنامه های فرهنگی با توجه به نیاز استان با کمبود اعتبارات مواجه است.

,

مقدم با بیان اینکه ضروری است استانداری و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات این اداره کل را متناسب با انتظارات اصحاب و فرهنگ و هنر در نظر بگیرند،افزود: در سه ماهه سال جاری 9 برنامه استانی پیش بینی شده است که دو مورد اجرایی شده است.

,

وی ادامه داد: چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان،اولین همایش داعیان راستین، گردهمایی و تجلیل از مربیان موسسات قرآن و عترت،دومین همایش نادیان و مراسم جشن انتشار پنجاهمین شماره فصلنامه زنجان در طول این مدت اجرایی می شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ارکست ملی ایران در روزهای 21 و 22 اردیبهشت ماه با هنرمندی اصفهانی به روی صحنه می رود، افزود: اعزام علاقه مندان اصحاب و فرهنگ و هنر و رسانه به نمایشگاه کتاب و بازدید از فیلم ماجرای نیمروز از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

,

مقدم گفت: اصحاب رسانه استان زنجان همواره منصف، معتدل و به فکر توسعه،رشد و تکامل فرهنگی، هنری و اقتصادی استان بوده اند.

,

وی با بیان اینکه در سال جاری تا کنون مجوزی برای رسانه های استان صادر نشده است، افزود: مدت زمان بسیار طولانی برای اخذ مجوز در گذشته طی می شد اما در حال حاضر روند معمولی را طی می کند.

,

این مسئول در خصوص افزایش کمیت نشریات استان زنجان، گفت: سال 92 تعداد نشریات 50 تا بود اما نصف بیشتر این نشریات چاپ نمی شدند اما در حال حاضر اگر نشریات نتوانند انتشار یابند، از گردونه انتشار خارج می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه