اخبار داغ

ادامه فعالیت غربی‌ها در پررنگ نشان دادن اختلافات بین مسلمانان؛

بی‌بی‌سی و صدای آمریکا دشمن مشترک ایران و آذربایجان/ از دخالت در انتخابات ترکیه و ایران تا تخریب آذربایجان/ دغدغه رسانه‌های غربی چیست؟

بی‌بی‌سی و صدای آمریکا دشمن مشترک ایران و آذربایجان/ از دخالت در انتخابات ترکیه و ایران تا تخریب آذربایجان/ دغدغه رسانه‌های غربی چیست؟
رسانه‌های غربی که همواره با هدف ایجاد هرج و مرج در کشورهای اسلامی وارد میدان می‌شوند، بعد از انتخابات ترکیه این‌بار انتخابات ایران را هدف گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، هیچ کشوری بدون این که منفعت سیاسی، اقتصادی، ایدولوژیکی و غیره داشته باشد، هزینه‌ای برای دخالت در امور داخلی کشورها نمی‌کند، از جمله این کشورها انگلیس و آمریکا می‌باشند. انگلیس که در طول تاریخ به غیر از 4 کشور در کل جهان فعالیت استعمارگری داشته و زبانزد سیاست تخریبی می‌باشد، بدون داشتن هدفی وارد عرصه سیاست داخلی کشورها نمی‌شود و همه‌کس از این مهم باخبر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

در جهان امروز بزرگ‌ترین فنّ تخریبی و نفوذی، استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ای می‌باشد که انگلستان در این مسیر نیز حرفی برای گفتن دارد. بی‌بی‌سی یا بنگاه سخن پراکنی بریتانیا (The British Broadcasting Corporation; BBC) از جمله شاخه‌های مهم تأثیرگذاری انگلستان در کشورهای مختلف جهان برای بهره‌برداری می‌باشد که در بخش‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی به زبان‌های مختلف و زنده جهانی هر روز به صورت مستمر و به روز منتشر شده و هزینه بسیار بالایی برای بریتانیای کبیر دارد.

,

هجمه‌ی بی‌امان بی‌بی‌سی به ترکیه

, هجمه‌ی بی‌امان بی‌بی‌سی به ترکیه, هجمه‌ی بی‌امان بی‌بی‌سی به ترکیه,

از جمله مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، دخالت بی‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های غربی در انتخابات ترکیه می‌باشد. ترکیه علی‌رغم اینکه در موضوع رژیم صهیونیستی سیاستی ملایم‌تر نسبت به دیگر کشورهای اسلامی داشته و حکومتی سکولار و لائیک دارد، باز هم مورد غضب غرب قرار گرفت.

,

رسانه‌های غربی به صورت آشکار کمپین‌های تبلیغ رأی "نه" در خصوص همه‌پرسی 16 آوریل ترکیه به راه انداخته و به صورت غیرقانونی هدف دخالت در انتخابات ترکیه را در پیش گرفتند. البته اقدامات تخریبی غرب تنها به صورت رسانه‌ای نبود، بلکه اکثر کشورهای اروپایی که همواره از دموکراسی و آزادی بیان سخن می‌گویند، حتی اجازه برگزاری سخنرانی وزاری تُرک در داخل محوطه سفارت و کنسولگری‌های ترکیه در کشورهایشان را نداده و این اقدام خود را به عنوان تجاوز در خاک ترکیه قلمداد نکردند.

,

آنگونه که مشخص است، دغدغه غرب شخص اردوغان، حزب عدالت و توسعه یا سیاست ترکیه در خاورمیانه و جهان نمی‌باشد، بلکه هدف اصلی این کشورها ایجاد هرج و مرج، عقب ماندگی و تجزیه در ترکیه می‌باشد، چراکه همواره پ.ک.ک و سازمان گولن را که به عنوان بدخواهان حاکمیت ترکیه شناخته می‌شوند، مورد حمایت خود قرار می‌دهند.

,

دیگر هدف غرب نیز، پررنگ نشان دادن اختلافات داخلی بین کشورهای اسلامی است. ترکیه و ایران که در بخشی از سیاست گذاری‌ها با یکدیگر مشکل داشته و همواره توصیه‌هایی برای هم می‌کنند، این اختلافشان در رسانه‌های غربی با عنوان دشمنی و نفرت بین دو کشور همسایه مطرح می‌شود.

,

حزب جمهوری خلق ترکیه که تمایل بسیار عجیبی به غرب داشته و همواره مسیر نفوذ اروپا و آمریکا در ترکیه را باز گذاشته بود، در کمپین‌های انتخاباتی مربوط به همه‌پرسی 6 روز قبل (16 آوریل) به شدت مورد حمایت رسانه‌های غربی قرار گرفتند.

,

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که از این اقدامات اروپایی‌ها خشمگین شده، تا به این لحظه چراغ سبزی به عادی‌سازی روابط بین ترکیه و اروپا نشان نداده است.

,

گفتنی است، اردوغان در سخنرانی خود به طرفدارانش در شب اعلام نتایج همه‌پرسی 16 آوریل سخن از برگزاری همه‌پرسی برای بازگرداندن مجازات اعلام در صورت عدم کسب رأی از پارلمان زد.

,

رد پای بی‌بی‌بی‌سی در آذربایجان

, رد پای بی‌بی‌بی‌سی در آذربایجان, رد پای بی‌بی‌بی‌سی در آذربایجان,

اقدامات تخریبی کشورهای غربی در جمهوری آذربایجان نیز هنگام برگزاری مسابقه موسیقی اروپا (یورو-ویژن) در سال 2012 مشخص شد. کشورهای اروپایی که هیچگونه دغدغه دینی در برگزاری مسابقات ندارند، شروع به تخریب آذربایجان از راه‌های دیگر کردند.

,

رسانه‌های غربی به جای نمایش اماکن دیدنی جمهوری آذربایجان برای افزایش تعداد مسافران اروپا به این کشور، صحنه‌هایی از فقر، بی‌فرهنگی و دیکتاتوری مطلق در این کشور به نمایش گذاشتند تا افکار شهروند اروپایی را علیه آذربایجان نفرت زده کنند.

,

غربی‌های همچنین به تمامی مخالفان حکومتی آذربایجان که به عنوان فعال سیاسی شناخته می‌شوند، پناه داده و قدرت تبلیغ به آن‌های می‌دهند، این در حالی است که دولت مردان آذربایجان روابط بسیار عالی با کشورهای غربی به خصوص اروپا دارند.

,

انتخابات ایران

, انتخابات ایران, انتخابات ایران,

غربی‌ها مانند ترکیه، آذربایجان و دیگر کشورهای جهان، هیچگونه درنگی از دخالت در امور داخلی ایران نیز ندارند. بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و دیگر رسانه‌های تحت حمایت غرب در روزهایی که فضای سیاسی و خبری داغ در ایران وجود دارد، با حیله‌های خود اقدام به کم‌رنگ کردن انتخابات و دخالت در آن را می‌کنند و در دورانی که کشور در آرامش به سر برده و از هرگونه مسئله سیاسی به دور است، از درهایی مانند قومیت‌ها، اقلیت‌های مذهبی و ... وارد می‌شوند.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه