اخبار داغ

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم مطرح کرد:

1386 داوطلب برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا در قم تایید صلاحیت شدند/ با دقت به اعتراض ها رسیدگی می شود

1386 داوطلب برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا در قم تایید صلاحیت شدند/ با دقت به اعتراض ها رسیدگی می شود
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم بابیان این‌که داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند حضوری از خودشان دفاع کنند، گفت: صلاحیت 1386 داوطلب حضور در شوراها در استان قم تأییدشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا،  احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به پایان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: بر اساس زمان‌بندی اعلام‌شده در دو روز گذشته نتایج بررسی هیات های نظارت شهرستان و بخش‌ها به داوطلبان اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،  , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: نامزدهای رد صلاحیت شده از امروز به مدت چهار روز مهلت‌دارند تا اعتراض خود را به هیات نظارت شهرستان و استان ارائه دهند.

,

امیرآبادی تصریح کرد: افرادی که در روستاها رد صلاحیت شدند اعتراض خود را به دبیرخانه هیات نظارت شهرستان واقع در فرمانداری و افرادی که در شهر قم و 5 شهر کهک، دستجرد، سلفچگان، قنوات و جعفریه رد صلاحیت شدند اعتراض خود را به دبیرخانه هیات عالی نظارت استان در استانداری قم تحویل دهند.

,

وی افزود: هیات نظارت شهرستان و هیات عالی نظارت استان 10 روز مهلت‌دارند تا صلاحیت‌ها را بررسی و اعلام کنند.

,

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم ابراز داشت: این مرحله تأیید نهایی است و بعد از آن اسامی قطعی نامزدها از سوی هیات عالی نظارت برای ورود به تبلیغات انتخابات شوراها به فرمانداری اعلام می‌شود.

,

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمار تأیید صلاحیت شده‌ها اشاره کرد و گفت: در شهرستان قم از مجموع 603 داوطلب 543 نفر در هیات اجرایی تأیید صلاحیت شدند و 46 نفر نیز رد صلاحیت شدند که طبق قانون افرادی که در شهرستان توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شدند، در صورت داشتن اعتراض باید به هیات عالی نظارت استان مراجعه کنند و پرونده آن‌ها در هیات نظارت شهرستان بررسی نمی‌شود.

,

امیرآبادی افزود: از مجموع 515 نفری که در هیات اجرایی تأیید صلاحیت شدند، 28 نفر در هیات نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند.

,

وی به آمار شهرها هم اشاره کرد و گفت: در شهر کهک هیات اجرایی از مجموع 23 نامزد هیچ شخصی را رد صلاحیت نکرده بود اما هیات نظارت صلاحیت 4 نفر را تأیید نکرد.

,

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم ادامه داد: در شهر دستجرد نیز از مجموع 13 نفر هیات اجرایی 9 نفر را تأیید کرد و هیات نظارت هم از 9 نفر تنها یک نفر را رد صلاحیت کرد.

,

وی افزود: در شهر سلفچگان 14 نفر نامزد بودند که صلاحیت هر 14 نفر در هیات های اجرایی و نظارت تأیید شد.

,

امیرآبادی به آمار شهر قنوات نیز اشاره کرد و گفت: در شهر قنوات هم 16 نفر نامزد شده بودند که مشابه سلفچگان هر 16 نفر در هیات اجرایی و نظارت تأیید صلاحیت شدند.

,

وی افزود: در نهایت در شهر جعفریه نیز از مجموع 21 نفر 1 نفر در هیات اجرایی و سپس 4 نفر نیز در هیات نظارت رد صلاحیت شدند.

,

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم ادامه داد: مجموعاً از 690 داوطلب در شهرهای استان 51 نفر در هیات اجرایی، 37 نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شدند و 14 نفر انصراف دادند.

,

وی به آمار کل استان نیز اشاره کرد و گفت: در کل استان 1584 نفر داوطلب داشتیم 1429 که 1429 نفر در هیات اجرایی تأیید صلاحیت شدند و 126 نفر رد صلاحیت و 29 نفر نیز انصراف دادند.

,

امیرآبادی ادامه داد: از مجموع 1386 پرونده‌ای که به هیات های نظارت در کل استان ارسال شد 44 نفر در کل استان رد صلاحیت شدند.

,

وی افزود: در مجموع نزدیک به 12 درصد از داوطلبان حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کل استان در هیات های اجرایی و نظارت رد صلاحیت شدند.

,

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موارد رد صلاحیت به خصوص بند ج ماده ۲۶ اشاره کرد و گفت: بندج ماده ۲۶ یک بند کلی هست که عدم التزام عملی به اسلام است که مصادیق آن را مراجع قانونی اعلام کرده‌اند.

,

وی به بررسی دقیق اعتراض‌ها نیز اشاره کرد و بیان داشت: هیات عالی نظارت استان با دقت تمام به اعتراض ها رسیدگی خواهد کرد و حتماً افراد را دعوت می‌کنیم که حضور پیدا کنند و از خودشان دفاع کنند.

,

 رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم افزود: در قانون به این موضوع اشاره نشده است اما بنده به عنوان رئیس هیات نظارت استان قم آمادگی دارم که افراد مراجعه کنند، موارد را به آن‌ها می گوییم که به چه دلیلی رد صلاحیت شده‌اند.

,

وی به بحث دو تابعیتی‌ها اشاره کرد و گفت: بخش از عمده‌ای از پرونده‌های رد صلاحیت شده در شهر قم که 17 پرونده از 28 پرونده رد صلاحیت شده می‌باشد، در خصوص دو تابعیتی‌ها است.

,

امیرآبادی تصریح کرد: برای این افراد در 10 روز آینده از وزارت خارجه و اطلاعات استعلام گرفته می شود.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد اگر اسناد جدیدی را ارائه بدهند و ثابت کنند که ایرانی هستند، صلاحیت آن‌ها تأیید می‌شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه