اخبار داغ

شعار توخالی دردی از جوانان بیکار دوا نکرد؛

اشتغال اساس حرکت زندگی ۳۰۰۰جوان فارغ التحصیل رودباری/قفل بیکاری جوانان رودباری با چه کلیدی باز می شود؟!

اشتغال اساس حرکت زندگی ۳۰۰۰جوان فارغ التحصیل رودباری/قفل بیکاری جوانان رودباری با چه کلیدی باز می شود؟!
روزی که دولت یازدهم با شعار اقتصاد و اشتغال پایدار برای جوانان روی کار آمد بسیاری از جوانان توانمند و جویای کار این شهرستان امیدوار به کسب فرصت شغلی مناسب بودند؛ عملا با گذشت بیش از۴سال شاهد بوجود آمدن شغلی برای جوانان رودباری نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، تولید،بیکاری.رکود.اشتغال و تورم واژه هایی هستند که همه ی انهارا میتوان در اقتصاد و معیشت خلاصه کرد.هریک ازاین واژه ها معانی خاصی را تداعی میکنند و به صورت شبکه ای به هم ارتباط پیدا میکنند ازآنجایی که اگر بخواهیم واژه بیکاری را عینیت ببخشیم وبازتاب فضایی ان را مورد توجه قرار دهیم به مکان نیاز داریم فلذا شهرستان های جنوبی استان کرمان علی الخصوص شهرستان رودبار جنوب را مورد بررسی قرار می دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز , رودبار ما, رودبار ما,

مقامات دولتی می گویند بیکاری بزرگترین مشکل داخلی کشور است و تمام تلاش خود را برای حل این معضل انجام می دهند. علاوه بر این، یکی از مهم ترین وعده های رئیس جمهور در ابتدای کار به جوانان رفع بیکاری و ایجاد فضای اشتغال برای همه بوده است.

,

روزی که دولت یازدهم با شعار اقتصاد و اشتغال پایدار برای جوانان روی کار آمد بسیاری از جوانان توانمند و جویای کار این شهرستان امیدوار به کسب فرصت شغلی مناسب بودند؛ عملا با گذشت بیش از۴سال شاهد بوجود آمدن شغلی برای جوانان رودباری نیستیم.
شهرستان رودبار جنوب با ۱۲۰هزار نفر جمعیت در۳۳۰کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده و یکی از قطب های بزرگ کشاورزی ودامپروری در کشور هم محسوب می شود ولی هیچ گونه صنعتی در این شهرستان وجود ندارد.

,
,

 

,

این شهرستان یکی ازمحروم ترین نقاط کشور به شمار می اید که شایسته نگاه درخوری است برای حل مشکلات و معضلات موجود در آن باپیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال۵۷وتاکید بر حمایت از مستضعفین و توانمند سازی ها از همان اوایل حرکت هایی جهت رفع این محرومیت ها برداشته شد که بعدها این حرکات کند گردید ودر سالیانی متوقف گردید ونگاه دولت مردان ما ورویکرد ان ها اشرافی شد.
کما اینکه در صحبت بزرگان این مکاتب در ایران داریم:که اگر این مستضعفان زیر چرخ های توسعه له شدند اشکالی ندارد واین از واقعیات توسعه است.این روند تا اواسط دهه۸۰ ادامه پیدا میکند وخوشبختانه در این برهه شاهد توجه به این قشر(مستضعف)هستیم تا جایی که شاهد تشکیل ستاد راهبردی جنوب درساختمان ریاست جمهوری بودیم تلاشهای دوره ای ودرخوری که تاحدودی کارساز بود اما به شرط ادامه وپیشرفت نه پسرفت درسالهای اخیر ودرحال حاضر به دلیل عدم برنامه ریزی درست مسئولین ونگاه صرف برونی به مسائل کشور ما شاهد رشد  فزاینده بیکاری در کل کشور وعلی الخصوص این شهرستان بودیم.

,
,

رودبار که نه کارخانه ای دارد که تعطیل شود ونه کارخانه ای برای افتتاح .شغل و معیشت اکثر مردم این شهرستان از طریق کشاورزی است که در این حوزه هم برنامه ی ملموسی برای این شهرستان مشاهده نمیشود به جز چند طرح کلان وبلند مدت ویاطرح هایی که نمود چندانی در اجتماع ندارند و یا افراد ذینفع ان قلیل است.
خروجی اشتغال وبیکاری این شهرستان را از زبان مسئولین نقل میکنیم که بیان میدارند۳۰۰۰نیروی تحصیل کرده بیکار در این شهرستان داریم.
ویا جوانانی که بیشتر به شغل های کاذب (قاچاق سوخت وافاغنه …..)مشغولند و  امارسالانه از رشد فزاینده مرگ این جوانان در این مسیر حکایت میکند.

,
,
,


این بیکاری و عدم اشتغال که زمینه ی سایر مشکلات و معضلات اجتماعی است دراین منطقه به سرعت رو به افزایش است.

, ,
,

اکثر جوانان این شهرستان نیز به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند این اشتغال بی ثبات در حالی رخ می‌دهد که مشکلاتی اعم از دوری خانواده به مدت‌های طولانی که به دنبال خود مشکلات اجتماعی به وجود می آورد و اتفاق‌های ناگواری از قبیل تصادف،مجروحیت در کار و دیگر حوادث را برای این جوانان در پی داشته است.

,

استفاده از ظرفیت کشاورزی و دامپروری حداقل نیمی از جوانان رودباری را مشغول به تولید می‌کند

, استفاده از ظرفیت کشاورزی و دامپروری حداقل نیمی از جوانان رودباری را مشغول به تولید می‌کند,

با راه اندازی صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی می توان مشکل بیکاری بسیاری از جوانان این شهرستان را حل کرد جوانانی که در این وضعیت اقتصادی دچار رکود شده‌ند و به سختی مخارج زندگی را تأمین میکنند.
طرح های اقتصاد مقاومتی هم به دلیل بخشنامه ای بودن وکلان نگریستن به ان هنوز نتوانسته گره از کار این مردم بگشاید وشاید فصل الخطاب  همه ی اینها تکرار چندین باره واژه اقتصاد مقاومتی در نامگذاری سالها توسط رهبر معظم انقلاب باشد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه